اشراف اطلاعاتی پلیس بر قاچاقچیان موادمخدر در فضای مجازی

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: ترویج به مصرف، خرید، فروش و آموزش تولید مواد مخدر در فضای مجازی مصداق بارز جرم است.

به گزارش مشرق، سردار ایرج کاکاوند افزود: پایش لحظه به لحظه صفحات مجازی و برخورد قاطع با توزیع کنندگان مواد مخدر و نیز بر هم زنندگان امنیت در فضای مجازی، به عنوان یک مأموریت اولویت دار، با جدیت در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

وی با اشاره به ضرورت دسترسی گروه‌های سنی مختلف به خصوص دانش‌آموزان و جوانان به فضای مجازی و اینترنت، ادامه داد: سودجویان و قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی با ارائه اطلاعات نادرست و القا تأثیرات مثبت مصرف مواد مخدر، قشر جوان و نوجوان از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان را به سو مصرف مواد مخدر سوق دهند.

سردار کاکاوند با اشاره به شناسایی و انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در فضای مجازی، افزود: با پیگیری‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا چند سالی است مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با هدف رصد دقیق فضای مجازی در زمینه مقابله با خرید و فروش و همچنین ترویج مصرف مواد مخدر راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از توانمندی‌های پلیس فتا در حوزه رصد و پایش اقدامات مجرمانه قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی، گفت: با تعاملات خوبی که با پلیس فتا برقرار شده است، اشراف اطلاعاتی پلیس در حوزه مقابله با سودجویان در فضای مجازی، افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا افزود: برابر ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای و ماده ۷۴۳ قانون مجازات اسلامی، ترویج به مصرف، خرید و فروش و آموزش تولید مواد مخدر در فضای مجازی مصداق بارز جرم است؛ بدون تردید پلیس با رصد برخط فضای مجازی، با افرادی که در این فضا اقدام به اشاعه و ترویج مصرف مواد مخدر می‌کنند، برخورد قاطعانه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس