کد خبر 1587004
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مقاومت نیوز در مطلبی با اشاره به این موضوع که اهداف جنگ غزه تغییر راهبردی کرده است و اکنون تفاوتی وجود دارد این است که همه فهمیدن این جنگ ممکن است طولانی شود و ممکن است نتوانند ادامه بدهند و طرفین به سمت صلح بروند، پس همه طرف ها و حتی کشور هایی که در این جنگ سکوت کامل کرده‌اند برای پلن بی یا نقشه دوم آماده می‌شوند، نوشت:

نیاز است بررسی کنیم که چه اهداف راهبردی میتواند در مواضع آنها نهفته باشد و تصمیم های کوچک چه پیامد هایی در جنگ غزه دارد.

جنگ در غزه سه حالت برای ادامه دارد: اول اینکه اسرائیل با پذیرش شکست مجبور به عقب نشینی شود و غزه در کنترل مقاومت قرار بگیرد و تبادل اسیر ها رخ بدهد، اینجا بهترین موقعیت برای پلن دوم مقاومت هست.

افراد تأثیر گذار با قابلیت فرماندهی و سازماندهی سایر فلسطینی ها اکنون تحت اسارت رژیم صهیونیستی هستند، فشار برای آزادی آنها در کرانه باختری یعنی اینکه این منطقه قابلیت مسلح شدن پیدا می‌کند.

در اصل آزادی این افراد می‌تواند فوق‌العاده حائز اهمیت برای تشکیل یک حماس و جهاد اسلامی دیگر در کرانه باشد از این رو پلن بی اگر اسرائیل از این مرحله عقب نشینی کند این است که با مرکزیت و فرماندهی آزاده ها یک حماس جدید در غزه راه اندازی شود و اخراج رژیم صهیونیستی از کرانه قدرت بگیرد.

سناریوهای دیگری نیز وجود دارد، دومی آنکه اسرائیل و آمریکا سعی می‌کنند فشار را حفظ و با ایجاد منطقه حائل میان شمال و جنوب غزه جنگ را مدیریت کنند.

این حالت نه جنگ نه صلحی است که آنها می‌خواهند، قطعا میدانید جان گروگان ها برای آنها ارزشی ندارد پس آنها به سمت تبادل اسرا نخواهند رفت و می‌خواهند بندری موقت تنها و تنها جهت ورود ضربتی و یکباره ایالات‌متحده فراهم کنند. این شاید اکنون تنها و اصلی ترین برنامه آنها پشت این همه شوآف باشد.

برای این طرح و سناریو مقاومت برنامه ای دارد که اگر غزه هم فتح شود برنامه همان است، براساس گزارش رسانه های غیر رسمی مقدار زیادی تجهیزات به مرز های جولان اشغالی ارسال شده است.

از طرفی حزب‌الله سطح درگیری را کمی گسترش داده و یمن سعی میکند فشار بیشتری ایجاد کند، با هدف قرار دادن کشتی های اسرائیلی در اقیانوس هند، پس ما با یک گسترش جزئی روبه‌رو هستیم و اینکه هدف اسرائیل و آمریکا از بندر موقت‌ می‌تواند به منظور ایجاد یک منطقه حائل یا ورود نظامی متحدان اسرائیل به درگیری باشد.

در این شرایط قطعا مقاومت از گسترش جزئی به گسترش سطح درگیری حرکت می‌کند و این می‌تواند با اقدام همزمان از سوریه و لبنان آغاز شود. برخی منابع می‌گویند حزب‌الله اطمینان داده که به تنهایی از پس اسرائیل بر می‌آید پس ممکن است واکنش بعدی از جانب لبنان باشد.

از آنجایی که با گره خوردن و ضعف حماس در غزه اجبار به ورود سایر عناصر مقاومت است، می‌شود این را بیان کرد که اصرار برای پایان تنش های موجود با آمریکا در عراق حتی پس از ترور های جدی این جنایتکاران می‌تواند حضور فعال مقاومت عراق در نقشه دوم را برساند.

مقاومت عراق اعلام کرد برای کاهش تنش با آمریکا مواجه شده و این موضوع با حمایت دولت عراق به اتمام عملیات ها علیه آمریکا انجامید.

مقاومت عراق هم در طرح گسترش جزئی شرکت می‌کند. حملات مقاومت به اسرائیل در این حوزه تعریف میشود. از طرفی اگر جنگ در غزه به ورود امریکا یا حالتی خاص ختم شود که نیاز به پاسخ باشد مقاومت عراق باید از همه ظرفیت خود استفاده کند تا پاسخ مناسب به دشمن آمریکایی بدهد ولی این چیزی است که در شرایط فعلی نیاز نیست.

آمریکا با قدرت بیشتری تسلیح را ادامه می‌دهد به نظر آمریکا و اسرائیل زمانی با آتش بس موافقت می‌کنند که مطمئن باشند منطقه حائل شمال جنوب تکمیل شده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CZ ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 0
    چرتو پرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس