کد خبر 1571351
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
قیمت طلا نخستین ماه سال ۲۰۲۴ را کاهشی تمام کرد

طلا درحالی به پایان ماه ژانویه نزدیک می‌شود که در آستانه ثبت نخستین ماه کاهشی پس از ۳ ماه افزایش قیمت قرار دارد.

به گزارش مشرق، طلا قرار است نخستین ماه سال ۲۰۲۴ را با کاهش متوسط قیمت ماهانه به پایان برساند و پس از ۳ ماه متوالی افزایشی، نخستین ماه کاهشی را ثبت کند، زیرا از نظر سرمایه‌گذاران، احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره در سال جاری کاهش یافته است.

قیمت طلا در معاملات امروز تغییرات چندانی نداشت و هر اونس طلا ۲۰۳۸.۵۹ دلار معامله شد.

این فلز گران‌بها تا به امروز ۱.۳ درصد از ارزش خود را در ماه ژانویه از دست داده است. فلز زرد در ماه دسامبر ۲۰۲۳ به بالاترین رقم رسید، زیرا تاجران فکر می‌کردند نرخ بهره آمریکا در ماه مارس کاهش خواهد یافت.

درحالی‌که بازار ماه گذشته ۹۰ درصد احتمال می‌داد نرخ بهره آمریکا در ماه مارس کاهش یابد، اما اکنون این رقم به ۴۶ درصد کاهش یافته است.

جیووآنی استانوو، تحلیلگر بانک UBS گفت: «مقامات بانک مرکزی آمریکا تمامی گزینه‌ها را روی میز نگه داشته‌اند و تصمیم برای نشست ماه مارس به آمارهای اقتصادی بستگی دارد.»

«از اینرو ما انتظار داریم قیمت طلا در هفته‌های آتی تغییرات چندانی نداشته باشد، زیرا انتشار بر آمارهای مشاغل و تورم متمرکز شده است.»

نشست ۲ دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در ساعات پایانی امروز نتیجه خود را منتشر می‌کند. احتمال نرخ بهره را تغییر نمی‌دهد و پس از آن رئیس بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

فرانک واتسون، تحلیلگر بازار در یادداشتی گفت: «نشانه‌هایی از تقویت اقتصاد آمریکا احتمال اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در کوتاه‌مدت تغییر ندهد، زیاد کرده است.»

از طرفی، شاخص دلار هم در حال ثبت بهترین عملکرد ماهانه از ماه دسامبر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس