کد خبر 1499374
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
اونس جهانی 14 دلار گران شد

از آنجا که انتظار می‌رود روند افزایش نرخ بهره آمریکا متوقف شود، با کاهش ارزش دلار، قیمت طلا در بازارهای جهانی به ۱۹۵۷.۴۵ دلار افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به علت انتظار برای توقف روند افزایشی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا که پایان امروز مشخص می‌شود و کاهش ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱۳ دلار و ۷۱ سنت افزایش ۱۹۵۷.۴۵ دلار فروخته شد.

مقامات بانک مرکزی آمریکا از دیروز در مورد روند افزایش نرخ بهره در بحبوحه نرخ تورم بالا و بی‌ثباتی در مورد چشم‌انداز اقتصادی و اثرات افزایش نرخ بهره از مارس ۲۰۲۲، در حال تصمیم‌گیری هستند.

پیتر فرتیگ، تحلیلگر موسسه تحقیقات Quantitative Commodity گفت، انتظار برای توقف افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و ضعف دلار، از عوامل تقویت‌کننده قیمت طلا بوده است.

به نوشته این گزارش، دلار در نزدیکی پایین‌ترین رقم ۳ هفته گذشته در نوسان است و این امر طلا برای خریداران که مالک ارزهای دیگر هستند، جذاب‌تر ساخته است.

فرتیگ توضیح داد، به طور کلی چشم‌انداز افزایش نرخ بهره این است که به اوج آن نزدیک شده‌ایم و این کمی از جذابیت دلار می‌کاهد.

بنا بر اعلام «فدواچ»، نرخ تورم هنوز ۲ برابر تورم هدف ۲ درصدی است که بانک مرکزی اعلام کرده است؛ ۹۵ درصد بازار احتمال می‌دهند که روند افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن متوقف و ۶۳ درصد احتمال می‌دهند که در ماه جولای افزایش یابد.

طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در برابر تورم به شمار می‌رود و افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم سبب می‌شود تا از جذابیت طلا کاسته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس