کد خبر 1571768
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
درخواست ۱۵ همتی وزیر صمت برای ۲ خودروساز

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار تخصیص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی به دو شرکت ایران خودرو و سایپا شد.

به گزارش مشرق، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به محمد رضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی تخصیص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی به دو شرکت بزرگ خودروساز را خواستار شد.

در این نامه که در تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۲ صادر شده، آمده است؛ همانگونه که مستحضر هستید به علت عدم تغییر قیمت محصولات دو شرکت صنایع خودروسازی سایپا و ایران خودرو به منظور مهار تورم، این دو شرکت از نظر تأمین نقدینگی با مشکل مواجه شده‌اند.

در ادامه نامه آمده است؛ لذا با عنایت به موافقت معاون اول رئیس جمهور برای افزایش تولید در ماه‌های پایانی سال به منظور تنظیم بازار خواهشمند است دستور فرمائید سقف اعتبارات شرکت ایران خودرو به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و سقف اعتبارات شرکت سایپا به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال به فوریت افزایش یابد.

درخواست ۱۵ همتی وزیر صمت برای ۲ خودروساز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارگر IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    5 1
    باسلام در این فرغون سازی ها رو ببندین مثل کشورهای دیگه خودرو باکیفیت وارد کنید.هر روز لگنهاشان رو گران میکنند وبعد میگن دارین ضرر میدیم.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    5 0
    خوب سفره ای پهنه!!!
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    5 1
    سی سال فقط ارز میخورند و نتیجه برا کشور مردم : نارضایتی فراوان ، ایجاد مشکلات روحی و مالی بخاطر کیفیت پائین و خرج زیاد و تصادف و کشته ، آلودگی هوا ، مصرف بنزین بالا ، هدر رفت آب برق گاز ، رانت فراوان واسه پروژه های شکست خورده مثل تغییر چراغ و صندوق تا کارخانه سنگال و آذربایجان ، و گریه و آه و ناله تکراری سی ساله و برا خودشون و دولت : ادعا که ما خودروسازیم البته فقط خودشون خوشحال میشن وگرنه مردم و خارجی ها میدونن خودروساز نیستند پاداشهای فراوان و ویلا ها در اروپا و دبی
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    1 0
    همین یه موضوع کلا عقلانیت در این حکومت به کل زیر سوال میرد یه حکومت مسلما دوست داره چالش نداشته باشه و پایدار باشه دیگه ؟ لازمش این دید بلند مدت داشته باشه و همه منفعت طلبان لحظه ای و دوره ای از اطراف خودش دور کنه و ولی میبینید این منفعت طلبان هستند که بر حکومت مسلط هستند و اجازه نمیدن یه موضوع عادی کشورهای دیگه اینجا حل بشود منفعت طلبان اینجا ر دولت هستند تا پائین و حتی خارج از دولت و در دیگر ارگانهای نظام
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    2 0
    از جیب مستضعفین به جیب سرمایه داران
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    3 0
    بعد کی قرار هست اینها این پولها رو پس بدهند و این کار وزیر مثل همون کاری هست که وزرای روحانی کردند تو رو به اون خدایی که می پرستید این دو تا آشغال ساز رو خصوصی کنید و ملت رو نجات بدهید ، بزرگترین اشتباه دولت در مسئله خصوصی سازی این هست که دولت کارخانجات رو بصورت صددرصدی واگذار میکنه و در بیشتر مواقع حتی پول زمین هم از خریدار دریافت نمیشه و این خریدار را به طمع می اندازد تا با تعطیلی بنگاه اقتصادی و ورشکستی بدون زحمت زمینها را با قیمت چندین برابری بفروش برساند که دوای این درد هم خصوصی سازی فقط باید بشرط فروش تجهیزات باشه و شامل زمین نشود تا کسی که پا پیش می گذارد بفکر تصاحب و فروش زمین نیافتد و زمین در مالکیت دولت بماند و تولید کننده تا زمانی که در آن محل مشغول تولید است می تواند به تولید ادامه دهد و به محض ورشکستگی زمین و اصل بنگاه به مالکت دولت برگردد.
  • هادی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    1 0
    آماده یه تورم نجومی باشید. داستان همیشه همینه.
  • هادی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    3 0
    قشنگ تو سرزمین عجایب دارین زندگی میکنیم. دوتا فرغون ساز که همه مقدرات کشور رو تو دستاشون گرفتن و با ساخت آشغالهای چارچرخ آبرو کشور و به فنا دادن حالا بابت خودروهایی که با رانت به این و اون میدن زیر قیمت وام میخوان تا این چرخه رو ادامه دار کنن. این وام نوید یکی از بزرگترین تورم هارو میده. دولت رئیسی یه شوخی گریه دار واسه ملت بود.
  • هادی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    2 0
    پای هر بخشنامه ضد ملت رو جناب مخبر امضا میکنه. رئیسی اقتصاد و ول کرده به امون خدا!!!
  • هادی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    1 0
    جناب مخبر چه میکنه. ۱۵هزار ناقابل واسه دو خودرو ساز. بخشنامه واسه افزایش تعرفه واردات خودرو. عدم شماره گذاری و ترخیص خودرو های وارداتی. عدم صدور بخشنامه واسه ورود خودرو های کار کرده. دیگه چطوری بگه من پشت مافیای خودرو سازی هستم؟
  • هادی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    1 0
    جناب مخبر با منافع دولت و ملت تضاد منافع داره. فکر کنم تا حالا هزارتا بخشنامه به نفع خودرو سازها ابلاغ کرده.
  • مولا IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    2 0
    سالي ١٠ ميليارد دلار ارز ميگيرن ، طبق امار وزارت نفت چند هفته پيش خودروهاي توليديشون سالي ١٥ميليارد دلار اضافه بنزين ميسوزن ، سالي ١٠ ميليارد دلار خسارت الودگي هواشونه ، سالي چندين ميليارد خسارت به شركت های بيمه ، سالي 19 هزار كشته که اصلا قابل جبران نیست ، سالي چندین هزار نفر معلول ، سالی چندین هزار نفر بی سرپرست و غیره اینها دستاوردهای این دو لگن ساز مملکته . تا کی باید از این بنگاه های فساد حمایت کرد؟ اخه کدوم عقل سلیمی از بنگاهی که خسارتش چندین برابر نفعشه این همه حمایت میکنه ؟
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    2 0
    چرا این دو شرکت دولت نمی فروشه . بخدا فقط ضررن. بخدا تعطیلی آنها مردمو خوشحال میکنه وبه نفع دولته
    • شاهرخ IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      0 0
      تعطیلی اونا باعث خوشحالی ملت و ناراحتی یه عده ژن خوبه و چون اونا(ژن خوبا) همه چی دارن پس لطفا ملت …..
    • شاهرخ IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      1 0
      تعطیلی اونا باعث خوشحالی ملت و ناراحتی یه عده ژن خوبه و چون اونا(ژن خوبا) همه چی دارن پس لطفا ملت …..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس