چین: آمریکا با فروش سلاح به تایوان قمار خطرناکی می‌کند

سخنگوی وزارت دفاع چین امروز (جمعه) از ایالات متحده خواست دست از حمایت تسلیحاتی از تایوان برداشته و از این جزیره خودگردان برای سرکوب چین استفاده نکند.

به گزارش مشرق، «ژانگ شیائوگانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین با بیان اینکه آمریکا باید دست از ارسال سلاح به تایوان بردارد، از واشنگتن خواست به اقدامات تحریک‌آمیز خود پایان داده و از تایوان برای مقابله با رشد چین استفاده نکند.

وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه با فروش احتمالی تجهیزات ارتباطی جنگی به تایوان با ارزش ۷۵ میلیون دلار موافقت کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به این خبر گفت: «ما از آمریکا می‌خواهیم به سیاست چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا تعهد کامل داشته، فروش سلاح به تایوان و روابط نظامی واشنگتن و تایپه را متوقف کرده، به هیچ نحوی تایوان را مسلح نکرده و از استفاده از تایوان برای مهار رشد چین دست بردارد.»

به گفته این سخنگو، در روابط واشنگتن و پکن مسئله تایوان «خط قرمزی» است که نباید از آن عبور کرد و ارسال سلاح به این جزیره خودگردان یک «قمار» خطرناک است.

او گفت: ما شدیداً با فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان مخالف هستیم. این موضع ما محکم و روشن است. چین برای حفاظت از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود اقدامات قاطعی انجام خواهد داد.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از سرزمین اصلی خود دانسته و راهکار حمله نظامی را یکی از گزینه‌های موجود برای پس‌گرفتن آن می‌داند. در مقابل، آمریکا بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحاتی تایوان بوده و بارها اعلام کرده است که در صورت حمله چین، به نحوی از این جزیره دفاع خواهد کرد.

در ۲۰۲۲ تنش بین ایالات متحده و چین با سفر «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، افزایش یافت. پکن سفر پلوسی را حمایت نمادین از جدایی‌طلبی دانست و ضمن محکوم‌کردن آن، مانورهای نظامی گسترده‌ای را در مجاورت این جزیره برگزار کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    2 1
    چین خودش از همه بدتره
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    3 0
    مثل روز برای همه روشن است که تایوان متعلق به امریکاست و چین هیچ غلطی در برابر امریکا نخواهد کرد
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    2 1
    این بانکی ها خودشون به هر کی که موافقشونه و یا با کشورهایی مثل چین و روسیه و ایران و کره شمالی و..مشکل داره هر نوع سلاح معمولی و ممنوعه رو میده اما روابط سالم نظامی کشورها رو محکوم می‌کنه و سریع ی قطعنامه و تحریم علیه شوند صادر می‌کنه.ی عده نادون سینه چاک غرب که چشمشون جز اربابشون چیزی رو نمی بینم آتش‌بیار معرکه شدند و به کشور خودشون خیانت میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس