کد خبر 1575561
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
رأی ندهیم چه می‌شود؟

چرا در انتخابات مشارکت کنم؟ که چه بشود؟ برای پاسخ به این پرسش خوب است آثار افزایش مشارکت در انتخابات را ببینیم.

به گزارش مشرق، همشهری نوشت: «مشارکت» همواره یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انتخابات در جمهوری اسلامی بوده و رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات‌ تاکید داشته‌اند. چراکه مشارکت بالای عموم مردم و طیف‌های مختلف سیاسی منجربه تقویت وحدت و انسجام ملی می شود و می‌تواند به عنوان مهم‌ترین دستاورد برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه تلقی شود اما شرکت در انتخابات دستاوردهای دیگری هم دارد.

مشارکت راه ایجاد تحول است

امروز هیچ‌کس در این نکته شک ندارد کشور نیاز به تحول دارد. اما به چه وضعیتی می‌خواهیم برسیم؟ یک عده نباشند، یک فکرهایی نباشد، یک ساختارهایی نباشد، یک قوانینی نباشد، خب. به جای آن چه باشد؟ چه‌کسی مشخص کند که چه وضعیتی شکل بگیرد؟ خود مردم یا کسی غیر از مردم؟ حتما می‌گوییم خود مردم. خود مردم یعنی چه‌کسی؟ یعنی همه؟ خب چطور نظر همه را به‌دست آوریم؟ هر تحولی نیاز به حضور مردم دارد. حضور مردم ۲ گونه است. یکی حضور نفی‌کننده و یکی حضور اثبات کننده.حضور اثبات‌کننده نیاز به اعمال رأی و نظر دارد به‌گونه‌ای که به یک نظر واحد برسیم. شما راهی به‌جز حضور در انتخابات برای چنین اتفاقی سراغ دارید؟

مشارکت راه ایجاد امنیت

انسان‌هایی هستند که سعی می‌کنند همه‌چیز را به خدمت بگیرند. اینها به دیگران ظلم می‌کنند. ظلم می‌تواند در داخل یک جامعه شکل بگیرد و ریشه فساد و تبعیض و نابرابری باشد و می‌تواند از بیرون جامعه و نسبت به کل جامعه شکل بگیرد.

راه مقابله با ظلم چیست؟ هر چه هست یکی از نخستین و بدیهی‌ترین ابزارهایش، قدرت است. ریشه قدرت یک جامعه کجاست؟ همانطور که قبلا بحث شد ریشه در حضور مردم در صحنه‌های مختلف است ازجمله در انتخابات. قدرت، مهم‌ترین عنصر برای ایجاد بازدارندگی نسبت به دشمن است. قدرت مهم‌ترین عنصر برای ایجاد حرکت و پیشرفت مادی و معنوی یک جامعه است. قدرت مهم‌ترین عامل مبارزه با فسادهای داخلی است. قدرت مهم‌ترین عامل زمینه‌سازی‌ برای رشد افراد و از بین بردن بستر ایجاد فساد است. اینهاست که به یک جامعه احساس امنیت و آرامش و مراقبت در مقابل دشمن می‌دهد. ریشه قدرت چیست؟ اراده عمومی انسان‌ها.

مشارکت راه اعتراض به مشکلات موجود

فرض کنید به ساختار و قوانین و روال‌ها و مسئولان موجود در یک کشور اعتراض داریم. چه راه‌هایی پیش‌روی ماست؟ یک راه مبارزه مسلحانه و شورش و جنگ و خونریزی است. خب این راه هم بسیار آسیب آفرین است. هم به فرض پیروزی مثل کودتا و امثالهم ماندگار نیست هم اگر با یک جامعه بیدار مواجه باشیم که اساسا هیچ‌گاه به نتیجه نخواهد رسید و محکوم به شکست خواهد بود.

چون جامعه بیدار اجازه نمی‌دهد یک عده خاص برایش تصمیم بگیرد. راه دیگر انقلاب است. یعنی همه مردم با هم تصمیمشان عوض شود. خوب اینها چه خواهند کرد؟ اینها نیاز به یک رهبر و یک قاعده و قانون اخلاقی و یا شرعی اولیه برای عمل دارند و سپس باید براساس تصمیمات آن رهبر و آن قواعدی که همگی قبول دارند تصمیم بگیرند والا به هرج و مرج می‌رسند. چه‌کسی رهبر خواهد بود؟

چه قانون و قاعده‌ای مبنای عمل خواهد شد؟ چگونه انتخاب خواهد شد؟ اینها پرسش‌هایی است که مردم در یک انقلاب باید به آن پاسخ دهند. طبیعتا انقلاب مسیر دشواری است. چالش‌های زیادی دارد. مثل مسیری که مردم ایران در انقلاب اسلامی طی کردند تا اینجا. انقلاب هم ممکن است به دیکتاتوری برسد و ممکن هم هست که نرسد بستگی دارد چه اندازه مردم بیدار باشند و پای کار. اما به فرض که انقلاب محقق شد و عملا باید جامعه تن به یک قانون بدهد و نسبت روشنی با رهبر خود و اراده خود و عقاید و آرمان‌های خود در این قانون برقرار کند. مثلا اگر عموم جامعه اهل دین و عقیده‌های دینی‌اند، باید نسبتی با دین و اراده خود در یک قانون برقرار کنند. از این پس اگر بخواهند راه تغییر را طی کنند باید براساس آن قانون طی کنند. یعنی حضور و مشارکت و انتخابات.

راه سوم دست به دامن بیگانه شدن است. یعنی از کسی خارج از مرزهای هویتی‌مان بخواهیم برای ما تصمیم بگیرد. این هم که از ابتدا نتیجه‌اش روشن است. عملا کشور را به‌دست دیگری سپردن است. راه سوم و راه اول به سرعت به استبداد و زورگویی و دیکتاتوری می‌رسد.

راه چهارم چیست؟ راه چهارم زمانی است که قانونی داشته باشیم که اراده و تصمیم مردم را به رسمیت شناخته باشد و راه تغییرش را هم در خودش قرار داده باشد. در اینجا مثل همان وضعیت بعد از انقلاب، راه‌حل اراده و تصمیم‌گیری ذیل قانون است. یعنی حضور و مشارکت و انتخابات. با این حساب به جز این هیچ راهی نیست. سؤال این است اگر رأی ندهیم و با رأی ندادن اعتراض کنیم. آیا عدم‌حضور می‌تواند یک راه برای اعتراض باشد؟

پاسخ این است که بله می‌تواند. اما این اعتراض چه اثری بر چه‌کسی دارد؟ مثلا فرض کنید کسی برای اعتراض به پدر و مادرش خود را از بالای یک بلندی پرتاب کند پایین. می‌گوییم این اعتراض ضررش بیش از اثرش است.

آیا رأی ندادن چنین اعتراضی است؟ بله. چرا؟ چون رأی ندادن به‌عنوان یک حرکت اعتراضی نفی‌کننده عمل می‌کند و سخن اثباتی ندارد. خب چه‌کسی می‌آید در این صحنه حرفی برای اثبات بگوید؟ رای ندادن راه را باز می‌کند که یک عده قلیل قدرت‌طلب در داخل یا از خارج بیایند و صحنه را در دست بگیرند و برای همه تصمیم بگیرند. یعنی چه؟ یعنی رأی ندادن خودش یک انتخاب است و آن انتخاب استبداد و دیکتاتوری است. این مثل همان پرتاب کردن خود از بلندی است. برای آن که کسی دیگری را متوجه و متنبه کند.

مشارکت راه ایجاد قدرت

هر جامعه‌ای به هر جایی بخواهد برسد نیاز به «قدرت» دارد. بدون قدرت، هیچ اتفاقی در خارج نخواهد افتاد. کسانی به فکر قدرت نیستند که بنا ندارند کاری کنند. منشا قدرت چیست؟ ابزارها؟ چه ابزارهای نظامی، چه ابزارهای صنعتی؟ چه ابزارهای ارتباطی؟ چه ابزارهای خدمت‌رسانی؟ مشکل ابزارها این است که باید کسی آنها را به‌کار بگیرد. یعنی باید اراده‌ای آنها را به خدمت بگیرد. آن اراده اگر اراده یک نفر یا یک جمع محدود باشد، طبیعتا می‌تواند با این قدرت دیگران را به خدمت خود بگیرد. می‌تواند با این ابزار به دیگران خدمت کند. اگر دیگران را به خدمت بگیرد سؤال این است که آیا قدرتی بالاتر وجود دارد که بتواند مقابل این ابزار قرار بگیرد؟ اگر به دیگران خدمت کند سؤال این است که چه کنیم که این خدمت‌رسانی بیشتر شود؟ یعنی آن چیزی که منشا شکل‌گیری ابزارهاست چیست؟ که همه بتوانند بیشتر از ابزارها بهره ببرند؟ پاسخ همه این پرسش‌ها یکی است؛ منشا قدرت دیگری وجود دارد به نام علم و اراده انسان‌ها.

انسان‌ها می‌توانند مقابل ابزارها قد علم کنند، قدرت علم و ایمان و اراده آنها می‌تواند بر ابزارها پیروز شود و البته همین انسان‌ها هستند که می‌توانند ابزارها را برای خدمت به‌خود توسعه دهند. پس علم و اراده انسان‌ها منشا اصلی قدرت است. چه کنیم این منشا اصلی قدرت در جامعه حضور حداکثری داشته باشد؟ وقتی انسان‌ها برای خودشان و آینده‌شان، خودشان تصمیم بگیرند نه دیگری. طبیعتا اگر جامعه و ملتی برای خود تصمیمی واحد بگیرد، قدرت بسیار عظیمی شکل می‌گیرد. چه کنیم که جامعه و ملت یک تصمیم واحد بگیرند؟ راهی به‌جز انتخابات سراغ دارید؟

مشارکت راه مقابله با فروپاشی اجتماعی

جامعه که دچار اختلاف و شکن و جدایی‌طلبی و دشمنی باشد، جامعه ضعیفی خواهد بود. برای اینکه جامعه از صحنه جنگ و دشمنی نجات پیدا کند و دچار فروپاشی نشود باید همه‌باهم به یک حداقل‌های بدیهی عقل بشری لااقل اعتنا کنند. اینکه انسان‌ها به جای جنگیدن با یکدیگر، صحنه‌ای از تفاهم و تعامل و گفت‌وگو و ایجاد روال تصمیم‌گیری واحد درست کنند. پس راهش شکل‌دادن به قانون است همه‌باهم قانونی خواهند نوشت و راه تغییر قانون را نیز در خود قانون ذکر می‌کنند. سپس براساس آن قانون دست به تصمیم‌گیری و انتخاب می‌زنند. از این نقطه کوتاه بیاییم هیچ راهی به جز دشمنی و مبارزه و جنگ نخواهد ماند. اینکه جامعه قانون را از کجا اخذ می‌کند بسته به بلوغ فکری جامعه متفاوت است. بستگی دارد جامعه چه اندازه به لحاظ علمی و فهم امور رشد کرده باشد اما به هر حال چاره‌ای به جز تصمیم‌گیری عمومی زیر سایه قانون وجود ندارد. همه آنان که به تقابل با قانون یا تقابل با مشارکت فکر می‌کنند خواسته یا ناخواسته صحنه را برای جنگ داخلی و فروپاشی اجتماعی فراهم می‌کنند.

مشارکت راه تحقق پیشرفت

پیشرفت یک کشور چگونه محقق می‌شود؟ پیشرفت با توسعه فرق می‌کند. توسعه فقط رشد مادی است ولی پیشرفت رشد جامع است. هم مادی است و هم معنوی. ۲برادر یکی خدمت سلطان می‌کرد و یکی از زور بازو نان می‌خورد. برادر اول به فکر رشد مادی بود و عزتش و آرمان‌های انسانی‌اش را کنار گذاشته بود. او شاید رشد مادی‌اش با سرعت بیشتری بود اما همه این رشدش منوط به اراده سلطان بود و با اراده سلطان از بین می‌رفت و او باید عزت و هویت و کرامت انسانی‌اش را خرج می‌کرد که سلطان نابودش نکند اما برادر دوم اگرچه در پی رشد مادی بود اما این رشد را از زور بازو می‌خواست به‌دست آورد. با عزتش و کرامتش و اراده خودش. این همان پیشرفت است.

پیشرفت یک رشد انسانی همه‌جانبه است. با این حساب روشن است که مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت همه‌جانبه یک کشور این است که مردم بخواهند و تصمیم بگیرند و با هم اراده کنند.

حضور در انتخابات لازمه چنین حرکتی است. کنار گذاشتن انتخابات معنایش این است که به مرور انسان‌ها در تغییر شرایط نقش بازی نکنند و امور را به دیگران بسپارند. این یعنی خودکشی یک جامعه.

مشارکت راه تحقق عدالت

برای تحقق عدالت و نفی ظلم در یک جامعه، لازم است که زمینه شکل‌گیری فساد و ظلم از بین برود. برای اینکه چنین اتفاقی بیفتد باید صحنه به‌گونه‌ای طراحی شود که زمینه خودکنترلی انسان‌ها و مراقبت آنها از یک دیگر فراهم شود. خودکنترلی که نام دینی‌اش تقوا و حیاست با حضور مردم ساده می‌شود. مراقبت افراد از یکدیگر نیز که نام دینی‌اش امر به معروف و نهی از منکر است نیاز به حضور و حساسیت عمومی دارد. اینگونه صحنه پر از مطالبه از یک سوی و تولید راه‌حل از سوی دیگر خواهد شد. عدالت با این حساب نیاز به یک رشد اجتماعی همه‌جانبه دارد. یعنی جامعه به وحدت برسد. با هم ارتباطات مهرآمیز مومنانه و مسئولانه یا به تعبیر دینی روابط ولایی برقرار کند و اجازه پنهان‌کاری و پنهان‌شدن به افراد ندهد. پنهان‌کاری در جمع بستر فساد و ظلم را فراهم می‌کند. اگر مردم در صحنه حاضر نباشند بستر پنهان‌کاری فراهم می‌شود. بستر تولید ظلم و فساد شکل می‌گیرد. بستر کنترل و مراقبت از بین می‌رود. حالا اگر حضور در صحنه بخواهد به نحو اثباتی و فعال شکل بگیرد تا همگان با هم به نتایج واحد و اراده واحد برسند، نیاز به انتخابات و مشارکت وجود دارد. تحقق عدالت جز از بستر انتخابات و حضور عمومی مسئولانه مردم در صحنه برای تغییر و تحول آن ممکن نیست. به جز اینکه تحقق عدالت لازمه‌اش مبارزه با ظلم است و این نیاز به قدرت دارد، و ریشه قدرت نیز همانطور که بیان شد حضور مردم است.

مشارکت راه مقابله با کاهش عقلانیت در جامعه

عقل جمعی وقتی شکل می‌گیرد که همه اندیشه‌ها در یک بستر آزاد و وحدانی به هم مدد بدهند. کسانی که به نام آزاداندیشی مانع اندیشیدن جامعه می‌شوند، یا باعث ایجاد اختلاف و شکن در جامعه می‌شوند یا باعث تحقق دیکتاتوری می‌شوند به کنار، اما واقعیت آن است که جامعه نیاز به عقلانیت در تصمیمات خود دارد. با این حساب باید بستری برای بروز و ظهور شعور و اراده عمومی فراهم شود. اگر بخشی از جامعه کنار بروند، کل جامعه به همین اندازه از عقلانیت آنها محروم می‌شود. اگر جامعه وارد در صحنه نباشد، به مرور دچار تک‌صدایی می‌شود. خطر تک‌صدایی کم شدن و افول عقلانیت در جامعه است و این به کند شدن حرکت و گمراهی خواهد انجامید. به جز مسئله استبداد و دیکتاتوری که پیش از این مطرح شد.

مشارکت استفاده از حق انتخاب سرنوشت

هر انسانی باید سرنوشت خود را خود انتخاب کند. این حق الهی و ذاتی است و مسلم و غیرقابل انکار است. اگر کسی برای خود تصمیم نگیرد، عملا دارد این حق را به دیگران می‌سپارد. یعنی به دیگران می‌گوید برایش تصمیم بگیرند. حق انتخاب سرنوشت قابل سپردن به دیگران نیست. این یعنی کسی خودش تصمیم بگیرد برده و مطیع این و آن باشد. کسی حق ندارد بر دیگری حاکم و ارباب باشد مگر آنکه این حق را خدا به او داده باشد. و هر کس هم که این حق ولایت و حکومت را داشته باشد اجازه ندارد حق انتخاب سرنوشت را از دیگران سلب کند و آینده‌شان را به آنها اجبار کند. حتی پیامبران و امامان علیهم‌السلام. کسی که این حق را به دیگران می‌سپارد در واقع خود را برده دیگران می‌کند هم عمل ضدتوحیدی انجام می‌دهد هم عمل ضداخلاقی و هم حرام شرعی مرتکب می‌شود.

مشارکت نکردن رضایت دادن است

مشارکت نکردن خودش یک انتخاب است. باید آثار این انتخاب را دید. یک اثرش این است که اجازه می‌دهیم دیگری برایمان تصمیم بگیرد. یک اثرش این است که رضایت می‌دهیم به شخص ناصالح عملا. یک اثرش این است که رضایت می‌دهیم به جرأت پیدا کردن دشمنان و ظالمان برای ضربه‌زدن به کشور، یک اثرش رضایت است به استبداد و دیکتاتوری و... .

مشارکت کردن عامل حفظ و ترویج مردم‌سالاری دینی

ساختار و صورت کلی دین را باید در ساختار و نظام اراده‌ای که شکل می‌دهد جست‌وجو کرد. چرا که اراده و تصمیم جامعه اساس حرکت و رشد جامعه به سمت اهداف معنوی و سعادت را شکل می‌دهد. این همان است که از آن به ولایت تعبیر می‌شود. ولایت در پیوستگی و وحدت جامعه و مسئولیت تک‌تک افراد نسبت به یکدیگر و کل جامعه و همراهی‌شان با محوریت حاکم بر جامعه خود را نشان می‌دهد. حفظ ولایت و تقویت آن مهم‌ترین عمل عبادی و معنوی است و راه اصلی کسب معنویت است.

این همان چیزی است که باعث مراقبت از جامعه و تامین‌کننده رشد حقیقی و معنوی جامعه می‌شود. با این حساب مشارکت و حضور در انتخابات را یک اقدام معنوی و سالکانه و متشرعانه باید دید و چه بسا انسان‌هایی که به سبب کمک کردن به چنین اتفاقی، رشدهای معنوی بسیاری را به‌دست آورند بیش از آنکه می‌خواستند به‌تنهایی و در خلوت و دور از جامعه به عبادتی مشغول باشند.

نکته مهم‌تر اینکه مردم‌سالاری دینی سخن ویژه و نوی ایران است به کل دنیا. ایران می‌خواهد بگوید ما می‌توانیم هم به دنیا و سیاست بپردازیم و هم در عین حال به عقاید و ایمان و معنویتمان. حضور در انتخابات تقویت این ساختار کلی و این نظام است و کمک خواهد کرد این عقلانیت جدید و نوین حکمرانی به‌دست همه کسانی که زیر بار ظلم این و آن رفته‌اند برسد و همه آنها براساس عقلانیت و اخلاق و معنویت و اراده جمعی‌شان قیام کنند و دست به اصلاح امور بزنند. مشارکت نشان‌دهنده اعتماد به این ساختار و سخن نو است و عدم‌مشارکت عملا پیشنهاد ارتجاع و ساختارهای واپسگرایانه؛ ساختارهایی که یا به شما توصیه می‌کند عقیده‌ات را کنار بگذار و یا آزادی‌ات را.

چرا مشارکت تکلیف است

شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف. وقتی می‌گوییم تکلیف است. شرکت در انتخابات، به‌دلیل آنکه رابطه مستقیم و روشنی با تغییر آینده ما دارد. «ان‌الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» منتخبین مردم برای مدتی مثلا ۴سال، ارکان زندگی ما و فرزندانمان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. عدم‌شرکت در انتخابات، کمک به کسانی است که میل به حذف حضور مردم در صحنه دارند. دیکتاتورها و دیکتاتورمآب‌ها، با نیامدن مردم دستشان برای حضور و تصمیم‌گیری در کشور باز می‌شود، صحنه برای استبداد و دیکتاتوری مهیا می‌شود. همینطور صحنه برای مخفی‌کاری و پنهان‌کاری سوداگران فراهم می‌شود. فساد هر قدر که هست، بیشتر شود. این یعنی عدم‌شرکت در انتخابات اعانه و کمک به ظالم‌های داخلی است و افزایش فساد است و این حرام است. عدم‌حضور در انتخابات باعث می‌شود مستکبرین عالم نقشه‌شان تکمیل شود. هدف دشمن از مأیوس کردن مردم در این سال‌ها، شکستن مهم‌ترین رکن قدرت ایران که مردمند بوده. کمک به اجرای نقشه مستکبران و ظالمان، مصداق روشن اعانه بر ظلم است.

عدم‌شرکت در انتخابات دشمنان و تروریست‌ها را به طمع خواهد انداخت برای افزایش فشار بیشتر به مردم، تحریم بیشتر، ندادن پول مردم، دزدی از جیب ملت، کشتار و حمله و خرابی و امثال این، چون پیام ضعف داخلی دادن به او، انگیزه‌اش را بیشتر می‌کند و این ضرر زدن به مردم و محرومان ایران، است. ضعف ایران در منطقه، ضعف محور اصلی مقاومت پابرهنگان منطقه است. ایران ضعیف شود اثرش در یمن و حزب‌الله و مقاومت عراق و سوریه و همه جا خود را نشان می‌دهد، ضعف این جبهه که امروز مهم‌ترین کمک کننده به مردم غزه و فلسطین هستند، باعث افزایش کشتار و شکنجه زنان و کودکان غزه و فلسطین خواهد شد. کمک به این ظلم روشن و این جنایت‌های آشکار، حرام است.

آنانکه می‌توانند کسی را راضی کنند برای رأی دادن، و کوتاهی می‌کنند، حتی اگر آن فرد رایش مخالفشان باشد، اگر کمک نکنند مرتکب عمل ناثواب شده‌اند. هم چون امر به معروف و نهی از منکر نکرده‌اند هم چون اعانه بر همه این ظلم‌ها و دیکتاتوری‌ها و جنایت‌ها کرده‌اند. تبیین باید کرد و هیچ راه دیگری نیست. آنانکه نمی‌دانند و بی‌تقصیرند در این ندانستن، عقاب نمی‌شوند اما اثر عملشان که اعانه بر ظالمان و مفسدان و جنایتکاران و کمک به ظلم به این مردم و مظلومان عالم است، از بین نخواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 281
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 122
  • حسین IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    294 8
    بریم به قالیباف و حداد عادل رای بدهیم؟خب این دو نفر چه مردم رای بدهند و چه رای ندهند همیشه در راس امور هستند،رای دادن فایده ای نداره.
    • احمد IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      6 133
      حداد عادل در حال حاضر نه در مجلس هست و نه در دولت و نه کاندیدا شده. نمیخوای هم رای نده، هیچ اهمیتی نداری.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      135 6
      چه استدلال جالبی!راه چهارم !اعتراض از طریق شرکت در انتخابات!کدوم انتخابات؟کدوم کاندیدا؟ کاندیداهایی که انتخاب شده اند؟!
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      138 5
      بااین حرفها بیشترمردم راعصبی نکنید همان چنددرصد محدود همیشگی راهم ازدست میدهید
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      126 4
      سری های قبل که مشارکت کردند ، مشکلی حل شد؟؟؟؟؟؟ حاکمیت باید قدر مشروعیت را بداند .
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      136 2
      دقیقا سالهای ساله موقع انتخابات همبنو میگن
    • من IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      5 117
      رای ریزی در ذات قضیه بسیار خوبه
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      فقط به خاطر عشقی که به رهبری دارم رای سفید می اندازم . اقایان شورش را دراوردند چه چپ چه راست . یک شیر خشک را نمی توانند مدیریت کنند . رای ندهیم جنگ میشه ؟ بگذار بشه یک بار برای همیشه بفهمیم چیکاره ایم مصیبت مسولین بی کفایت کم از مصیبت جنگ نیست
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      132 5
      رای بی رای.تا یه زره شاید بعضی ها به خودشون بیان و دست از فقیر کردن عمدی مردم بردارن.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      اگر از عملکرد قالیباف رضایت ندارید می توانید به لیست لاریجانی و علی مطهری رای بدهید.
    • علی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      142 4
      امروز پسر قالیباف هم که رفت کانادا خود مسئولان میدونن که با کشور چی کردن و چه بلاهایی سر کشور و ملت آوردن اتفاقا رای دادن خیانت به کشور و خون شهدا هست
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      23 1
      «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم»
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      6 98
      چون از امریکا متنفرم و تمام رسانه های امریکایی میگن شرکت نکن شرکت میکنم مرگ بر امریکای مستکبر جهانخوار ادم کش کودک کوش که مثل کفتار منتظر است تا ایران را چند پاره کند
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      7 58
      بیش از 50 درصد مردم ایران در جمهوری اسلامی دارای چند ماشین حداقل یک خانه عملهای متعدد زیبایی سفرهای متعدد داخل و خارج اشتغال ثابت میباشند اینها احتمالا بهانه ای برای رای ندادن نداشته باشند مگر اینکه بفرمان شیطان بزرگ خواستار رواج ازادی های نامشروع و حرام خداوندی در جامعه باشند مرگ بر امریکا
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 107
      در پاکستان آمار مشارکت 48 درصد بوده همه تحلیلگران می گویند به علت پایین بودن آمار امنیت پاکستان به هم خواهد ریخت. حال خود می دانید
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      35 3
      چون از آمریکا متنفری میخوای به بدتر از آمریکا رای بدی ؟
    • US ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      6 1
      بیش از 50 درصد مردم چند تا ماشین دارند؟ عجب! کجا زندگی میکنی؟
  • محمد IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    190 9
    این همه رای دادیم چی شد بدبختر شدیم جدیدا هم که یارانه را قطع کردن اما نماینده مجلس با حقوق 250مبلیونی هم یارانه میگیره هم آجیل شب عید
    • باقر IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      6 108
      سلام: در انتخابات شرکت کنیم ولی با فکر باشه.
    • DE ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      8 61
      250 میلیون ریال نه تومان! .طبق اسناد 25 میلیون تومان نه کم نه زیاد.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      25 5
      کسایی که باعث و بانیش هستن دوباره چه مرگتونه دوباره اینترنت رو اینجوری کردید دقیقه به دقیقه اش گناه حق الناس گردنتون هست!!!!! ادم باید ارزوی همه چی رو داشته باشه تو این مملکت؟؟؟؟
    • حمید IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      30 4
      درود بر شرفت
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      64 4
      اوضاع ازاونی که فکر میکنیم وحشتناک تره ازهر ۲۰ نفر یک نفر هم شرکت نمیکنه ببینید چه بلایی سر مردم بدبخت اوردید که متنفرشون کردید ازانتخابات چند سال ازهمین حرفهای کلیشه ای زدید اما دیگه حرف درمانی ووعده ووعید پوچ جواب نمیده انچه اشکارهست اینه زندگی مردم تواین ساله روزبه روز سخت ترشد والان حتی دانشمندان هم نمیتونند این اقتصاد ویرانی که ساختید را اباد کنند چه برسد به این افراد بی دانش
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    193 4
    هیچی تا حالا که رای دادیم مگه چه شده انتخابات در کشور ما یا هر کشوری دیگه شده مثل بلیت بخت آزمایی هر که برنده بشه دیگه اون پول مال خودشه هر جوری که دلش بخاد میکنه قانون هم حمایتش میکنه کسایی دیگه هم که پول های بلیت دادن برنده نشدن برن حسرت برنده را بخورن
    • ناشناس IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      159 3
      همه مسئولین می‌دانند مردم می‌فهمند چرا بچه های مسئولین از جمله قالیباف بدنبال اقامت کشورهای توسعه یافته هستند؟ ۴۵ سال به مردم پاسخ ندادید. اگر کشور خوب است چرا مردم عادی باشند ولی خودشان نباشند؟!! حتما بدنبال مکان مناسب برای خود وخانواده هستند پس مسئولین وابسته به کشور نیستند.
  • جد IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    118 3
    مردم را نا امید کردند وقتی حس می کنند در زندگی تنها اثری ندارد خوب چه فایده است رای به چند نفر بودند آنجا برای خود قانون درست کنند
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      9 0
      رای بدیم چی میشه این سوالو جواب بده.چی میشه اگه بریم رای بدیم؟
  • ناشناس IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    149 4
    ما رای نمیدهیم تا حداقل شریک جرم بی مسئولیتی و رشوه خواری و دریافت حواله شاسی بلند و حقوق ۲۰۰ میلیونی و خشکسالی و الودگی هوا و تورم و گرونی و صدها بدبختی دیگه شماها که سرمان اوردید نباشیم ، اب از سر ما گذشت و غرق شدیم چه یه وجب چه صد وجب
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    122 3
    عاره دم انتخابات فقط یاد ملت نیفتتین ظالم
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    119 5
    شریک فسادمردم نمیشم رای نمیدم
  • بازنشسته IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    126 3
    رای دادن خیانت به کشور است
  • یاشار IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    127 4
    شما چندتا از کارهای خوب نمایندها بگو که به نعف ملت بوده باشه، مجلس نمایشیه هیچ قدرتی نداره
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      3 8
      نعف نه نفع
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    54 8
    مردم چه رای بدهند یا ندهند تاثیری ندارد و همچنان پرقدرت که شاهدش هستید در مسیر رشد و توسعه حرکت می‌کند ولی لازم بود مثل کره شمالی تک قطبی باشد و اصولگرا و اصلاح‌طلب و اعتدال ایجاد نشود و علیه هم و ضرر مردم خرابکاری نکنند
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    83 4
    در این مملکت چه رای بدهیم و چه رای ندهیم برای نظام فرقی ندارد و حاکمیت نیازی به تایید مردم احساس نمی کند.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    65 4
    رای بدم که چی بشه ؟
  • امین IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    51 4
    انتخاب بین لیست رسایی و آقاتهرانی و قالیباف چه حق انتخابیه؟ چه تفاوتی دارن؟ کدام تفکر متفاوتوجود داره؟ مسیر همیشه افزایش تورم و گرانی و مالیات برای مردمه
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    115 4
    اسناد افشا شده توسط هکرها نشون میده مجلس حتی در حد نمایشی هم نیست و اداره امور کلا با کسان دیگر است
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    197 0
    خیلی ازجوانان متخصص مومن هستندکه هم تخصص دارندوهم کاردان آنهاراجایگزین آقایان قالیباف ومطهری ولاریجانی هاونوبخت و....کنیدچون مثلااینهاچه خدمتی کرده اندپرایدبالای ۳۰۰میلیون وگوشت کیلویی ۶۰۰هزارتومان ولنت پژو۹۰۰هزارتومان وحقوق بازنشسته جوابگوی ۵روززندگی نیست دلار۵۸هزارتومانی وارزش ریال درسطح جهانی نسبت به ارزهای خارجی وصف مرغ وشکروروغن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    62 4
    باشه حتما میایم،همونجا قبلی بود دیگ؟
  • فرهاد IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    47 6
    چرا مشارکت رو فقط وظیفه مردم می دونید و چرا یه لحظه فکر نمیکنید نرخ مشارکت تابعی از عملکرد حاکمیت هم در چینش داوطلبان و هم ایجاد رضایت عمومیه؟ چرا نسخه های شما فقط برای مردمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • غ IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    آیا با رای ندان مشکلات حل میشود معلومه نه اما امسال ۵۳.۵درصد مردم میکنند من از طبقه ضعیف هستم با ده تومان حقوق خرج یه خانواده ۵ نفره وپسر زن بچه دار مهندس بیکار میکشم ولی در انتخابات شرکت میکنم
    • علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      44 3
      توخیلی دیگه ...
    • پاشا IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      44 3
      هوابخور
    • محمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      42 3
      تو باید مغزتو سی تی اسکن کنن.
    • یحیی احمد IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 7
      تو خیلی خوبی....خدا قوت... قبول باشه..
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      25 0
      لیاقتت همینه
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      0 0
      بگذار بی خردان هر چه میخواهند بگویند... اینها که میگویند ، برو هوا بخور و امثال این اراجیف را ، قطعا و فقط با لگد دشمن از خواب غفلتشان بیدار می شوند...
  • US ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    132 4
    رای بدیم که نفرات جدید برن تو مجلس فیدلتی و دیگنیتی بگیرن ؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    93 3
    هیچی نمیشه
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    137 4
    رای بدهیم تا به قله برسیم.دلار ۱۰۰ هزار تومانی و گوشت بالای یک میلیون تومان
  • قاسم IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    166 4
    همش حرف مفته . رای مردم اصلا اهمیت نداره . نظام رای مردم رو فقط برای تبلیغات خارجی میخاد . حتی تبلیغات داخلی هم برای نظام خیلی مهم نیست . رای ندادن تکلیفه .
    • احسان IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      34 4
      حرف حق
    • جیم IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 23
      حرف ناحق .
  • خسته قادر IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    99 4
    من چه طور رای بدهم با این وضعیت بد اقتصادی حتی نمی توانم نان وخارج زندکی راتامین کنم وتا گردن در بدهی ومالیات فرو رفته ام دیگر امیدی به آینده وزندگی ندارم ومسئولان اصلا به فکر مردم نیستند وفقط به فکر جیب خودشان هستند شما بگویید رای بد هم از این هم بیچاره تر بشم۰
    • حسین IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      2 1
      مالیات چی رو داری میدی؟ مالیات رو از کسی میگیرن که چیزی داشته باشه
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    55 4
    مشارکت کنیم که صدقه سر رای ما، چه اتفاق خاصی رخ بده؟
  • محسن IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    54 4
    در این شرایط رای ندادن بهتره ..وقتی قرار افرادی ک شایسته گی ندارن برن مجلس...و نخبگان و فرهیختگان ایرانی اجازه ی ورد ب دولت و مجلس و ...ندارن رای دادن کاری عبث و بی فایده اس کاش هزینه انتخابات از بیت المال نبود و خودشون افرادشون رو بدون هزینه میبردندمجلس
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    47 4
    رای بدهیم چه میشود
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    83 5
    مشارکت در این انتخابات خیانتیه که ما در حق خودمون می کنیم. هرگز شرکت نخواهیم کرد.
  • احمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    7 35
    هیچی از دزدی ها شاید شاید یک مقدار کاسته شود
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    6 37
    مشارکت مردمی پاسخ همه چیز است اما واقعا ساز و کارها دست مردم و مشارکت کنندگان است کجای دنیا مردم بر علیه خود قوانین وضع میکنند و بعدش هم آنرا اجرا می کنند ؟
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    42 4
    رای ندادن نشان دهنده اعتراض مردم به شکل مسالمت آمیز به‌نحوی شیوه حکومت و این نظام میباشد تاحال رای دادیم جز دزدی اختلاس عدم مدیریت تورم و گرانی و صدها مشکل حل نشده که هرروز بر آن اضافه می شود ندیدیم
  • ایران IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    39 3
    این نظراتی که داده شد حرف دل مردم است ، و ....
  • احمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    46 4
    شاید شاید شرکت نکنیم از دزدی ها و فیش های نجومی کم شود
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    90 5
    یک مشت حرف مفت ، از کدوم مشارکت دم میزنید ؟؟؟؟ از کدوم کار نکرده برای ملت ، ما چه رای بدیم چه رای ندیم مسیر همینی هست که اینها ترسیم کردند ، داخل این دیگ برای مردم چیزی بار نگذاشتن
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      40 4
      موندم این دو تا اسکل که زیر همه ذکامنت ها منفی گذاشتن تو مغز پوسیده اشون چی میگذره
  • آرش IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    من رای میدم حتی اگه رایم بی تاثیر باشه .چرا ؟ چون موقعیت حساسه
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      4 3
      میدونی چراااا هع میدونی چراااا چون که مشت محکمی بر دهن امریکا بزنمیم
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      6 0
      منظورت موقعیت حساس
    • US ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      16 0
      برو رای بده
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      17 2
      به درک
    • هیچکس IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      5 1
      موقعیت حساسه.....
    • سیدقاسم IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      36 1
      مطمعا باش داری خیانت میکنی به خون. شهدا و به این مملکت
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      3 0
      نه چون تو از حفظ وضعیت کنونی سود می بری
  • US ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    80 4
    رای بی رای . هر کاری دوست دارید بکنید اما نه با رای ما .
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    86 4
    رای بدیم که چی بشه؟
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    76 4
    رای نمی دهیم
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    80 2
    بزارین رک بگم یک کاندیدا اینهمه خرج تبلیغ می‌کند که بیان غم و غصه مارو بخوره و خودشو وقف حل مشکلات و معضلات کنه مسلما خیر فقط به این فکر می‌کنه که از امتیازات و مواهب نمایندگی واسه پر کردن جیبش استفاده کنه
  • فرزاد IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    71 4
    رای که ندی کمترین سودی که داره اینه که در مقابل وجدان خودت شرمنده نیستی .اینا یه مشت ادم بی سواد هستن و حقشون نیست که برا ملت تصمیم بگیرن
    • حسین IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 0
      دقیقا.👏
  • داود IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    65 3
    قانع نشدم نمیدونم برای چی اینهمه وقت گذاشتی و اینارو نوشتی در حالی که خودتم میدونی مزخرفاته
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    27 3
    حتی اگر این وصع گرانی وتورم وحشتناک هم نبود ودرضمن همه سلایق تایید صلاحیت میشدند هم مشارکت سخت بود چه برسد به این اوضاع پس دیگه داستان سرایی نکنید مردم خودشان تشخیص میدهند وعلت این عدم مشارکت کاملا مشخصه پس باید به جای این توجیهات کلیشه ای دنبال راه حل وبهبود اوضاع بخصوص گرانی ومعیشت بسیار سخت مردم میشدید
  • داود IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    104 3
    نویسنده خودشم به نوشته هاش باور نداره اما چون بابتش پول میگیره مینویسه
  • سالار IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    50 3
    تمام حرف های شما بی منطق و بی ربط و دروغ است .
  • حقیقت IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    43 3
    رای دادن اشتباه است مرگ یکبار شیون یکبار
  • BR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    28 3
    ما رای نمیدیم اصلا تفکر شمارو قبول نداریم که رای بدهیم
  • ارغنون IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    140 4
    ۴۵ سال در تمامی انتخابات و راهپیماییها شرکت کردم به امید پیشرفت ،حل مشکلات و..... ولی الان پشیمانم زیرا هرروز بدتر از دیروز. عدم شرکت در انتخابات دشمن را گستاخ میکند، بکند امنیت کشور را بخطر میندازد، بیندازد مگر در این مملکت من چی دارم که نگرانش باشم.و.....
  • رضا بی کس IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    137 3
    رای ندهی هیچ چی نمیشه ، وجدانت اسودست که به مردم و خودت خیانت نکردی ، دزد و اختلاسگر و دروغگو به اریکه قدرت نفرستادی، به خودت و فهم و شعور و بصیرت خودت افتخار خواهی کرد و پاسخگوی آیندگان نخواهی بود
    • US ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      17 2
      آفرین
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    102 3
    خود نویسنده این مقاله هم میدونه حرفهاش درست نیست گفتن بنویس دیگه مشارکت کنید گل و بلبل میشه خخ
  • اریا IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    18 22
    مهم رای دادن یا ندادن نیست مهم اینه که حکومت های از این دست اصلا برای مردم ویرایش ارزشی قایل نیستند اینم هی میگن می‌خوان به دنیا بگن آره ماهم آزادی داریم مثل حکومت هیتلر چنگیزخان و....
  • حمیدرضا IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    115 0
    چرا نمیخوایید قبول کنید خیانت مسئولین و ضعف و ترک فعل های قوه قضائیه وگرونی های کمرشکن ملت رو ناامید از آینده کرده؟
  • وحید یزدی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    13 36
    زمانی رأی میدهم که انتخابات آزاد و نماینده احزاب مختلف در آن حضور داشته باشند
  • امیر IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    44 2
    چند تا جمله زیبا از ایران: ایران یک کشور مردم سالار است!! ایران با وجود منابع بسیار یک کشور پیشرفته و مرفه است!! هر وقت مردم مشارکت بالایی در انتخابات داشته اند ایران بسیار پیشرفت کرده است!! نویسنده محترم خودت نظرت راجع به این جملات چیه؟!
  • افسوس IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    34 6
    انتخابات در ایران موجب هیچ تغییری نمی شود پس من رای نمی دم
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 65
    رای میدم
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    61 3
    رای نمی دیم
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 107
    من رای میدم
    • حمید IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      29 5
      شما یا زندگی ات تأمین هست و یا بی لیاقتی نمایندگان شاسی بلند سوار اطلاع نداربد ‌
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    35 2
    زندگی مردم کشورهای مسلمان همسایه و....رامثل عربستان ومالزی وقطروکویت و...مشاهده کنیدهمه مولفه هارااعم ازامنیت وآبادانی وعمران ورفاه وخودروومسکن ومعیشت و...دارندوزندگی میکنندسرگذشت حلیمه یعقوب بخوانیدوسرمایه کشورش رامشاهده کنیدسرمایه کشورماهم دست بابک زنجانی وچای دبش ومرجان شیخ الاسلام وخاوری افتادوالان تورنتوکاناداعشقولانگی میکنندوقت ندارم اجازه دهیدبعداز۳۰سال خدمت صادقانه الان برای مسافرکشی بیرون بروم چون بازنشسته ام
  • ناشناس IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    13 1
    هیچ
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    46 3
    من شرکت نخواهم کرد هر اتفاقی هم که بیفتد
  • ملت IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    75 2
    ۴۵ سال در تمامی انتخابات و راهپیماییها شرکت کردم به امید پیشرفت ،حل مشکلات و..... ولی الان پشیمانم زیرا هرروز بدتر از دیروز. عدم شرکت در انتخابات دشمن را گستاخ میکند، بکند امنیت کشور را بخطر میندازد، بیندازد مگر در این مملکت من چی دارم که نگرانش باشم. ما مردم ایران به حکام فاسد واختلاس گر دیگه رای نمی دیم چون اگر این کاررا بکنیم به شعورمان که 45 سال است توهین شده دوباره با پوزخند نمایندگان فاسد توهین مضاعف خواهد شد . میرسلیم ورسایی و قالیباف ووامثالهم مملکت رو نابود کردند
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    49 4
    ۳۷ سالمه خداشاهده بجز یک انتخابات همه انتخابات رای دادم. به وضع موجود اعتراض داریم به کی رای بدیم؟ به قالیباف؟ یکی از بانیان وضع موجود. انتخابات آزاد وجود ندارد پس از این پس رای بی رای.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    41 1
    امروز هیچ‌کس در این نکته شک ندارد کشور نیاز به تحول دارد!!!!!!!!!!!!!! این مطلب رو یه روزنامه داخل ایران نوشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چی شد به این نتیجه رسیدین که کشور نیاز به تحول دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این دوزادهمین دوره انتخابات مجلس هست خب هر 4سال رای میدیم یه گروه میرن مجلس مگه غیر از این بوده؟؟؟؟ خب چرا تحول ایجاد نمیکنن؟؟؟؟؟؟ خبر دارید این دوره کسانی کاندید شدن دکترای تحولات دارن ما که میریم رای میدیم به امید اینکه تحول ایجاد کنن ولی اگه باز رفتن دنبال شاسی بلند برا خودشون مردم که مقصر نیستن احیانا. چون ما از بین گلای سرسبد انتخاب کردیم!!!!!
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 9
      چون اولا خیلی ها اشتباه رای میدن دوما وقتی رای میدی باید مطالبه گر باشی ببینی نمایندت داره چی کار می کنه نه اینکه ول کنی به امان خدا
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      4 0
      مثل اینکه یادت رفته قانون شفافیت رای نیاورده!!! از کجا پیگیر بشم که نماینده چکار میکنه‌. دیوار شیشه ای کجاست...؟
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    20 3
    اگه مجلس فعلی برام ثابت کنه که در این4سال یک قانون تصویب کرده که همه ی مردم کشور از ان بهره مندشدن رای خواهم داد تاتونستن برخلاف نظرمردم عمل کردن
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    32 3
    کیهان خودش آمار را درست می کند. چه نیازی به شرکت است؟؟ من را قانع کنید
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    13 1
    حرفای شما کاملا درست هست ولی در شرایط ایده ال رای دادن و یا ندادن من چه تاثیری داره؟
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    16 3
    من الان تو بورس متضررم از ۴ سال پیش بخاطر سیاست های غلط دولت در فشار به صنایع بورسی و تصمیمات خلق الساعه الان عصبانی ام چرا رای بدم
  • محسن IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    34 3
    تموم شد سخنرانیت؟ رای نمیدم
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    59 3
    حداکثر ده درصد رای میدهند
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    47 2
    دو ساله میخوان یه روز به تعطیلات اضافه کنن نمی تونن تصمیم بگیرن پنجشنبه باشه یا شنبه این به اون پاس میده اون به‌ این اینا اینجوری کشور اداره میکنن همش تعارف نه تونستین قانون واردات خودرو دست دوم رو اجرا کنین نه از سلیبری ها مالیات گرفتین نه از طلا فروش و دکتر ها نه مشکل مسکن حل شد نه ..... اگه رای ندیم لولو میاد ما رو میخوره. بخوره شما رو اول میخوره
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    40 3
    تا حالا رای دادن مردم هیچی نشد از این به بعد کسی که اهل تفکر باشد نباید رای بدهد . و در این شو سیاسی شرکت کند
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    25 3
    اگر اشتباه رأی بدهیم چه می شود؟ جواب: خائنین و دروغگویان با رأی اشتباهی شما به قدرت می رسند؛ آنوقت آن ها هر جرمی که مرتکب بشوند شما هم در مشارکت در آن جرم شریک می شوید؛ سپس بدون آنکه توقع داشته باشید آن دنیا یقۀ شما را هم می گیرند؛ آنوقت با خودتان می گویید من که این جرم ها را مرتکب نشده ام پس چرا مجازاتم می کنند؟! آنوقت فرشته های عذاب می گویند: یادتان هست آن روزی که با لجبازی و بدون تحقیق به فلانی تهمت می زدید و در مقابل بدون آنکه تحقیق و برسی کنید به افراد مجرم رأی می دادید؟ بیا این هم نتیجه اش.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 3
      خب تحقیق کن رای بده
  • GB ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    22 3
    سوال اشتباهه باید می پرسیدید رای بدیم که چه بشود؟ 40 ساله رای دادیم آخرش چی شد؟ روز به روز فقیرتر شدیم...روز به روز بیشتر تحقیر شدیم...روز به روز بیشتر جلوی زن و بچمون شرمنده شدیم رای دادیم یه عده خوردن و بردن و دزدیدن و به ریش ملت خندیدن واقعا رای بدیم که چه بشود؟ جز اینکه باعث میشه این روال ادامه دار بماند؟ رای ندیم حداقل وجدانمون راحته
  • ایرانی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    25 2
    زمانی که مشارکت زیاد باشد مسئولین احساس می کنند که مردم از این وضعیت راضی هستند و در جهت تغییرات و اصلاحات قدم بر نمی دارند ولی اگر مشارکت کم باشه اونوقت نارضایتی مردم از وضع موجود آشکار می شود و شاید مسئولین یا به عبارت بهتر نظام درجهت اصلاح امورکشور تجدید نظری بکنند. "رای ندادن را نمیشه با از بلندی به پایین انداختن نمیشه مقایسه کرد، مگه مردم با رای ندادن میخوان خودکشی کنند ، ملت با رای ندادن اعتراض مسالمت آمیز میکنند"
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    7 1
    رای ندهیم چیزی نمیشه چهل سال تجربه داریم
  • Hesam IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    22 1
    مگر شهدا اینجور کشور رو میخواستن ؟
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    از این وضع سود می بریم
  • محمدرضا IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 30
    با رای ندادن چیزی درست نمیشه
  • علی DE ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 16
    رای دادن هر شهروند یک نهال
  • اکبر IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    22 2
    چیزی نمیشه ... من خودم قول میدم اگه چیزی شد بیام درستش کنم ...
  • hosein IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    16 1
    حکومت ایران توی ای 45 سال نشان داده برای مردم ارزشی قایلست
  • حسین عبدالباقی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    23 1
    من حسین عبدالباقیم همه منو میشناسن ... متروپول آبادان ... یادتون اومد ؟ یه مدت نبودم احتمالا منو تروریدن ... چون جاییم که همش کسی نیست ... خب من می گم رای بدین ... مثلا به من ... اگه به من رای بدین براتون متروپولی درست می کنم ... 100 طبقه .. محکم مثل ژله ...
  • ناشناس IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    49 4
    رای بدیم که چی بشه؟ هر روز از روز بعدی بدتر. فقط به نفع اعضای مجلس کار کنیم؟
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      3 0
      رای دادن با تورم اثراتش مستقیم است
  • فری IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    24 0
    همیشه رای دادم ولی چجوریه ک همیشه مردم باید بیان پای کار مردم باید کشورو نگه دارن مردم مردم مردم..خب مسولین شکم گنده چکارن؟
    • US ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      4 0
      مراقب شکم گنده و آغازاده های نانازشان هستن که در کانادا و آمریکا به حیات طیبه بپردازند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    14 1
    تابه حال به انتخاب ملت بوده چه کارمثبتی انجام شده؟وچه تغییری درزندگی این ملت بیچاره اتفاق افتاده؟
  • احمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    حالا مانده حضور مردم در پای صندوقهای رای
  • هواالباقی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    رای دادن میتونه بامزه بشه .
  • نوستالژیک IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 26
    سالها پیش من تو انتخابات شرکت کردم میخوام یاد و خاطره اون سالها را زنده کنم به این دلیل شرکت می کنم نوستالژیک دوست دارم
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    16 1
    رای چیز بدی نیست ، مثلا فرض کن یکی بیاد بالا، بعد اون بند پ رو بجای بند ت قرار بده خب اینم یه جور مشکل حل کردنه دیگه .
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    رای دادن و ندادن/مسئله این است
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 7
    شرکت مردم در رای دادن وجه بین المللی داره
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      فقط کشورم برام مهمه؛ یه چیزهایی از ریل خودش خارج شده. باباجان گوسفند که دیگه نیستیم!! کار به بین الملل ندارم.
  • علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 2
    در انتخابات چهار سال پیش شرکت کردم
  • الو IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    من اگه خودمم رای ندم ، از همون شهرستان میفرستم خدمتت
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 1
    امار مشارکت بیشتر خواهد بود
  • ایران IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    24 0
    ببینید مردم ب چه روز افتادن در زمستان سرما در بارندگی صف های طولانی برای دریافت کالاهای یارانه ای نزدیک عید و چ خریدی میشه کرد؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 1
    خخخخخ
  • حسین IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    4 39
    به تداوم مجلس انقلابی رای میدیم
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    مشکل رای دادن یا ندادن نیست. بیشتر مشکلات از خرابکاری اعتدال و اصولگرا و اصلاحطلب علیه هم است
  • عادل IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    21 3
    شما که تحمل شنیدن حرف چندتا کامنت گذار رو ندارین پس چجوری میخواین انتخابات برگزار کنین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما همونی رو می خواین که حرف شما رو بزنن با چهره مثلا جدید !
  • ایرانی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    18 3
    به هرکسی رای دادیم تو زرد از آب دراومد.
  • علی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    39 0
    حالت خوبه؟ ۴۰ سال رای دادیم چی شد؟ بازم رای بدیم که یکسری از اقایون به اصطلاح انقلابی بتونن برن ترکیه سیسمونی بخرن؟؟!!
  • همرزم هادی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    7 1
    رای ندادن باعث میشود حاکمیت به فکر رفع مشکلات و در مسیر مردم سالاری قرار بگیردواین خاصیت خوب انقلاب است
  • محمد جواد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 26
    انتخابات یک قضیه مهم ملی و فرا ملی است
  • جعفر IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 2
    هیچ کس رای نده
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 1
    دلخوش به همون چند درصد باشید که همیشه در صحنه هستند
  • می IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    13 1
    بشین رای بدیم
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    6 1
    فرقی نمیکنه مردم رای بدهند یا نه
  • چشم IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    95 1
    این همه رای دادیم چه شد یک بار رای ندهیم ببینیم چه می شود برم رای بدم که تو صف مرغ بایستم برم رای بدم مسیولین بره سیسمونی از ترکیه بخره برم رای بدم یارانه با منت هر وقت دلشان خواست بریزند برم رای بدم آقا زاده در کشور دشمن ما آمریکا درس بخوانند کار کنند برم رای بدم هر روز یک خبر اختلاس بیرون بیاد برم رای بدم که خریدن حداقل نیازها آرزو شده برم رای بدم تا مسیولین با حقوق های نجومی مقاومت کنند برم رای بدم که تو مملکت اسلامی یک دندان نمیشه درست کرد تا صبح میتوانم دلیل عدم رای دادن بگم اما اون چیز که برای مقاله نویس شما مهم مشارکت مردمه ولو با امید واهی دادن
  • ۱ IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    15 1
    رای ندهیم اتفاقی نمی افتد انها کار خود را خواهند کرد ولی فرد حداقل ارامش خیال دارد که با انها دستش در یک پیاله نبوده و خیانت نکرده
  • ۱ IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    11 2
    رای ندهیم اتفاقی نمی افتد انها کار خود را خواهند کرد ولی فرد حداقل ارامش خیال دارد که با انها دستش در یک پیاله نبوده و خیانت نکرده
  • ناشناس IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    32 2
    وقتی آقا زاده ها زندگی رادر کشورهای اروپایی و کانادا وآمریکا ترجیح می‌دهند ودر آرامش خوش می‌گذرانند وزندگی می‌کنند ودانشجویان ورزشکار ومهندسین ودیگر اقشاربه فکرمهاجرت هستند ولی ایران با این منابع وثروت خدادادی معلومه که مسؤلین خوب کارنکردند وبه مردم توجه نکردند وگرنه فرزندانشان درجایی زندگی می‌کردند که پدرانشان ساخته بودند ومسول بودند
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 16
      مگه در میان هزاران هزار مسئول چند نفر فرزندانشون در خارج هست؟؟؟
  • خ IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    15 1
    مردم دیگه ازاین وضعیت خسته شدن احساس میکنم که کاری ازدست هیچکس برنمی‌آید تا برای ملت کاری کنه هرکسی دنبال پست برای پرکردن جیبشه..از حکومت ناامید شدن البته شش ساله
  • جعفری IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 0
    آیا منطقی است وقتی کاندیدای مورد علاقه بنده رد صلاحیت شده به جناح مخالف رای بدهیم؟؟؟لطفا جناح تمامیت خواه حداقلی جواب بدهد،کاهش مشارکت هم پای خودشان.
  • بلوچ IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    26 1
    مردمان سیستان و بلوچستان ۴۵ سال رای دادن چه اتفاقی افتاده که بخوایم الان رای بدهیم که اتفاق خاصی میفته ،رای بدهیم تو رفاه هستیم ، مثل شهرهای دیگه جوش بنزین نزنیم ، تو صف نان و نفت وووو نیستیم
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 1
      رای بده که دوباره سلطنت طلب ها نیان سر کار که منطقه‌ای با وسعت بیش از سه هزار کیلومتر مربع را با سرچشمه‌های آب هیرمند دو دستی تقدیم کشور افغانستان کردند و امروز تاوان این وطن فروشی را باید مردم بزرگوار استان سیستان و بلوچستان با بحران بی‌آبی بپردازند
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    7 1
    مگر تا حالا رأی دادیم چه تغییری ایجاد شده
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    4 42
    من رای میدم چون رودرو نمیتونیم با مشت بزنیم دهن امریکا ولی میگن با رای دادن یه مشت تو دهن امریکا میشه زد پس من رای میدم
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 1
      دشمنای داخلی رو ول کردی چسبیدی به خارجی هاش؟
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    105 1
    جواب قانع کننده اینه مشارکت هیچ تاثیری نداره وقتی هرکسی نماینده میشه باید ور مجلس تابع یک چهارچوب باشه که ریئس مجلس تعیین میکنه این یعنی خنثی سازی مشارکت مردم چون ۴۵ سال هست مردم مشارکت دارند وهیچی تغییر نکرده فقط یه عده در ناز ونعمت و۷۰درصد مردم در فقر وفلاکت بسر میبرن واقعیت اینه
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      22 0
      کاش هیچی تغییر نکنه، وضع هر روز بدتر داره میشه، نه محیط زیست مونده نه آرامش نه آسایش، فساد که مملکت رو برداشته، بیکفایتی و فساد رو که دیگه نگم، ، امروز یه گزارش میخوندم در مورد جنگلای ایران نصف جنگلامون از بین رفته
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    69 2
    نیازبه رأی دادن وندادن رأی نیست عملکرد مسؤلین خودش گویای همه چیزاست اگرخوب بود فرزندانشان درایران زندگی می‌کردند نه درکانادا وآمریکا واروپا
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    7 1
    انتخابات بسیار مهم است ولی نه در ایران بلکه در کشور های که قدرت اصلی در دست منتخبان مردم است، انتخابات در ایران مضحک و مسخره است در آن چیزی جز توهین به شعور انسانهای آزاداندیش و روشنفکر نیست.
  • بیژن IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 5
    ایران گل و بلبل می‌شود اگه رای ندهيم
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    18 1
    رای بدی ندی بازم مشخصه کی‌میره مجلس
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    24 2
    ۴۰ ساله دارید وعده میدید. ما رای. نخواهیم داد.
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      11 1
      45 سال
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    32 2
    این همه رای دادیم چی شد؟؟؟
  • محمود IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    24 1
    مگر دولت ها ومجالس قبلی رومردم انتخاب نکردن نتیجه آن انتخابات رو برای مردم روشن کنید
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    9 2
    خنده دارید بقران رای ؟؟
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    33 2
    دای بدیم حقوق ۲۹۰ میلیونی بگیرن و مخالف ۲ میلیون افزایش حقوق کارگر باشن و ۶۰ درصد ۶۰ درصد مالیات وضع کنن.
  • ناشناس IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    29 1
    اضافه کار معلما ۵ ماه است که داده نشده.تبعیض بین کارمندان دیگر و معلمان بیداد می کند.رفاهیات برای همه کارمندان هست غیر از معلمان. چرا باید رای بدهیم .رای نمی دهیم تا وقتی تبعیض و فرق بیم ما و دیگر کارمندان است رای نمی دهیم. همه مزدم نا امید شده اند با چندرغاز یارانه و سبد کالا نمی توان دل مردم را بدست آورد.اقتصاد را درست کنید.همه از گرونی شاکی هستند.
  • ناشناس US ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    16 1
    به چه ذوقی به چه شوقی مردم این ره رو سپارند؟ چرا صدا و سیما یک میکروفن آزاد به مردم نمیدهد تا نظرشون علنا ادا کنند؟ حاکمیت از چی واهمه دارد؟ ایا این صدا و سیما مردم حقی ازش دارد؟ یا شده بلندگوی تبلیغات نظام و حاکمیت ؟ مردم بایستی سهمی از این صدا و سیما داشته باشند رسانه ایی که هیچ گونه اخبار حقیقتی ازش پخش نمیشود
  • بازنشسته IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    4 20
    وقتی 25میلیون مردم رای میدن بعدیک نماینده ویا مداح ویا هرکس دیگه ای جرات می‌کنه جلو رای مردم بایسته وبه منتخب مردم اهانت می‌کنه نتیجه ای جزیاس وناامیدی نداره باید درعمل به رای اکثریت تن بدین نه با زبان
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    9 13
    باور کنید خیلی ها برداشتشون اینه که انتخابی در کار نیست. مثل کره شمالی باید بیای و رای به یک انتخاب شده بدی. احساس مسخره شدن بهت دست میده
  • حسن اقا شاو یسی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    58 0
    چرا نمی پرسی چه شده مردم با انتخابات قهر کردن این سوال را هم از مسولین بپرسید رای بدیم بدبختی و گرانی وتورم بیشتر بشه حداقل کمی بیدار میشن
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    58 3
    سال 96 به روحانی رای دادیم بدتر از اصولگرایان بود
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    59 2
    رای بدهیم به ملت و کشور خیانت کردیم
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    84 2
    دنبال شاسی هستند
  • رحیم آلبوغبیش IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    42 0
    سلام جناب رهبر انقلاب محترم و رئیس جمهور محترم لطفا این پیام منو بخونید من یک جوان 28 ساله از خوزستان هستم بیکارم که هنوز مجردم و نمیتونم تو این اوضاع زن بگیرم این حق ما جوان ها نیست خوزستان نفت خیز با کلی شرکت وپالایشگاه ولی کلی جوان بدبخت بیکار موندن همه اشتغالها برای غیر بومی هست ما فقط حسرت میکشیم این حق ما خوزستانی ها نیست
    • شعبان IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 4
      چرا فقط خودتو می بینی شهرای دیگه آدم تشریف ندارن؟ شما فقط ناله می کنید ولی همه امکانات دست شماس
  • مجتبی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    32 0
    خودتان سوال میکنید و خودتان جواب میدهید چه عجیب !!!
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    27 0
    چرا عد ه ای از نماینگان را که فقط از حق مردم دفاع کر وبه دولت انتقاد وخیلی توانمند هستند رد صلاحیت کردن اگر انتقاد وحق خواهی نباشد خ ودتان یکی را انتخاب کنید مثل طوطی تقلید بکنه زمانی انتخابات معنی داره که علت رد صلاحیت حزبی وجناحی نباشه فقط وشاخصه های اصلی اگر نداشت رد بشه نه به خاطر انتقاد از دولت یا وزیری
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    17 3
    دفعه قبل رای ندادن چی شد خودشون دراومدن این دفعه هم خودشون در میان فثط فرقش اینه ایندفعه بخورشون زیاده
  • عماد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 35
    من رای میدم شما هم بدید
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    31 2
    انتخابات ایران مشروعیت خود را از دست داده ، فکر کن بچه های دوره ابتدایی بیان برای دوره دبیرستان و دانشگاه برنامه بدن ، نظام حاکم بر ایران مثل اندروید ۳ می مونه که هیچ برنامه ی جدیدی روی اون نسخه کار نمی کنه ، اگه هم کار کنه باید خیلی قدیمی فکر کنی
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    22 1
    مردم رای نخواهند داد تا صداشون شنیده بشه.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    80 2
    اگر از عملکردتان اطمینان دارید و مطمئن هستید که برای مردم کاری انجام داده اید و بفکر مردم بوده اید نباید نگران باشید که مردم رای می دهند یا نه چون مردم به عملکرد شما رای می دهند نه به حرف ها
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    59 3
    رای نمیدم نه خودم نه خانوادم
  • بیگی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 1
    درود، نگاه روانشناختی، جامعه شناسی،سیاسی،، وواقعی،، آفرین
  • جعفری US ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 5
    وقتی نماینده مورد علاقه ما رد صلاحیت شده به چه کسی رای بدهیم آیا اگرقرارهست مردم انتخاب کنند صلاحیت نمایندگان هم با رای خود رد یا تایید کنند،آیا جانبداری ازجناحی که پایگاه مردمی ندارد ورد صلاحیت جناحی که ۹۰درصد مورد علاقه مردم است عدالتی رعایت شده؟کسی که نماینده در انتخابات ندارد چکارکند.؟.
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 3
      روحانی با درصد ناچیزی بالاتر از دیگران رئیس جمهور شد. شما چگونه می گویید اصول گرایان پایگاه مردمی ندارند؟؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 26
    اتفاقامشارکت ورای دادن بهترین گزینه است رای به کاندیداهایی که قبلادلسوزی وخدمات شبانه روزی خودراثابت کرده اندوشفاف سازی میکنندوتوقعی هم ندارند
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      39 2
      فرد دلسوز اصلا صلاحیت نمیدن بهش مثال همون نماینده افشا کننده حواله خودرو که پته رشوه خواری نماینده ها را رو کرد
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    36 2
    وقتی وزیر مثل اموزش وپرورش حتی مطالبات ۱۴۰۰پرداخت نمیکند نماینده وزریر به سلاله بکشاند نیست رای ندادن بهتر است فرافکنی کردن مسول باید صادق باشد
  • پژمان احمدی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    80 2
    تا حالا رای داده ایم چه شده است ؟ به کی رای بدیم ؟ به قالیباف که پسرش رفت کانادا و خودش برای خرید سیسمونی رفت ترکیه یا به نمایندگان مجلس که شاسی بلند باج گرفتند و از بیت المال وام میلیاردی می‌گیرند و مجلس رو کردند تجارت خونه
  • علی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    53 2
    دیگر نفع مردم در نظر گرفته نمی‌شود و مملکت دست یک سری افراد مفت خور افتاده که دیگر لقمه حلال و حرام حالی‌شون نیست
  • داداش IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    55 2
    داداش اینا همش حرفه . ۴۵ سال رای دادیم ولی یه بار پیشرفت نداشتیم . همش عقب گرد . خب رای بدیم که چی بشه ؟ یکی از اینایی که نام بردی با مشارکت مردم محقق شد ؟ ول کن دلت خوشه
  • عادل مدنی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    31 2
    رأی بدیم چی میشه؟!
  • راي IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    48 2
    خدا رو شكر و الحمدالله يه بار ديدم همه متفق القول به يك نقطه واحد رسيديم 👏🏻👏🏻
  • BG ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    55 2
    شما همه چیز ما رو از بیین بردید خانواده ها را نابود کردید و مردم چیزی برای از دست دادن ندارند. و واقعا فقط منتظر مرگ هستند.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 54
    انتخاب بین لیست رسایی و قالیباف و نوبخت و رائفی و لاریجانی و مطهری بسیار سخت است . هرکدام مزایا و معایبی دارند . باید مطالعه و بررسی کرد و برنامه‌هایشان را بدقت مورد موشکافی قرار داد و آنگاه اصلح را انتخاب کرد
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      3 0
      چقدر احمقانه و دیرینه سنگی! به جای اینکه یک متخصص (در هر حوزه ای؛ پزشکی، مهندسی، انسانی) بیاد و طرح و نقشه اعلام کنه به لیست رای بدیم. اینکارا در شان من نیست.
  • حیدری IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    77 2
    من رای نمیدیم تا به خونه برادر شهیدم خیانت نکنم رای بی رای
  • ایرانی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    4 2
    آخه ما به تمام اوناییکه نمی‌خواهیم باشند صلاحیت دادید پس نتیجه میگیریم که اگه رای بدهیم هیچ اتفاقی نمی افته
  • ناشناس IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    127 1
    باشه... من برم رای بدم قاليباف و امثال قالیباف برن مجلس بعد برن ازترکیه وخارج خرید کنند من چهار ماه تمام نتونم یک کیلو گوشت بخرم با زن و بچه بخوریم با مدرک فوق لیسانس در به در دنبال کار بگردم بعد پسر قالیباف بره کانادا پی عشق و حال باشه..... من رای نمیدهم..... شما با این وضعیتی که برای مردم ایران به وجود آوردید باید خجالت بکشید و هیچ توقعی از مردم در. مشارکت در انتخابات نداشته باشید.... حناتون دیگر رنگی ندارد....
  • حمید IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    47 0
    بخدا قسم به پنج تن ال ابا قسم مردم دلشون از فقر و رانت ووفساد و گراني خون شده به چه امید رای بدهند؟
  • فرهاد IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    123 2
    این همه مطلب نوشتید که بگید رای تاثیر داره .. یک جمله بگم که اگر رای تاثیر داشت اصلا رای دادنی وجود نداشت .. خب حالا فکر کنید ببینید رای دادن تاثیر داره یا رای ندادن .. تاثیر مثبت رای ندادن به مراتب بیشتر از رای دادن هست ... #رای_نمیدهیم.
  • جیم IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    4 17
    بنده به کوری چشم دشمنان خارجی و منافقین داخلی هم رای میدم هم مطالبه گرم هم به عملکرد مدیران و نمایندگان بی عرضه انتقاد هم میکنم .
    • حمید IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      1 0
      چشم دشمنان و منافقین را هم کور کردی فساد و دزدی و فقر را چه میکنی با مرام؟
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      2 0
      اینهمه سال کورشون کردی کافیه
  • جیم IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 76
    با رای ندادن نه تنها مشکلی حل نمیشه بلکه چه بسا دشمنان را برای حمله و دشمنی جری تر و گستاختر هم میکنید .
    • اینو نگاه IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      8 4
      شما حرص نزن جوش میزنی
    • جیم IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      4 15
      جواب منطقی نداری جفنگیات نگو .
  • رضا IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    58 2
    اگه رای بدیم قول میدین دنبال رشوه و رانت نرین.محاله
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    72 2
    مقامات جمهوری اسلامی باید جستجو کنند که چرا مردم علاقه ای به رای دادن ندارند مگه چکار کرده اند،که سرنوشت کشورشان دیگر برایشان مهم نیست اونم برمی گرده به عده ای از مسئولینی که عوض کارکردن برای مردم و کشور فقط به جیب خودشان هستند
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    43 2
    چرت و پرت
  • شعبان IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 1
    اگر از طریق رای دادن میشه به یک همه پرسی نسبت به مسائل مهم ساختاری کشور رسید من رای میدم
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    77 1
    نویسنده کمی فکر نکرده که رای ندادن به عملکرد ۴۵ سال گدشته است شما حضور مردم در ۲۲ بهمن را دیدید ولی شاید نیمی رای ندهند پس مردم انقلاب و کشور را می‌خواهند عملکرد مسئولین نالایق باعث شد که مردم به اینجا کشیده شوند.
  • سعید IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    45 2
    سالها رای داده ایم
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    64 2
    مشکلمون تاحالاحل شده بعد از این درست بشه
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    85 2
    قطعا نویسنده مطلب با خواندن نظرات تازه قابل انتشار دیگه روش نمیشه ازمطلبی قبل ازفکرکردن بنویسه یعنی توی کشور نیستی واز وضع مردم خبرنداشتی که اینها رانوشتی یعنی انتظار داری بعد ازاینکه قیمتها طی ۳تا۴سال ۲۰برابرشده مردم همان مردم انتخابات های قبل باشند
  • یا خدا IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    32 3
    انتخاب شده را انتخاب کردن حماقت است
  • کارگر IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    43 3
    باسلام وکیلی که علیه موکلش عمل میکند چرا باید بهش رای بدهیم.جز گرانی و مالیات هنر دیگری ندادند
    • به ما رسید ولی وا رسید IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      14 1
      نظر جالبی بود . منتها بهتر بود از همون کلمه نماینده استفاده کنید چون وکیل ها اصولا برای شاکی و متهم بکار میرن
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    خدا وکیلی خود جمهوری اسلامی اگر بیرون از کشور بود و اوضاع کشور را میدید ایا مراجع تقلید و حکومت فتوای نمی دادند که مردم در انتخابلت شرکت نکنند
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 88
    شرکت در انتخابات وظیفه دینی ماست
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    53 2
    هیچ اتفاقی نمی افتد.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    78 3
    به حرمت خون شهدای وطن وبه عشق ایران رای نمیدم
    • جیم IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      3 117
      بر کذاب و دروغ گو لعنت تو از شهید حاج قاسم برای مملکت دلسوزتر نیستی آن بزرگوار در تمامی انتخابات شرکت میکرد .
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    79 3
    به حرمت خون شهدای وطن وبه عشق ایران رای نمیدم برای این مملکت خونها ریخته شده بعد یک مشت آدم بیسواد و خدا ناشناس بنشینند برای خودشان حقوق نجومی و حواله شاسی بلند بگیرندو دم از پیمودن راه شهدا کنند
    • جیم IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      3 87
      واضحه داری دروغ میگی رای نمی‌دی نده چرا از شهدا مایه می‌ذاری ‌ .همه مسولین و نمایندگان دزد و بیسواد نیستند اگه وقت بذاری به اصلح می‌رسی .
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    14 1
    اگر جمهوری اسلامی می توانست از نظیر تکنولوژی، زیر ساخت و فناوری و... به وضعیت فعلی قطر و امارات می رسید که رای می دادم. الان که اینطور نیست رای نمی دهم. همه مسئولین چه اصولگرا چه اصلاح طلب و... فقط در تربیون و منبر حرف و شعار می‌دهند همین
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    14 2
    سهامدار بورس هستم ... رای نمیدم به این دزدهای بورس
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    16 2
    رای دهیم یا ندهیم هیچ اتفاقی برای مردم رخ نمی دهد
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 2
    رای دادن یک وظیفه شرعی و قانونی است، چرا شرع و قانون رو برای مردم دلبخواهی و انتخابی میکنید؟ اگر مردم خواستند تباهی را انتخاب کنند وظیفه حکومت چیست؟ آیا نباید ارشاد کند؟
    • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      3 0
      خب بنظرت از بین این ها کدومو انتخاب کنیم
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 4
    خدا رو شکر نظرسنجی های رسمی مثل صدا و سیما و غیره نشون میده حداقل 68 درصد معادل اکثریت جامعه در انتخابات شرکت میکنند میماند یک اقلیت که همیشه طلبکار هستند و کاریش هم نمیشه کرد
  • جیم IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 1
    اینهمه مطلب در مورد انتخابات منتشر شدن معلومه که این انتخابات بی خاصیت نیست بلکه امر مهم و جدی برای مملکته . ان شا الله انتخابات بی رکزار خواهد شد و مردم هم یقینا در صحنه خواهند بود مثل همیشه.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 2
    حسن روحانی: اکثریت مردم تصمیم قطعی گرفته اند که نیایند پای صندوق
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 2
    بعد از 40 سال که کشور دست لیبرالهای بی لیاقت بود تازه دو ساله دولت و مجلس دست متخصصان و دلسوزان این مردم افتاده پس انصاف داشته باشیم، مشکلات 40 ساله یک شبه حل نخواهد شد پس خواهشا رای بدیم تا این خادمان ملت بتونند بهتر به مردم خدمت کنند
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    دوربین میزنه ؟ احتیاط کنید
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 0
    یک تشکر بابت انتشار بدون سانسور نظرات .روال همیشگی سایتها همیشه باید همین باشه بدون توهین به هم نظرات موافق ومخالف منتشر میشه .ولی با این همه نازاضی قطعا میزان مشارکت بالا که نیست حداقلی ترین انتخابات رو خواهیم داشت .
  • علی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    14 1
    هیچ فرقی نمی کنه .
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 20
    مردم ما سختی ها را تحمل میکنند اما با رای ندادن باعث خرسندی دشمنان این مرز و بوم نخواهند شد این مملکت با این همه شهید تا هزار سال دیگه هم همگی موظفیم از انقلابمان انشاءالله
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 3
    مردم ما سختی ها را تحمل میکنند اما با رای ندادن باعث خرسندی دشمنان این مرز و بوم نخواهند شد این مملکت با این همه شهید تا هزار سال دیگه هم همگی موظفیم از انقلابمان انشاءالله
  • وحید IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 39
    جاوید ارتش شاهنشاهی ایران. جاوید شاه. جاوید پرسپولیس آریایی ایران. انتخابات ایران اسلامی نمایشی است. رضا شاه روحت شاد.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      3 0
      اصلا معلوم نیست این کامنتو خودتون گذاشتید خخخخخخ
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    رای دادن با شرایط فعلی بزرگترین خیانت به کشور می باشد.
  • بچه ده IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    3 26
    من رای میدهم، رایی هم میدهم که دیگه ریخت سلطنت طلب و اصلاح‌طلب و وطن فروش و غرب لیس را نبینم
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    ملت بارها با رای حداکثری و حداقلی اعتراض خودشونو گفتن ولی حتی یه مورد هم وضعیت کشور بهتر نشد همیشه صاحبان قدرت هر کاری دلشون خواست ، کردن و به ریش هممون خندیدن ، هم اصول گرا هم اصلاح طلب
  • آریایی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    چهل ساله مشارکت مردم
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    16 0
    نظراتو خوندی مشرق نیوز؟اینا نظرات ضد انقلاب و البانی نیستا
  • US ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 8
    مشارکت برابر و بیشتر از قبل میشود
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 10
    من فقط رای میدهم -چون من وقت،مطالعه دقیق واقعی,امکانات وابزار تشخیص را ندارم وکارشناس (سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،علمی،نظامی وامنینی...)نیستم
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 9
    من فقط رای میدهم -چون من وقت،مطالعه دقیق واقعی,امکانات وابزار تشخیص را ندارم وکارشناس (سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،علمی،نظامی وامنینی...)نیستم
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 14
    من فقط رای میدهم -چون من وقت،مطالعه دقیق واقعی,امکانات وابزار تشخیص را ندارم وکارشناس (سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،علمی،نظامی وامنینی...)نیستم
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 12
    من فقط رای میدهم
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    6 1
    رای بدهیم چه می شود ؟
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 17
    بکوری تمام دشمنان داخلی وخارجی وبرای جلوگیری ازهرچندقطبی-من فقط رای میدهم
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 19
    باید رای بدیم
  • DE ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 59
    رای بدیم امریکا و اسرائیل( با توجه به شرایط جنگی منطقه) بشدت پشیمان خواهند شد ومجلس جدید تشکیل بشه( طبق قوانین حقوق بین الملل سازمان ملل ) جرات حمله نظامی با بهانه های واهی به ایران رو برای همیشه به گور خواهند برد. رای بدیم امریکا نمیتونه تحریم پشت تحریم علیه ایران وضع کنه. نوعی مصونیت ایران درمقابل دشمنان خارجی.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      20 0
      بر اساس کدوم منطق و قانون جلوی حمله اسرائیل یا تحریم های آمریکا با شرکت در این نمایش گرفته میشه ؟ حداقل یکم استدلال میکردی ما نفهمیم مغزت شست و شو یافته.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 30
    رای میدیم که یک عده دزد سر گردنه نتونن برن مناصب دولتی رو بگیرن هر کی میگه رای ندید هدفش همینه که مردم رای ندن و اینها کاندیدای مفت خور خودشون رو بفرستن بالا
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 19
    باید رای بدیم چون انقلاب در خطره
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 19
    مهم اینه که اکثریت مردم عزیزمان حتما رای خواهند داد اون اقلیت همیشه طلبکار رو به حال خودشون رها کنید تا از البانی عنترنشنال ببینند
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    5 0
    میخوای بدونی رای ندهیم چه میشود؟ شاید شاید شاید از وقاحت مسيولین کم شود
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    5 0
    من بعد از ۶ماه تازه با پرداخت عیدی میتونم برم گوشت بخرم. شعورم رو به مسخره نگیرید. خیلی چیزها از مدار خودش خارج شده...
  • ناصر IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    از دوره دوم خاتمی تا دوسال پیش،رای دادم
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    1 0
    راستش خیلی رای دادیم و اتفاقی نیفتاده
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    مردم رای بدین اینا هنوز نفهمیدن شما چی میخواین،اگه همه رای بدین میفهمند وگرنه شرمنده
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 0
    قطعا رای میدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس