امیرعبداللهیان دمشق را به مقصد قطر ترک کرد

وزیر امور خارجه در صدر هیاتی سیاسی و در امتداد سفر منطقه‌ای خود، دمشق را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان ظهر امروز (دوشنبه) به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری عازم دوحه پایتخت این کشور شد.

در جریان این سفر امیرعبداللهیان با امیرقطر و نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مختلفی از جمله بررسی روند همکاری‌های دو طرف در زمینه های مختلف، بررسی مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی و به ویژه جنگ غزه و لزوم توقف جنایات و نسل کشی مردم غزه و کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

یکی از مهمترین موضوعات مورد گفت و گوی هیات ایرانی با طرف قطری بحران غزه است که بیش از ۴ ماه است تحت شدیدترین حملات و کشتار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای بحران غزه مقامات دوحه به ایفای نقش واسط میان طرف حماس و طرف تجاوزگر پرداختند و تلاش کردند که با انجام اقدامات دیپلماتیک به روند توقف جنگ، تبادل اسرای دوطرف و ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه کمک کنند.

چندی پیش هم در نشست پاریس طرحی در جهت آتش بس و توقف جنگ غزه بدست آمد که پس از پیام مقاومت حماس در این ارتباط، طرف صهیونیستی با ملاحظات حماس مخالفت کرد و رسما مانع از تحقق آتش بس تا به امروز شده است.

بر اساس این گزارش، صهیونست‌ها با تجاوزات اخیر خود به اردوگاه اسکان آوارگان فلسطینی در رفح، دور تازه‌ای از جنایات خود را اغاز کرده‌اند که به گفته برخی تحلیل گران این مساله دست یابی به آتش بس و توقف جنگ را سخت تر می‌کند.

لازم است جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی نسبت به این اقدامات ناقض حقوق بشری و جنایت آشکار رژیم صهیونسیتی، به صورت قاطعانه‌ای واکنش نشان دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس