کد خبر 1572735
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
یائیر لاپید: بن گویر یک دلقک خطرناک است

رهبر اوزیسیون اسرائیل در سخنانی وزیر امنیت داخلی این رژیم را دلقک خطرناک توصیف کرده و از نتانیاهو خواسته است او را برکنار کند.

به گزارش مشرق، با ادامه‌دار شدن جنگ در غزه، اختلاف میان سران صهیونیست نیز روز به روز گسترش می‌یابد و اخیرا نیز حملات کلامی سران اپوزیسیون اسرائیل علیه «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم افزایش یافته است.

به نوشته روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارانوت، در این راستا «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون اسرائیل در سخنانی در جمع هم‌حزبی‌هایش گفته است که بنیامین نتانیاهو باید «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل را برکنار کند.

یائیر لاپید با بیان اینکه بن گویر «یک دلقک خطرناک» است، تأکید کرد: «اگر مدیریت مسجدالاقصی و قدس همچنان در دست بن گویر باقی بماند، اوضاع در ماه رمضان به حد انفجار خواهد رسید». کرانه باختری هر ساله در ماه رمضان شاهد خیزش فلسطینی‌ها است و امسال که مصادف با جنگ غزه است، نگرانی‌ها در میان مقامات اسرائیلی دو چندان شده است.

چندی پیش نیز ایتمار بن گویر با این ادعا که دولت کنونی آمریکا به دنبال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه است، گفت که اگر «دونالد ترامپ» رییس جمهور این کشور بود، شرایط کاملا متفاوت و بهتر بود. این سخن او با واکنش شدید «یائیر لاپید» و «بنی گانتز» مواجه شد و لاپید در سخنانی گفت که این اظهارات هجمه مستقیم به جایگاه بین المللی اسرائیل است و به امنیت ما آسیب وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: «بن گویر ثابت کرد که چیزی از سیاست خارجی نمی‌فهمد».

۱۲۲ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و مقامات اسرائیلی به خصوص نتانیاهو و رهبران نهادهای امنیتی و نظامی این رژیم، این روزها با فشار بی سابقه‌ای مواجه هستند؛ هیچ کدام از اهداف اولیه اعلام شده محقق نشده است و روزی نیست که خانواده اسرای اسرائیلی نزد حماس مقابل دفتر نخست‌وزیری یا در کنست تجمع نکنند، آخرین مورد در شامگاه شنبه بود که ده‌ها هزار نفر در تل آویو علیه نتانیاهو شعار دادند و خواستار بازگشت اسرا شدند.

از سوی دیگر فرسایشی شدن جنگ، به خصوص اینکه جنگ شهری آن هم با شبکه تونلی پیشرفته حماس هر ارتش کلاسیکی را زمین‌گیر می‌کند، بدنه ارتش اسرائیل که عمده آن‌ها را نظامیان ذخیره تشکیل می‌دهد را فرسوده کرده و فرماندهان ارتش مجبور شده‌اند هفته‌ای یک الی دو تیپ نظامی را از غزه خارج کنند. هزینه‌های سنگین اقتصادی در کنار فشار محافل و افکار عمومی جهانی و اخیرا نیز رأی دادگاه لاهه موجب شده تا سران اسرائیلی به جان هم بیفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    یائیر لاپید هم دلقک و جنایتکار است عین بن گویر و سایرین!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس