.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسشی درباره روابط چین و آمریکا ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده با اصلاح شناخت نادرست خود از چین، دست از توهم «رقابت برای پیروزی» بر چین بردارد.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو و تلویزیون چین CMG، وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه ۱۲ مارس در یک کنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به پرسشی درباره روابط چین و آمریکا ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده با اصلاح شناخت نادرست خود از چین، دست از توهم «رقابت برای پیروزی» بر چین بردارد.

وی افزود: ما بارها اعلام کرده ایم که رقابت اساس روابط چین و آمریکا نیست و رقابت بین قدرت های بزرگ نمی تواند مشکلات پیش روی چین و ایالات متحده را حل کند. این به اصطلاح "رقابت برای پیروزی" توسط ایالات متحده یک رقابت سالم نیست بلکه رقابتی شرورانه است که در هر مرحله مخالفان خود را به دام می اندازد و زمین می زند. این یک قمار بزرگ است که منافع اصلی دو ملت و حتی آینده و سرنوشت بشر را به خطر می اندازد و فقط چین و آمریکا را به رویارویی و درگیری سوق می دهد.

وانگ ون‌بین ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده با چین در یک جهت پیش برود تا به تدریج "چشم انداز سانفرانسیسکو" را به واقعیت تبدیل کند و توسعه سالم و پایدار روابط چین و ایالات متحده را ارتقا دهد. او گفت: چین قاطعانه با روابط نظامی آمریکا و تایوان و تسلیح تایوان از سوی ایالات متحده مخالف است. ما از ایالات متحده می خواهیم که به اصل چین واحد پایبند باشد و از مداخله در امور داخلی چین دست بردارد، چرا که چین اقدامات لازم برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود را انجام خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس