کد خبر 1572260
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
دروازه‌بانی که قهرمان کشورش شد

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی با درخششی بی‌نظیر توانست کشورش را به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آفریقا برساند.

به گزارش مشرق، رونون ویلیامز، دروازه‌بان آفریقای جنوبی، چهار ضربه پنالتی را در دیدار مقابل جزایر کیپ‌ورد مهار کرد تا کشورش را پس از تساوی بدون گل در مرحله یک‌چهارم نهایی، به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آفریقای برساند.

درخشش این دروازه‌بان تنها عامل صعود آفریقای جنوبی نبود. موتوبی موالا پنالتی تعیین‌کننده‌ای را زد تا در نهایت آفریقای جنوبی برای اولین بار از سال ۲۰۰۰ به نیمه‌نهایی برسد و حالا منتظر حریفش در این مرحله از رقابت‌هاست.

کیپ‌ورد کشوری با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در این دیدار موقعیت‌های زیادی داشت ولی در نهایت نتوانست شگفتی‌آفرینی‌هایش را در این رقابت‌ها تکمیل کند. آفریقای جنوبی که اکنون در نیمه‌نهایی است، چهارشنبه در بواکه به مصاف نیجریه می‌رود.

پیش از این دیدار ساحل عاج میزبان در آخرین دقیقه وقت اضافه گلزنی کرد توانست مالی را دو بر یک شکست دهد. ساحل عاج در نیمه‌نهایی با جمهوری دموکراتیک کنگو دیدار خواهد کرد.

برنامه نیمه‌نهایی جام ملت‌های آفریقا

چهارشنبه:

نیجریه - آفریقای جنوبی
ساحل عاج - کنگو

این رقابت‌ها برخلاف قاره‌های دیگر هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و به همین خاطر مربیان اروپایی اعتراض زیادی به کنفدراسیون آفریقا داشتند و از روسای این نهاد خواستند تا جام ملت‌های آفریقا نیز مانند دیگر قاره‌ها هر چهار سال یکبار برگزار شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس