تعیین شروط جدید همکاری کارکنان خرید خدمت سپاه، ارتش و فراجا

هیات دولت با پیشنهاد وزارت دفاع مبنی بر اصلاح نحوه استفاده از خدمات اشخاص به شکل خرید خدمت در ارتش، سپاه و فراجا، ضوابط پرداخت حق الزحمه ثابت این دسته از کارکنان موافقت کرد.

به گزارش مشرق، هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به منظور ایجاد هماهنگی بین ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تبعیت از یک آیین نامه واحد درخصوص نحوه استفاده از خدمات اشخاص به صورت خرید خدمت توسط نیروهای سه گانه مذکور، با پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مبنی بر اصلاح آیین نامه مربوط را به تصویب رساند.

به موجب این اصلاحیه، استفاده از خدمات اشخاص به صورت خرید خدمت به موجب قراردادی است که در چارچوب این آیین نامه بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های وابسته و اشخاص دارای شرایط لازم به مدت محدود (تا یک سال) منعقد می‌شود و در صورت نیاز بنا به ضرورت، تجدید آن به تشخیص هیأت مذکور در ماده (۳) این آیین نامه پس از تأیید صلاحیت مکتبی و امنیتی و در سقف نیروی انسانی مصوب ستاد کل و اعتبارات مصوب مربوط، به صورت سالیانه مجاز خواهد بود.

میزان حداقل و حداکثر حق الزحمه ثابت کارکنان خرید خدمت موضوع این آیین نامه بر اساس شرایط بازار کار، اهمیت وظایف، مهارت، تجربه و تخصص کارکنان خرید خدمت به موجب دستورالعملی توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین و ابلاغ می‌شود.

همچنین به دولت اجازه داده شد مبلغ کل سرمایه پذیره‌نویسی شده دولت جمهوری اسلامی ایران در «شرکت اسلامی بیمه سرمایه گذاری و اعتبار صادراتی (ICIEC) وابسته به گروه بانک توسعه اسلامی را از مبلغ ۱۰ میلیون دینار اسلامی فعلی به مبلغ ۲۳ میلیون و ۴۸۰ هزار دینار اسلامی افزایش دهد و نسبت به پرداخت این افزایش سرمایه به ارزش کل ۱۳ میلیون و ۴۸۰ هزار دینار اسلامی مطابق با مقررات و جداول زمانی سررسید اقساط مربوط اقدام کند.

۵۰ درصد از مبلغ سهام پذیره نویسی شده فوق، معادل ۶ میلیون و ۷۴۰ هزار دینار اسلامی طی ۵ قسط مساوی سالانه برابر با یک میلیون و ۳۴۸ هزار دینار اسلامی از تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۳ (یکم ژانویه ۲۰۲۵ میلادی) لغایت ۱۲ دی ماه ۱۴۰۷ (یکم ژانویه ۲۰۲۹ میلادی) قابل پرداخت بوده و (۵۰) درصد سهام پذیره نویسی شده فوق نیز عندالمطالبه است.

شرکت اسلامی بیمه سرمایه‌گذاری و اعتبار صادراتی (ICIEC) یکی از اعضای گروه بانک توسعه اسلامی (IsDB) است. این شرکت در یکم آگوست ۱۹۹۴ به عنوان یک مؤسسه بین المللی با شخصیت حقوقی کامل تأسیس شد. ایده ایجاد نهادی برای ارایه بیمه اعتباری سرمایه گذاری و صادرات برای کشورهای اسلامی از موافقتنامه ترویج، حمایت و تضمین سرمایه گذاری بین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) نشأت گرفته است.

کمک بلاعوض دولت به خسارت دیدگان زمین لغزش روستای افسرآباد اردل

با توجه به وقوع پدیده زمین لغزش در روستای افسرآباد شهرستان اردل واقع در استان چهارمحال و بختیاری و ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مدیریت مخاطره و جهت اجرای عملیات پایدارسازی مخاطره زمین لغزش، هیات وزیران با اختصاص مبلغ ۷۱۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه ای و تملک دارایی‌های سرمایه ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مذکور موافقت کرد.

اعتبار یاد شده شامل کمک بلاعوض جهت تأمین اعتبار تثبیت و پایدارسازی روستای افسرآباد (خسارت دیده از لغزش زمین)، کمک بلاعوض جهت احداث ۲۰ واحد مسکونی به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تعمیر ۳۰ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال و اعتبال تملک دارایی های سرمایه ای جهت اجرای پروژه های پیشگیرانه و کاهش اثرات سوء رخدادهای طبیعی در روستای افسرآباد اردل است.

همچنین با تصویب هیات وزیران، مبلغ ۳۳ میلیارد ریال (با سود چهار درصد روستایی) و بازپرداخت ۱۵ ساله برای تسهیلات بازسازی (۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی) و بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات تعمیری با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور جبران خسارات به واحدهای آسیب دیده در روستای افسرآباد شهرستان اردل واقع در استان چهارمحال و بختیاری با ضمانت زنجیره ای پرداخت می‌شود.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری نیز موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد این تصویب نامه را هر سه ماه به سازمان ‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس