کد خبر 1575888
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
اهداف تل‌آویو از حمله به رفح و راه مهار جنون نتانیاهو از نگاه «رای‌الیوم»

روزنامه فرامنطقه ای «رای الیوم» به اهداف رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح در جنوب نوار غزه و راهکار مهار جنون «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم پرداخت.

به گزارش مشرق، همه نگاه‌ها به سمت استان رفح در جنوب غزه دوخته شده، به ویژه اینکه ارتش اشغالگر همه مقدمات لازم را برای شروع عملیات زمینی در عمق این استان آماده کرده و این حمله با وجود همه هشدارها و گزارش های سازمان ملل برای رقم خوردن فاجعه انسانی است.

روند تحرکات روزهای گذشته رژیم صهیونیستی گواه این است که این رژیم به دنبال حمله است. نوعی اجماع میان سطوح نظامی و سیاسی رژیم اسراییل درباره این حمله وجود دارد تا به زعم خود، نوعی اقدام پیشدستانه قبل از به نتیجه رسیدن تحرکات دیپلماتیک انجام و به حماس فشار وارد شود و دیگر اینکه، قبل از فرا رسیدن ماه رمضان عملیات انجام شود، زیرا برآوردهای امنیتی و اطلاعاتی در تل آویو و واشنگتن این است که انجام عملیات خونین طی ماه رمضان، به منزله تشدید اوضاع در شهرهای کرانه باختری و دیگر جبهه ها و گسترش دامنه اعتراض هاست.

آنچه برای نتانیاهو مهم است، دریافت چراغ سبز از دولت «جو بایدن» است. اینکه آمریکا شرط آسیب نرسیدن به غیرنظامیان را در این حمله مطرح کرده، تغییری در رفتار ارتش خونریز تل آویو ندارد و تجربه این را ثابت کرده است.

اهداف حمله به رفح

رای الیوم در ادامه درباره اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در رفح افزود: رفح مرکزی مهم در معادله میان مقاومت و اسرائیل است و این رژیم به مرز با مصر به عنوان شریان حیاتی برای غزه و مقاومت فلسطین می‌نگرد. مسئولان صهیونیستی بارها به نقش جغرافیای رفح در توان نظامی مقاومت فلسطین در غزه پرداخته‌اند و محور صلاح الدین (فیلادلفیا) که جنوب غزه را به سینا ربط می‌دهد، عامل نگرانی اساسی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تمرکز رسانه های اسرائیلی بر این نوار مرزی و ضرورت تسلط بر آن، کاملا عیان است که مهمترین هدف، عملیات نظامی زمینی احتمالی این منطقه است.

مشکل اساسی طرف اسرائیلی، مخالفت مصر است که آن را به معاهده کمپ دیوید سال ۱۹۷۹ گره زده و اینکه این منطقه باید عاری از سلاح باشد و تل آویو حق ندارد که عملیات نظامی در آن انجام دهد یا حضور نظامی در آن داشته باشد.

رای الیوم ادامه داد: اهداف عملیات نظامی اسرائیل به محور صلاح الدین محدود نخواهد شد و احتمالا به نوار میان گذرگاه رفح و گذرگاه کرم ابوسالم هم کشیده خواهد شد تا ارتباط غزه با خارج به طور کامل قطع شود.

جدای از هدف مهم جغرافیایی و اهمیت آن، بحث توان القسام و گروه های مقاومت دیگر است که تاکنون از بین نرفته است. برآوردهای تل آویو این است که چهار گردان نظامی حماس در رفح است که پس از خروج اسرائیل از غزه، به سراسر این باریکه بازمی‌گردند و این به منزله ظاهر شدن حماس در موضع قدرت و مسلط شدن آن بر غزه و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ است، از این رو نابودی توان نظامی القسام از دیگر اهداف حمله به رفح است.

احتمالات موفقیت و شکست

عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح بسیار پیچیده خواهد بود. فشار بین المللی و ناخرسندی جامعه جهانی از رفتار اسرائیل مشهود است و عملیات رفح، آن را تقویت خواهد کرد و به شدت دولت آمریکا را در تنگنا قرار خواهد داد.

پایداری مقاومت در رفح و وارد آوردن خسارات و تلفات سنگین به دشمن، عامل مهمی در نتایج جنگ رفح است. مخالفت ساکنان غزه با عملیات کوچاندن، عامل فشاری نه تنها بر اسرائیل که بر جامعه جهانی است.

این رسانه در ادامه موضع مصر را در این زمینه بسیار دارای اهمیت دانست.

رای الیوم همچنین نقش جبهه لبنان، عراق و یمن، تهدید منافع آمریکا در عراق و سوریه، شعله ور کردن جبهه دریای سرخ، تشدید عملیات حزب الله در جنوب لبنان را در بازدارندگی رژیم صهیونیستی و مهار جنون نتانیاهو از سوی دولت آمریکا مهم دانست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    3 0
    اسرائیل را باید خفه کرد .
  • نصر IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    تا زمانیکه تفکر صهیونیستی در جهان باشد مردم جهان روی ارامش را نخواهند دید .سران صهیونیست و خانواده هایشان با جمعیت کمتر از بیست میلیون تمام فتنه های جهان را برنامه ریزی میکنند.انها با چپاول منابع و ثروت کشور های جهان و با چاپ دلار های تقلبی 70 در صد اقتصاد جهان را در دست داشته و با انتخاب دولت های دست نشانده در کشور ها ارتش انها را هم بکار میگیرند.روسای جمهور و دولت های دست نشانده خود در آمریکا،انگلیس،فرانسه،المان ،ودیگر کشور های اروپایی وکشور های تحت سلطه انها مثل کانادا،کره جنوبی،استرالیا و....بر سر کار اورده و سپس با دادن دستورات به انها جهان را به نا امنی میکشانند.بعضی کشور های ضعیف هم تحت سلطه انها قرار گرفته و در جهت منافع انها ،کشور خود را به سمت نابودی میبرند.و الاچه کسی است که نداند اسرائیل یک دفتر کار و پایگاه نظامی صهیونیست ها برای تسلط برای منطقه است؟و اینکه امریکا و کشور های اروپایی همه از ان حمایت میکنند دلیل همین مطلب است . دولت ها تحت سلطه این کشور ها بر خلاف میل مردم خود،از سیاست های صهیونیستی و جناتکارانه اسرائیل در منطقه حماییت میکنند.و گرنه سران صهیونیست همانگونه که برای مردم جهان هیچ ارزشی قائل نیستد برای مردم فلسطین و حتی ساکنان اسرائیل هم هیچ ارزشی قائل نیستند و انها را شهروندان درجه 3خود میدانند که سپربلای سیاست های توسعه طلبانه خود کرده اند.و خودشان در بهترین و امن ترین نقاط جهان به چپاول مردم جهان مشغولند.اگر مردم دنیا سیاست های صهیونیستی را بشناسند و با انها مقابله کنند بیشک جمعیت کل صهیونست ها حتی کمتر از ان است که بتواند یک ارتش کوچک تشکیل و یا از اسرائیل حمایت کنند.انها هرچند بدرون ادیان یهودیت و مسیحیت رخنه کرده و کنترل ان را بدست گرفته اند ولی خودشان هیچ اعتقادی به خداوتورات و انجیل و انبیاء الهی ندارند. مردم خدا پرست ازمسلمان ومسیحی و یهودی و همه ازادیخواه جهان باید علیه سیاست های صهیونیستی قیام کرده و هرکجا میتوانند منافع و ثروت های انها را مصادره و بین مردم مستضعف جهان توزیع نمایند.و با تعطیلی سفارت خانه کشور های طرفدار صهیونیست ها در کشور خود با انها قطع رابطه نمایند.تا این تفکر شیطانی از جهان رخت بربندد. .انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس