بهادری جهرمی- نمایه

سخنگوی دولت گفت: دشمن همیشه درصدد است موجب فراموش شدن واقعیت های تاریخی شود چنانکه امروز آشکارا ازجنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و سعی دارد واقعیت را وارونه جلوه دهد.

به گزارش مشرق، بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نوزدهمین همایش سراسری دبیران هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی کشور در مشهدمقدس ضمن تشریح شرایط هنگام آغاز به کار دولت سیزدهم گفت: طی هشت سال با عنوان راهبرد از بین بردن آثار تحریم، بجای چرخ اقتصاد، چرخ تورم اقتصادی چرخیده و نرخ تورم به ۵۹.۳ رسیده بود که این رقم طی ۷۰ سال گذشته ایران فقط در زمان پهلوی(جنگ جهانی دوم) بوده است.

وضعیت کشور در زمان آغاز به کار دولت رئیسی

وی با بیان اینکه طی دهه ۹۰، میانگین تورم، رو به رشد و رشد اقتصادی(درآمد ملی)، صفر بوده است درحالی که سرانه هزینه ملی در همین سال ها رکورددار بود، ادامه داد: نیاز به مسکن سالانه یک میلیون اما تولیدمسکن ۳۵۰ هزار و نرخ رشد نقدینگی ۴۰ درصد بود. همچنین در حوزه سلامت شاهد اوج گیری کرونا، رکوردار بودن ایران در تلفات روزانه و تعطیلی کار و زندگی مردم بودیم. در حوزه فرهنگ نیز سند ۲۰۳۰ آشکارا مورد اجرا قرار گرفته و دوقطبی سازی، پرخاشگری، توهین و تمسخر و ناامیدی بیداد می کرد. در زمینه سیاست داخلی، دیوارکشی بین مردم و دولت و تجملاتی شدن تشریفات و در سیاست خارجی نیز از دست رفتن اقتدار جمهوری اسلامی را شاهد بودیم.

رویکرد دولت سیزدهم برای کنترل شرایط کشور

سخنگوی دولت تصریح کرد: با این وجود دولت جدید با علم و مسئولیت پذیری وارد میدان شد و دو رویکرد مدیریت بحران برای زمینه های بحرانی(مانند سلامت، تورم و ...) و اقدامات راهبردی بلندمدت برای اصلاحات زیربنایی را در پیش گرفت. در عرصه اقتصادی با توجه به اینکه نقدینگی کنترل شده و خلق پول دیگر از بانک مرکزی صورت نمی گیرد که با کسری بودجه مواجه شویم، حرکت دولت راحت تر شده به گونه ای که در عین کاهش فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان، درآمد مالیاتی و درامد فروش نفت افزایش داشته است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه تمرکز ویژه دولت برای رشد اقتصادی، مبتنی بر زیرساخت ها و پیشران های رشد مانند راه، نفت، انرژی، آب و ... می باشد، افزود: در اقتصاد خارجی نیز مانند سیاست خارجی، به جای بجای ارتباطات محدود و نقطه ای، همه ظرفیت ها مورد توجه قرار دارد به حدی که سال گذشته حجم تجارت خارجی رکورد شکست و در اوج تحریم ها به مبلغ ۱۱۲ میلیارد دلار رسید. درباره دلارمحوری اقتصادمان نیز برخلاف آنچه تصور می شود باید گفت ما تا پیش از دولت سیزدهم دلاریزه بوده ایم ولی در این دولت خیر و به عکس، تلاش دولت در بودجه سنواتی بر اصلاح این رویه می باشد. از طرفی باتوجه به اینکه فشار تورم بیشتر متوجه دهک های پایین جامعه می باشد افزایش حقوق کوتاه مدت را برای این ها خواهیم داشت تا زمانی که با ایجاد ثبات اقتصادی، مسائل اقتصادی کشور مرتفع شود.

به گفته وی عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم به حدی موثر بود که تنها شش ماه پس از آغاز دولت دشمنان از تحریم ناامید شده و اعلام کرد که تحریم ها موثر نیست و نیازمند انقلاب در تحریم ها هستیم؛ در حالی که پیش از آن معتقد به اثرگذاری تحریم ها بودند.

دولت از مقابله با فساد استقبال می کند

بهادری جهرمی ضمن تبیین فرآیند انتصابات کلان در دولت، خاطرنشان کرد: دولت خودش پیشگام مقابله با فساد است و از هرگونه گزارشات مستند در این زمینه استقبال می کند؛ اخیرا دیوان عدالت اداری رایی صادر کرد مبنی بر اینکه تصدی پست های حاکمیتی مثل بخشداری، فرمانداری، مدیریت کل و ... محدود به کارمندان رسمی دولت باشد اما این ممکن نیست چراکه دولت تنها سه میلیون کارمند رسمی دارد.

آمادگی دولت برای استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در حل مسائل جامعه

سخنگوی دولت با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه استفاده از ظرفیت دانشگاهی نباید محدود به پست های رسمی باشد، از آمادگی دولت برای نقش آفرینی دانشگاهیان در مسائل جامعه خبر داد و گفت: در همین راستا بنا داریم شوراهای مشورتی متشکل از نخبگان دانشگاهی در کمیسیون های هیات وزیران ایجاد شود و برای ساماندهی هر چه سریعتر این شوراها از متولیان درخواست همراهی داریم.

مسئول مشکلات هستیم ولی مقصر نه

وی با تاکید براینکه دولت به وعده هایش پایبند است، یادآور شد: اینکه در بخش های مختلف مسائلی وجود دارد، درست است و ما هم سعی در اصلاح آن ها داریم اما گاهی موانع سرعتمان را کند می کند مانند اینکه به منظور کنترل بازار تلاش داریم نظارت بر بازار را در وزارت بازرگانی متمرکز کنیم اما هنوز نتوانسته ایم موافقت مجلس را کسب کنیم. در عین حال بدهکار سوء مدیریت ها، تعطیلی ها و راهبردهای اشتباه دوره گذشته نیستیم؛ مقصر نیستیم ولی خود را برای حل مسائل گذشته مسئول می دانیم و این باید برای مردم روشن شود.

مسیر حرکت دولت ها باید در گستره تاریخ بررسی شود

بهادری جهرمی با بیان اینکه به جای فضاسازی های بدون مبنای رسانه ای، مسیر حرکت دولت ها باید در گستره تاریخ بررسی شود، اظهار کرد: دشمن که در فضای حقیقی شکست خورده و صرفا در فضای مجازی دست برتر دارد، می خواهد از کوچکترین ضعف ها یا خلاهای موجود بهره برداری کند و زمین بازی ذهنی جوانان ما را کنترل کند اما به فرمایش رهبرانقلاب، بااینکه مهندسی خوبی دارد، دچار خطای محاسباتی است و به همین علت راه به جایی نبرده و نخواهد برد.

دشمن همیشه درصدد ایجاد خطای محاسباتی است

سخنگوی دولت با تاکید بر ضرورت شناخت واقعیت ها، انجام محاسبه ذهنی درست و انتقال نتایج آن به جوانان بعنوان پادزهر دروغ های دشمن، گفت: دشمن همیشه درصدد است با ایجاد اشتباه محاسباتی در ذهن ما موجب فراموش شدن مقصرها و واقعیت های تاریخی شود چنانکه امروز نیز با اینکه هیچ انسان آزاده ای نمی تواند جنایات و آدم کشی های اسرائیل را انکار کند، آشکارا از این رژیم اشغالگر حمایت می کند و تلاش دارد واقعیت را وارونه جلوه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    13 1
    آره بابا مردم مقصرهستندکه برای هرچی سریع صف می بندندشماها که مقصرنیستیدکه!
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    9 42
    پرمدعا و کم کار
    • DE ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      0 0
      در ماجرای اتفاقات پارسال، دقیقا دولت و شخص شما مقصر بودید. در مورد سلاح ورزی، دقیقا شخص شما مقصر هستید. درمورد وضعیت فرهنگی دقیقا شخص شما مقصر هستید.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    8 1
    اره دولت انقلابی
  • جوان IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    9 1
    از قیمت دلار و طلا خبر داری!!؟ یا فقط حرف میزنین!!؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    7 1
    بعد از دوسال هنوز ناکارآمدی خود را به گذشتگان نسبت می دهیدبیش از این نمک بر زخم مردم نریزید
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    6 1
    چند بار قول دادید که بورس را درست می کنید چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 1
    قطعا دکتر احمدنژاد(عملگراهست)وحرفش(محواسرائیل)راپس نمیگیره،ولی مانده توش,چطوری میشه محوش کردوقتی درعمل وشعار اینقدر درداخل وخارج مغایرت هست(چون یکی غرق قدرت،ثروت وبهترینهارادرداخله وخارجه برای خانواده اش درست کرده وفقط شعارتوخالی میده یافرارکرده ومیلیونها نفر گیردرآمد،شغل،دارو،غذا,تحصیل،آموزش،مسکن،خودرو،کفش،پوشاک وپوششان...هستند)!؟
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 0
    استفاده از نخبگان
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 0
    هرگونه دریافت اجاره و فروش مسکن بدون مشخص بودن سند رسمی ملک و قرارداد و پرداخت مالیات صاحب خانه را جرم و پولشویی اعلام کنید و حساب های بانکی دریافت کننده را توقیف و فرد را مجازات مالی و مالیاتی کنید و فرد افشا کننده را پاداش دهید تا اتمام قرارداد غیر رسمی، مستاجر بماند و یا از فروشنده غیر رسمی، خسارت بگیرد. با افزایش مالیات سنگین برای صاحبان تعداد بیش از سه خانه خالی یا حداکثر به تعداد فرزندان به علاوه دو خانه خالی، در هر شهر از احتکار خانه جلوگیری کنید. برای کسانی که بیش از سه خانه یا حداکثر به تعداد فرزندان به علاوه دو خانه در هر شهر اجاره داده اند به عنوان صنعت اجاره خانه رفتار کرده و قوانین مالیاتی تجاری ایجاد کنید.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    3 0
    ملاک ادامه تدریس استادان دانشگاه را از محور چاپ مقاله خارجی، خارج کنید و به آسانی به اساتید دانشگاه فقط با چاپ مقالات خارجی ارتقا رتبه ندهید. جلو رانت و فساد استادان دانشگاه را بگیرید. استادان حریص و طماع، جوان مردم را برای دادن مقاله انگلیسی به عنوان تنها تعریف حرکت علمی پر امتیاز که می شناسند، از حقیقت دانشگاه و اجتماع دور کرده. بدون احساس نیاز اساتید به پروژه های علمی صنعتی، دانش آموختگانی بی عمل و بدون انگیزه و توان برای فعالیت در کشور خواهیم داشت. از فرار دانشجویان عالم بترسید ولی از فرار اساتید بی عمل نترسید. دانشجو عالم با مدیریت و برنامه ریزی در کشورهای خارجی می شود محور تولید و پیشرفت آنها و استاد بی عمل می شود نابود کننده جوان داخلی
  • سید فروزان CH ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    3 0
    البته که مقصر نیستید ، در هر دورهای .دولت قبلی مقصر بوده ، مقصر نیستید اما آیا نباید مقصران دوره قبل را به پای میز محاکمه کشاند ؟ ‌
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    12 1
    اگر شما مقصر نیستید پس کیست؟! اگر مسئول هستید باید پاسخگو هم باشید و الا اشغال پست و دریافت حقوق توسط شما حرام است.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 0
    مردم مقصرن؟
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 0
    حتما مردم مقصرن!!! بعد چهل سال
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 0
    مقصر همون دولت قبلیه یا قبلیه قبلیتره یا قبلیه قبلیه قبلی ترتره .حالا چهار سال اول تموم شد چهارسال دوم میخوای بگی کدوم قبلیه مقصره
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 2
    صهیونیستها میگویند(گنبد آهنی مسیر،هدف ومقصدموشک وراکتها را تشخیص میده اگرهدفش درجای غیرمسکونی و...بود شلیک بهش نمیکنه!واگرمحل برخورد جای حساس بود بهش شلیک میکنه وتا۹۷درصدموشک وراکتها را منهدم میکنه!؟)خوب این حماس وحزب الله...بجای اینکه هزاران موشک وراکت بزنند تا شایدتعدادانگشت شمارازانها به هدف بخوره-باید موشک وراکت را طوری شلیک کنند که مسیرش راگنبدآهنی اشتباه تشخیص بده که بجای حساس نمیخوره وگنبد اهنی عملا مقابله نکنه،وموشک وراکت قبل سقوط سوختش قطع بشه وبصورت ثقلی بخوره به هدف(یعنی حتی یک نظامی وسازنده موشک وراکت بین مقاومت کشورهای مسلمان نیست سریع این یک طرح رااجراکنند که صهیونیستها هم خسارت جانی برابربدهند تا ساقط بشوند!؟)
  • حمید IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    در قبال مشکلات قطعا هم مسئول و صد البته مقصر می باشید ..
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 0
    مردم مقصر هستند، که شما رو انتخاب کردند.
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 0
    مقصر مردم هستند
  • US ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    خوششان نمی آید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس