از مذاکرات امیرعبداللهیان درباره عمره تا آخرین اخبار از جشنواره‌های هنری فجر

وزرا و مسئولان ارشد دولت صبح امروز با حضور در جمع اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش مشرق، وزرا و اعضای کابینه دولت ظهر امروز (چهارشنبه، 11 بهمن) پس از نشست هیات دولت در جمع اصحاب رسانه حاضر شدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

اسماعیلی: جشنواره فیلم فجر امشب رسماً آغاز می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امشب آغاز رسمی جشنواره فیلم فجر خواهد بود، گفت: با اهتمامی که همکاران من هم در بخش داخل و هم در بخش بین‌الملل داشتند، با استقبال بسیار خوبی روبرو بودیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه در وزارت فرهنگ، شورای شعر شکل گرفته است، تاکید کرد: امسال در جشنواره شعر فجر با همکاری این شورا و معاونت فرهنگی ما در همه نقاط کشور بسیار خوب برگزار شد. همکاری خوبی با رسانه ملی به عمل آمده و در ایام ماه رمضان هر شب در یک ساعت پربیننده یک قسمت از برنامه‌های ضبطی این جشنواره پخش خواهد شد. (نسخه کامل این خبر را اینجا بخوانید)

امیرعبداللهیان: امروز با وزیر خارجه عربستان درباره عمره گفت‌وگو می‌کنم

حسین امیرعبداللهیان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 11 بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: با وزیر خارجه عربستان روی بحث‌های فنی مربوط به هواپیمایی توافق‌هایی را داشتیم و موافقت‌نامه بین دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان با توجه به ۷ تا ۸ سالی که حج عمره متوقف شده بود، زمانش سپری شده بود.

وی با بیان اینکه امروز قرار است من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی داشته باشم، افزود: قرار است در این گفت‌وگو آخرین وضعیت را با هم بررسی کنیم.

ضرغامی: نمایشگاه گردشگری از ۲۳ بهمن آغاز می‌شود

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه 4 روزه گردشگری از 23 بهمن خبرداد و گفت: نمایشگاه این دوره گسترده تر، جذاب تر و شیرین تر از دوره های قبل برگزار خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پروژه‌های این نهاد در ایام دهه مبارک فجر، بیان کرد: در ایام مبارکه فجر پروژه‌های مرتبط با حوزه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در سقف ۴۲۶ پروژه و به ارزش اعتباری ۹.۱ همت در سراسر کشور افتتاح می‌شود و ۵ هزار و ۱۸۲ مورد اشتغال ایجاد خواهد شد.

از مذاکرات امیرعبداللهیان درباره عمره تا آخرین اخبار از جشنواره‌های هنری فجر

وزیر ارتباطات: سیگنال‌های ماهواره مهدا دریافت شده است

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 11 بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به پرتاب اخیر ماهواره از سوی ایران اظهار کرد: برای اولین بار ما توانستیم دو کار بزرگ انجام دهیم. اول اینکه سه ماهواره به صورت همزمان توسط ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت قرار دادیم و دوم اینکه در مدار بیضوی که حداقل ارتفاع یعنی به قول متخصصین حضیض آن ۴۵۰ کیلومتر و اوج آن ۱۱۱۰ کیلومتر بود دسترسی پیدا کنیم.

وی با یادآوری اینکه این افتخار توسط دانشمندان و متخصصان صنعت فضایی کشور به دست آمد، بیان کرد: این اتفاق عملا ما را در مسیر تثبیت تزریق فناوری ماهواره در لایه لئو قرار داد و ان‌شاءالله گام‌های تکمیلی هم برداشته خواهد شد. سیگنال‌های ماهواره مهدا دریافت شده و این نشان می‌دهد کار دانشمندان ما در ساخت ماهواره هم کامل بوده و ماهواره به صورت عملیاتی کار می‌کند و ما در ایستگاه‌های زمینی خود، سیگنال‌ها را به شکل روزانه دریافت می‌کنیم.

سلاجقه: پروژه‌های انتقال آب در حال پیگیری است

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 11 بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های محیط زیست مسأله آب است، گفت: در شرایط کنونی، مشکلی از باب تأمین آب شرب اتفاق نخواهد افتاد و دولت وظیفه خود را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: موضوع انتقال آب که از دریاهای جنوب، خلیج فارس و دریای عمان، انجام می‌شود، در حال پیگیری است و پروژه‌ها به نتیجه خواهد رسید.

از مذاکرات امیرعبداللهیان درباره عمره تا آخرین اخبار از جشنواره‌های هنری فجر

توضیحات جبلی درباره بودجه سال آینده صداوسیما

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 11 بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: سازمان صدا و سیما بیش از ۶۰ هزار کارمند، بازنشسته، تبصره چهاری‌ها و خرید خدماتی دارد.

وی با اشاره به افزایش چشم‌گیر بودجه این سازمان گفت: بودجه اختصاص یافته در قانون برنامه هفتم توسعه براساس جدول تکالیف تولید است. بر این اساس سازمان بدون کسب تکلیف از دولت حق اضافه کردن حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگانش را ندارد.

مرتضوی: هنوز تصمیمی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس اتخاذ نشده است

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 11 بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به ماجرای حقوق و مزایای کارکنان بیمارستان گاندی گفت: همه کارکنان بیمارستان گاندی که حق بیمه پرداخت کرده‌اند، تا دایر شدن مجدد بیمارستان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند و می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تصمیمی برای واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس و پرسپولیس به هلدینگ شستا گرفته شده است یا خیر، عنوان کرد: هنوز تصمیم خاصی برای واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس اتخاذ نشده است.

از مذاکرات امیرعبداللهیان درباره عمره تا آخرین اخبار از جشنواره‌های هنری فجر

رئیس بنیاد شهید: جانبازان بالای ۵۰ درصد می‌توانند مشمول واردات خودرو شوند

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 11 بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: جانبازان دارای بیش از ۵۰ درصد جانبازی طبق قانون بودجه می‌توانند مشمول واردات خودرو شوند.

وی ادامه داد: دو سه ممنوعیت وجود داشت که ممنوعیت پنج ساله فروش خودروی وارداتی یکی از آن‌ها بود. مسئله بعدی که امروز با حمایت وزیر صمت در هیات دولت تعیین تکلیف شد مجوز خودروی وارداتی تا رنج قیمت ۳۵ هزار یورویی بود. با این مصوبه جانبازان می‌توانند هم خودشان خودرو وارد کنند یا می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده از سوی وزارت صمت اقدام کنند. این مجوز در آیین‌نامه قبلی محدود به شرکت‌های معرفی شده توسط وزارت صمت بود. (نسخه کامل این خبر را اینجا بخوانید)

از مذاکرات امیرعبداللهیان درباره عمره تا آخرین اخبار از جشنواره‌های هنری فجر

مهلت یک‌ماهه رئیس‌جمهور برای ارائه برنامه مشخص جهت اصلاح ناترازی‌ها

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 11 بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران به تجدیدمیثاق امروز رئیس جمهور و هیات دولت با آرمان های حضرت امام راحل اشاره کرد.

سخنگوی دولت گفت: اصلی ترین بخش نشست هیات دولت به نوعی تقسیم کار و هماهنگی در جهت اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری در روز گذشته بود که ایشان بیانات مهمی را مانند همیشه در حوزه تولید و حمایت از تولید داشتند.

وی افزود: از اردبیهشت سال گذشته دولت مصوبه ای را تصویب کرد که هیچگونه مقررگذاری در هیچ بخشی از دولت نمی‌تواند، بدون اطلاع رسانی قبلی و انتشار بر روی سامانه مقررات اقتصادی اجرایی شود تا فعالان کسب و کار در حوزه های مختلف حتما قبل از اجرایی شدن آن مقرره مطلع شوند و این مصوبه گام بزرگی بود تا فضای کسب و کار را روشن تر و شفاف تر کند.

از مذاکرات امیرعبداللهیان درباره عمره تا آخرین اخبار از جشنواره‌های هنری فجر

خزعلی: دستگاه‌ها برای تهیه برنامه‌های خانواده‌محور اقدام کنند

انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، با یادآوری توییتش درباره دف‌زنی در استادیوم آزادی، گفت: در همان زمان توییت زدم و گفتم خانم‌هایی که در استادیوم اقدام به دف‌زنی کردند، معرف زن ایرانی نیستند. زن ایرانی با علم، کارآفرینی و مدال‌آوری‌شان در صحنه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند.

خزعلی هرگونه هماهنگی برای انجام این اقدام در استادیوم آزادی را رد کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت تحت مسئولیتش درباره مادران کارمند،‌ گفت: برنامه شغل منعطف را در دست تهیه داریم که امیدوارم با همکاری سایر دستگاه‌ها تصویب شود. رییس‌جمهور نیز به همه دستگاه‌ها دستور دادند به عنوان اتاق عملیات زن و خانواده عمل کنند و به بحث خانواده‌محوری به صورت عملیاتی ورود پیدا کنند. (نسخه کامل این خبر را اینجا بخوانید)

از مذاکرات امیرعبداللهیان درباره عمره تا آخرین اخبار از جشنواره‌های هنری فجر

منصوری:‌ رئیس‌جمهور فردا به هرمزگان سفر می‌کند

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 11 بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: پنجشنبه و جمعه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در استان هرمزگان حضور پیدا خواهند کرد. در این ایام پروژه های خیلی خوبی آماده افتتاح و بهره برداری شده است.

وی افزود: بعد از سفر اول آقای رئیس جمهور نزدیک به ۲۶ هزار میلیارد تومان منابع وارد این استان شده، که از این میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بوده است. صد در صد تعهدات تسهیلاتی و اقتصادی از مصوبات سفر اول دولت به هرمزگان اجرایی و عملیاتی شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: بعد از سفر اول رئیس جمهور نزدیک به ۲۶ هزار میلیارد تومان منابع وارد استان هرمزگان شد، که از این میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بوده و ۱۱ هزار میلیارد تومان هم اعتبار عمرانی به استان پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایثارگر IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    ولا عربستان اینها رو گذاشته سر کار متاسفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس