مشاور ارشد بایدن به قاهره می‌رود/ رفح و تبادل‌اسرا محورهای اصلی رایزنی

منابع صهیونیستی از سفر قریب الوقوع مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا به مصر و رایزنی در مورد جنگ غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، «برت مک گورک» مشاور ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی کاهش احتمال ایجاد آتش‌بس در غزه به منظور رایزنی درباره جنگ در این منطقه و رسیدن به توافق تبادل‌اسرا به مصر می‌رود.

شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد که سفر مک‌گورک به پایتخت مصر در پی مخالفت «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم برای ارسال هیاتی دیگر به منظور مشارکت در گفت‌وگوهای قاهره و افزایش نگرانی آمریکا و مصر از حمله به رفح انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، فرستاده ویژه جو بایدن قرار است طی روزهای آتی به مصر برود و گفت‌وگوهایش در این کشور بر روی دو محور متمرکز خواهد بود؛ مساله رفح و احتمال حمله نظامی به آن و دیگری پرونده اسرای صهیونیست موجود نزد مقاومت فلسطین و تمایل واشنگتن برای ایجاد توافق تبادل اسرا میان رژیم اسراییل و جنبش حماس.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» جمعه شب گزارش داد که توافق حماس و اسراییل در زمینه تبادل اسرا تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات برای تبادل اسرا حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود به این روزنامه گفته‌اند: تبادل اسیران و توقف درگیری شامل ۶ هفته خواهد بود.

هاآرتص به نقل از یکی از منابع خود اعلام کرد که بهترین زمان برای اجرای این توافق، ماه مبارک رمضان خواهد بود.

این منابع به هاآرتص گفته‌اند که اسرائیل ترجیح می‌دهد که وقت خود را برای رسیدن به توافق صرف کند تا بتواند عملیات نظامی در «خان یونس» را تکمیل کند و یا شاید آن را تا رفح نیز گسترش دهد.

این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی خود اعلام کرد که هنوز دو طرف بسیاری از مسائل اصلی مذاکرات و در درجه اول، مدت زمان توقف درگیری فاصله دارند.

همزمان نیز رژیم صهیونیستی به حماس فشار وارد می‌کند تا شمار زندانیان فلسطینی را کاهش دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    باید به جهنم برود! یانکی جنایتکار!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس