مردم به دندانپزشک نیاز دارند، ولی این مسئله بهتنهایی موفقیت کلینیکها و مطبهای دندانپزشکی را تضمین نمیکند؛ چراکه بدون تبلیغات دندانپزشکی، نمیتوان مطمئن شد:
- بیماران کلینیک (مطب) را میشناسند
- دوست دارند از خدمات آن به دلیل مشخصی ارائهٔ تمام خدمات در یک ساختمان استفاده کنند
- باز هم در صورت نیاز به همین مطب برگردند
روشهای مختلفی برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی وجود دارد، ولی ما در این مقاله میخواهیم ببینیم سادهترین، ارزانترین و موثرترین کانال تبلیغات یعنی پیامک، چه سودی برای شما میتواند داشته باشد.
کاربردهای پنل پیامکی در تبلیغات کلینیک دندانپزشکی
پنل ارسال پیامک بهعنوان سامانهٔ تحتوب برای ارسال پیامک به ابزار قدرتمند و مقرونبهصرفهای برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی از طریق پیامک تبدیل شده است.
خب، بیایید ببینیم پنل پیامکی چه کمکی به تبلیغات دندانپزشکی میکند.
- ارسال پیامک تبلیغاتی منطقهای
یکی از گروههای پرسود برای کلینیکهای دندانپزشکی، افرادی هستند که اطراف کلینیک زندگی یا کار میکنند. به عبارتی، افرادی که راحتتر به کلینیک دسترسی دارند.
این مسئله در شهرهایی مثل تهران در حد منطقه است؛ ولی در استانها و شهرهای کوچک میتوان روی همان شهر تمرکز کرد.
برای مثال، افرادی که در خرمآباد زندگی میکنند، از تبلیغات کلینیک دندانپزشکی در تبریز استقبال نمیکنند؛ ولی اگر پیشنهادی از سمت مطب یا کلینیک در شهر خود بگیرند، با روی باز از آن استقبال میکنند.
در این روش، با دستهبندی مخاطبان بر اساس معیارهای جغرافیایی مانند شهر، کدپستی یا مناطق شهری، این امکان را برای کلینیکها فراهم میکند تا تبلیغات خود را بهطور مستقیم و موثر به افرادی در نزدیکی محل کلینیک (مطب) برسانند.
این روش ارسال پیامک باعث افزایش دیدهشدن کلینیک و خدمات آن در میان جامعهٔ محلی میشود و فرصتهایی برای جذب بیمار جدید از نزدیکترین مناطق فراهم میکند.
حالا برای چه کارهایی مناسب است؟
- معرفی خدمات به یک منطقهٔ مشخص
- اعلام افتتاحیه
- ارسال کد تخفیف یا پیشنهادهای خاص
- جذب یک گروه مشخص با پیشنهادی ویژه مثل کلینیک تخصصی کودکان
- جذب بیمار بر اساس شغل
میتوانید افرادی را با شغل مشخص جذب کنید. برای مثال، اگر با بیمههای نظامیها قرارداد دارید، میتوانید از طریق پیامک این مسئله را به کارکنان نظامی اطلاع دهید.
حالا همین گروه را با گروه جغرافیایی گره بزنید تا نتیجهٔ بهتری بگیرید؛ مثلاً نظامیهای شهر اصفهان!
از طرفی، میتوانید از دستهبندی شغلی برای جذب افرادی با میزان درآمد مشخص استفاده کنید تا پیشنهادتان را دقیقاً به گوش کسی برسانید که به آن نیاز دارد.
- نوبتدهی پیامکی
یکی دیگر از روشهای تبلیغات دندانپزشکی، ارسال پیامک نوبتدهی است. در این نوع پیامک، مخاطب بعد از دریافت میتواند عبارتی مثل «نوبت» یا عددی مثل «۱» را ارسال کند تا نوبت او رزرو شود.
۲ مدل میتوانید از پیامکهای نوبتدهی استفاده کنید: ارسال پیامک انبوه و حفظ مشتری.
در روش اول، شما باید خدمات خود را کامل همراه با مزایایی که دارید، شرح دهید تا مخاطب وسوسه شود به پیامک پاسخ دهد.
مثلاً نمونه متن زیر را ببینید:
دندانهای سفید، افزایش اعتمادبهنفس، زیبایی!
خدمات بلیچینگ با ۲۰ درصد تخفیف این بار در همدان
برای رزرو نوبت رایگان معاینهٔ اولیه عدد «۱» را به همین شماره ارسال کنید
روش دوم هم برای حفظ بیمارانی است که یک بار از خدمات شما استفاده کردند. به آنها بگویید میتوانند بهراحتی مثلاً با ارسال عبارت «نوبت» به یک شماره، از شما وقت بگیرند.
- ارسال پیامک بر اساس رفتار و نیاز مخاطب
یکی دیگر از روشهای جذب مشتری با کمک تبلیغات پیامکی این است که مخاطبان کلینیک را بر اساس رفتار و نیازشان دستهبندی کنید و سپس متنی بر اساس همان بنویسید.
اجازه دهید دربارهٔ تبلیغات دندانپزشکی با این رویکرد یک مثال بزنیم:
فرض کنید شما خدمات تخصصی دندانپزشکی کودکان ارائه میکنید. مخاطب شما در این حالت، والدین کودکان هستند. بعد از مشخصکردن گروه مخاطب، حالا باید متنی متناسب با همین افراد بنویسید؛ مثلاً پیامک با این جمله شروع شود: زیبایی را به کودک خود هدیه دهید.
حالا اگر میتوانید تعرفهٔ کمتری برای برخی گروههای مشتری مثل کارمندان در نظر بگیرید، متنی متناسب با آنها بنویسید؛ مثلاً خدمات دندانپزشکی اقساطی را در متن بیاورید یا به بیمههای طرف قرارداد اشاره کنید.
- بازگشت مشتری با کمک پیامک
تا حالا در بخشهای قبلی به مسئلهٔ حفظ مشتری از طریق روشهای مختلف اشاره کردیم؛ ولی بهطور کلی، کانال پیامک مهمترین و سادهترین روش برای حفظ ارتباطات با بیماران کلینیک بعد از نوبت اول است.
آیا بیماری داشتهاید که فقط برای معاینهٔ اولیه آمده است، ولی دیگر خبری از او نشده است؟ میتوانید بر اساس نیازی که داشته است، پیشنهادی برای او ارسال کنید تا برگردد.
برای مثال، اگر بهدنبال ایمپلنت بوده است، پیامکی با پیشنهادی مثل ایمپلنت قسطی یا ۱۰ درصد تخفیف برای ایمپلنت ارسال کنید.
از دیگر کارهای جذابی که میتوانید کنید ارسال پیشنهاد گرفتن پاداش بهازای معرفی بیمار به کلینیک از طریق پیامک است؛ مثلاً «۳۰ درصد تخفیف برای معرفی هر بیمار به کلینیک دندانپزشکی سپید».
یک نمونه ببینید:
حالا پنل پیامکی چه کمکی به شما میکند؟ پنلهای پیامکی مثل نجوا امکانات زیر را برای شما فراهم میکنند:
- اتصال نرمافزار حسابداری یا نرمافزار کلینیک به پنل پیامکی برای تجمیع اطلاعات بیماران
- ارسال پیامک با بارگذاری فایل اکسل شمارهتلفن مشتریان
- ارسال پیامک نظیربهنظیر با نام مشتری
- ارسال پیامک در روز تولد
- منشی پیامکی برای پاسخگویی به پرسشهایی مثل تعرفه و بیمههای تحتپوشش
۳ نمونه متن تبلیغات پیامکی برای کلینیک دندانپزشکی
۳ نمونهٔ زیر را بخوانید:
- «کلینیک دندانپزشکی سپید» در خرمآباد افتتاح شد!
ارائهٔ کلیه خدمات دندانپزشکی
استفاده از متخصصان زبده و باتجربه
طرف قرارداد با بیش از ۲۰ بیمه (تکمیلی و درمانی)
[آدرس]
[شمارهتلفن]
- کلینیک «سپید»، اولین کلینیک دندانپزشکی تخصصی کودکان در همدان!
ارائهٔ کلیهٔ خدمات تخصصی دندانپزشکی همراه با اتاق بازی و هدیه
[آدرس]
[شمارهتلفن] - آیا برای لبخندی زیباتر آمادهاید؟
دریافت مشاوره ارتودنسی رایگان از کلینیک سپید را از دست ندهید [شمارهتلفن]
برای ارسال پیامک کدام پنل پیامکی بهتر است؟ پیشنهاد ما برای تبلیغات پیامکی، پنل ارسال پیامک یکتانت است که در بخش بعد دلایل انتخاب خود را میگوییم. (yektanet.com/sms-panel)
چرا از پنل ارسال پیامک یکتانت استفاده کنیم؟
پنل پیامکی یکتانت رایگان است، برای ارسال پیامک نیاز نیست خط پیامکی بخرید و همچنین خبری از احراز هویت نیست.
البته مهمترین دلیل انتخاب ما این است که در پنل یکتانت، میتوانید از بانکهای شماره دقیق استفاده کنید؛ در این پنل، شما میتوانید بر اساس جنسیت، محل زندگی و حتی شغل و علاقهٔ مخاطب، یک گروه را که میتواند مشتری شما باشد، انتخاب کنید.
فقط دقت کنید متن پیامک تبلیغاتی شما باید کاملاً متناسب با نیاز و علاقهٔ گروه انتخابی باشد تا برنده شوید!
از دیگر ویژگیها هم میتوان به ارسال نامحدود، زمانبندی ارسال (تعیین روز و ساعت ارسال)، ارسال لینک در پیامک و همچنین ارائهٔ گزارش دقیق اشاره کرد.
این محتوا تبلیغاتی است