کد خبر 1571807
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
۵ نکته آماری از دیدار ایران - ژاپن که باید دانست

ایران و ژاپن با کسب هفت عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دو تیم پرافتخار در این رقابتها محسوب می‌شوند.

به گزارش مشرق، دو تیم ایران و ژاپن فردا شنبه در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا برابر هم قرار خواهند گرفت. سایت AFC در گزارشی به پنج نکته آماری این دیدار پرداخته است.

رکورد شکست ناپذیر ژاپن

ژاپن در جام ملت های آسیا هرگز مقابل ایران شکست نخورده است ( ۴ بازی، ۲ برد ۲ تساوی) از جمله پیروزی ۳ بر صفر مقابل ایران در نیمه نهایی ۲۰۱۹.

رکورد پنالتی

پیروزی ایران در ضربات پنالتی مقابل سوریه تنها دومین پیروزی ایران در شش دیداری بود که از سال ۱۹۹۶ به ضربات پنالتی کشیده شد. ژاپن از شش بازی که نیاز به ضربات پنالتی داشتند، سه برد را به دست آورده است.

گل های فراوان

ایران در مرحله حذفی جام ملت های آسیا ۶ بار در بازیهایش سه گل یا بیشتر به ثمر رسانده است. فقط ژاپن (۸ بار) بیشتر از ایران این کار را انجام داده است.

شانس کم

مهدی طارمی در مرحله یک چهارم نهایی غایب خواهد بود و ایران غیبت او را احساس خواهد کرد. در ۹ بازی جام ملت های آسیا که ایران از سال ۲۰۱۹ تاکنون با حضور طارمی در ترکیب انجام داده شکست نخورده و به ۷ برد و ۲ تساوی رسیده است. تنها بازی که او از دست داد، شکست ۳-۰ مقابل ژاپن در نیمه نهایی ۲۰۱۹ بود.

در آستانه رکورد

آیاسه اوئدا در مسیر خوبی قرار دارد تا اولین بازیکن ژاپنی شود که در یک دوره از جام ملت های آسیا پنج بار گلزنی می کند. او چهارمین گل خود را در جام ملتها در برد ۳-۱ مقابل بحرین به ثمر رساند. آخرین بازیکن ژاپنی که در یک دوره این رقابتها پنج گل زدند آکینوری نیشیزاوا و نائوهیرو تاکاهارا بودند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 2
    تیم ما نظم نداره اما غیرت ایشالا بزنه بالا یقینا سحرشون میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس