کد خبر 1571429
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
برف

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:امروز در نوار غربی و مرکز کشور بارندگی و وزش باد پیش‌بینی شده است و گستره بارش‌ها روز جمعه، بیشتر مناطق کشور را در بر می‌گیرد.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز پنجشنبه و فردا جمعه (۱۲و ۱۳ بهمن‌ماه) فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات جنوب کشور و با شدت کمتر در ارتفاعات شمال شرق پیش‌بینی می‌شود بنابراین برای بیش از ۱۵ استان کشور هشدار نارنجی‌رنگ صادر شده است.

همچنین بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و بهمن همراه با کاهش محسوس دما، مه آلودگی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور پیش بینی می‌شود.

بارش‌ها از ظهر امروز پنجشنبه در مناطق مذکور شدت می‌گیرد به‌ویژه در زاگرس مرکزی و بخش‌های جنوبی کشور مانند ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد.

با توجه به ابرناکی و مه آلودگی گسترده در مناطق کوهستانی کشور، کاهش دید افقی، عمودی و احتمال انحراف از مسیر وجود دارد همچنین وزش باد شدید، کولاک و تشدید سوزباد پیش‌بینی می‌شود.

همه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان، اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … با توجه به شرایط مخرب جوی، مخاطره آمیز و خطرناک است.

امروز در نوار غربی و مرکز کشور بارندگی و وزش باد پیش‌بینی شده است و گستره بارش‌ها روز جمعه، بیشتر مناطق کشور را در بر می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس