به گزارش مشرق، کانال محلل در ایتا در مطلبی درباره موضوع آتش بس میان مقاومت و رژیم صهیونیستی نوشت:

پس از شکست جلسه قاهره و همچنین عدم موفقیت برنز در اقناع نتانیاهو، برت مک گورک در تل‌آویو توانست نتانیاهو را متقاعد کند که امروز، جمعه، هیئتی را به پاریس بفرستد.

این مهم پس از آن بود که حماس در مذاکرات در حوزه زندانیان از خود انعطاف نشان داد و مصر هم این مسئله را به اطلاع رژیم رساند.

نهایتا امروز بارنیا و رونن بار از سمت رژیم صهیونیستی(با اختیارات بیشتر)، محمد بن عبدالرحمن از قطر، ویلیام برنز از آمریکا و سرلشکر عباس کامل از مصر در پاریس دیدار می‌کنند تا چارچوب اولیه توافق پاریس صحبت کنند.

آمریکا به شدت به دنبال یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای پیش از شروع ماه مبارک رمضان برای جلوگیری از انفجار منطقه است. حماس نیز فعلا حاضر شده در ازای آزادی ۳۰۰۰ اسیر فلسطینی، تعداد دیگری از اسرای صهیونیست را آزاد کند البته سربازان نظامی تا پایان کامل جنگ باقی خواهند ماند.

با توجه به علاقه همه طرف‌ها برای آتش‌بس حداقل موقت، برآوردهای برای برقراری یک آتش‌بس جدید افزایش یافته و باید دید خروجی جلسه پاریس در ساعات آتی چه خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    2 1
    اخبار متناقضیه. اون طرف میگین که آمریکا قطعنامه ی آتش بس شورای امنیت رو وتو میکنه این طرف میگین که براش داره خودکشی میکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس