کد خبر 1577976
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحولات جهان اسلام در مطلبی به موضوع عملیات‌های داعش در ولایت خراسان پرداخت و با انتشار تصاویر برخی ترورهایی که داعش پس از تسلط طالبان در افغانستان انجام داده‌است نوشت:

ولایت خراسان داعش، اخیرا فیلمی یک ساعته تحت عنوان «وقاتلوا المشرکین کافة» منتشر کرده است.

مسائل ایدئولوژیک مطرح شده در این فیلم از جمله «تکفیر دوره جمهوری» و «مرتد تلقی کردن طالبان» مسئله‌‍‌ای است که در رسانه‌های غیر رسمی داعش از جمله «العزائم» و «الحدید» پیش از این نیز به طور تفصیلی مورد توجه بوده ‌است.

آنچه این فیلم یک ساعته را منحصر به فرد می‌سازد، تصاویری جدید از عملیات‌های مختلف داعش در دوره جمهوری و دوره تسلط طالبان می‌باشد.

در این فیلم تصاویر جدیدی از بیعت برخی عاملان عملیات‌های داعش در دوره جمهوری برای نخستین بار منتشر می‌شود، همچنین سخنان «ابو محمد تاجیکی» عامل انفجار انتحاری معبد سیک‌ها در کابل برای نخستین بار منتشر می‌شود.

پس از انجام عملیات انتحاری علیه معبد سیک‌ها، خبرگزاری اعماق تنها تصویری پوشیده از «ابومحمد تاجیکی» را منتشر کرده‌ بود، اما مجله "Voice of Khorasan" که از سوی مؤسسه العزائم منتشر می‌شود، تصاویر رو باز ابومحمد تاجیکی و شرحی از زندگی او و برخی پیام‌های رد و بدل شده بین او و برخی اعضای داعش را منتشر کرده بود.

داعش در فیلم تازه منتشر شده خود، تصاویری مفصلی از سخنان ابومحمد تاجیکی را پیش از انجام عملیات در معبد سیک‌ها را منتشر کرد.

انتشار تصاویر جدیدی از عملیات دو تاجیک عضو داعش یعنی «ابوعمر تاجیکی» و «عبدالجبار تاجیکی» در هتل محل سکونت چینی‌ها در شهر جدید کابل شاید از مهمترین بخش‌های این فیلم باشد.

در این تصاویر، رصد ساکنان هتل از سوی دو عضو داعش و همچنین چگونگی منفجر کردن درب اتاق‌های هتل و حمله به ساکنان هتل در اتاق‌های خودشان به نمایش در می‌آید. پیش از این و پس از انجام این عملیات، داعش توضیحاتی پیرامون شیوه عملیات خود داده بود که در این تصاویر جدید که از سوی «عبدالجبار» و یا «عمر تاجیکی» گرفته شده‌اند، تصاویر این شیوه نیز ارائه می‌شود.

عبدالجبار تاجیکی که از عملیات هتل محل اقامت چینی‌ها جان سالم به در برده بود، در این فیلم سخنانی پیرامون عملیات ایراد می‌کند که برای نخستین بار است که از سوی داعش منتشر می‌شود. گفتنی است که عبدالجبار تاجیکی چندی بعد در عملیات انتحاری دیگری به هلاکت رسید.

تصاویر مختلفی از عملیات‌های انفجار بمب جاده‌ای در مسیر خودروهای حامل مسئولان طالبان و همچنین تصاویر متعددی از ترور مسئولان طالبان و برخی عالمان منتسب به طالبان و منتقد داعش در نقاط مختلف افغانستان از دیگر تصاویر مندرج در این فیلم یک ساعته می‌باشد.

سر بریدن برخی از اعضای طالبان توسط داعشی‌ها پایان بخش این فیلم است که بی‌شک داعش از انتشار این تصاویر بر آن است تا در دل اعضای طالبان رعب ایجاد کند. داعشی‌ها تلاش می‌کنند برخی از الگوهای رعب‌ انگیز اعدام را که در روزگار اوج خود مورد استفاده قرار می‌دادند را علیه برخی اعضای طالبان پیاده کنند.

به نظر می‌رسد پس از تضعیف بیش از پیش داعش در افغانستان و در زمانی که طالبان قدرت بالایی در افغانستان پیدا کرده و با عدم حضور در نشست دوحه تلاش می‌کند خود را منتقد عملکرد نهادهای بین‌المللی جلوه دهد، داعش با انتشار این فیلم قصد دارد تا با پیش کشیدن روابط طالبان و آمریکا و نیروهای بین المللی و منطقه‌ای بیش از پیش از طالبان مشروعیت‌زدایی کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    14 3
    طالبان و داعش پسر عمو هستن .هر دو خطرناک و غیر قابل اعتماد.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      هر دو خطرناک و دشمن
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      2 2
      تا امریکا از افغانستان رفت بی امنی و کشتار به افغانستان برگشت
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    17 1
    کشورهای منطقه ایران تاجیکستان افغانستان پاکستان عراق سوریه و لبنان باید بدانند منشا وجود و گسترش داعش آمریکاست و تا زمانیکه آمریکا از منطقه اخراج نشود داعش به تحرکات خود ادامه خواهد داد .
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    10 5
    طالبان مگه مشروعیت داره؟! هم داعش و هم طالبان تروریست و دست پرورده غرب هستند.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    14 2
    داعش زاده پلید آمریکا و آل سعود است تمام دنیا باید بر علیه این پلیدان متحد شوند.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      1 1
      داعش مال خودتونه الانم سر حق ابه هیرمند دستور دادید علیه طالبان اقدام کنن
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    9 2
    آمریکا شیطان بزرگ است، لجن زار موجود در دنیا ثمره سیاستهای شیطان بزرگ است
  • Puyamotlaq IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 0
    حسبنا الله و نعم الوکیل مرگ بر آمریکا مردم فریب.
  • رضا IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    شهرندان تاجیکستان ترکوندن.‌‌ح هر دو حمله به شاهچراغ هم کاره تاجیکستانی ها بود...بعد سپاه به تاجیکستان پهپاد میده و موشک....البته نمیده تنگلوژیش رو انتقال داده و داره اونجا تولید میشه.....کاری که ترکیه برا اذربایجان نکرده....ما به اونا قدرتی دادیم که از پس همه همسایه هاش بر میاد..تاجیکستان برا ما چکار کرده؟؟؟ حتی یه عذرخاهی کرد برا شهدای شاهچراغ؟؟؟؟
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    اگر جهان متحد بشه این گروه متولد آمریکا نابود میشه
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    داعش زایده پدرش آمریکاست ومادرش سعودیهاو خواهرش قطر و برادرش بحرین و امارات که لشکر ابلیس مشهور است باید این غده مفسده را از روی زمین محو کرد.
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    داعش زایده پدرش آمریکاست ومادرش سعودیهاو خواهرش قطر و برادرش بحرین و امارات که لشکر ابلیس مشهور است باید این غده مفسده را از روی زمین محو کرد.
  • ایثارگر IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 1
    داعش زایده پدرش آمریکاست ومادرش سعودیهاو خواهرش قطر و برادرش بحرین و امارات که لشکر ابلیس مشهور است باید این غده مفسده را از روی زمین محو کرد.
  • ........ IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 1
    داعش ،طالبان ،بوکوحرام و...... این گروها که دست به ترور وآدم کشی در جهان می زنند همه قدرت ازامریکای جهانخوار وروسیه جانی وانگلیس مکار واون فرانسه دجال والمان مهد دگر باشان می گیرند. #خدا لعنت کند فاسدان روی زمین را .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس