۱

در سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درون‌سوز و نفت به همراه دهمین نمایشگاه موتور تهران که با حضور وزیر صمت در سالن همایش های شرکت ساپکو برگزار شد، از نخستین موتور ملی سه استوانه رونمایی شد.

ایکوپرس- هدف از برگزاری این همایش دو روزه که با همکاری همه استادان و کارشناسان حوزه قوای محرکه برگزار شده، ارایه آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فنی در زمینه موتور و خودرو است. بر این اساس، چشم انداز این همایش، بررسی راهبردهای آینده کاربرد موتور احتراقی در خودروسازی و توسعه کاربردهای غیرخودرویی موتورهای احتراقی است.

از جمله محورهای این همایش، تحقیق و توسعه و سازندگان رده یکم، چرخه‌های رانندگی، موتور و خودروی برقی و دورگه، موتور و پیل سوختی هیدروژنی، مهندسی احتراق و آلایندگی، دینامیک سیالات و ترمودینامیک موتورهای درون‌سوز، خنک کاری و انتقال حرارت، روش های طراحی و ساخت در قوای محرکه، صحه گذاری و قابلیت اطمینان و مدیریت هوشمند الکترونیک و نگاشت است.

در خلال این همایش دو روزه، مقالات شفاهی و دیواری از سوی صنایع و دانشگاه ها ارایه و میزگردهای تخصصی و کارگروه های علمی و اجرایی با حضور کارشناسان دانشگاهی و صنعتی، حول محور چالش های اصلی کشور، برگزار خواهد شد.

در انتهای این همایش نیز، در جشنواره علمی و فنی از برترین های حوزه های پایان نامه، کتاب، ثبت اختراع و طرح پژوهشی، تقدیر می‌شود.

گفتنی است، شرکت‌ها و صاحبان صنعت موتور و خودرو داخلی و خارجی به طور گسترده در نمایشگاه‌های موتور این همایش با آخرین تکنولوژی و دستاوردهای خود مشارکت کرده‌اند. 

وزیر صمت، معاون برنامه ریزی وزیر نفت، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت ساپکو، مدیرعامل شرکت ایپکو و جمعی از معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه و مجموعه های صنعتی کشور، از شرکت کنندگان در نخستین روز این همایش بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    این موتور الان ساخته نشده ، حداقل ده سال قبل ساخته شده و متاسفانه هیچ استقبالی ازش نشده و مغفول مانده . . برنامه تلویزیون نشون داد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس