کد خبر 1571130
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
خودرو

با توجه به سهم بالای خودروسازی در اشتغال (بدون لحاظ کردن قطعه‌سازان و شرکت‌های خودروساز خصوصی)، طبعا جمع حقوق و دستمزد پرداختی به کارگران و کارکنان در این صنعت، دارای رقم بالایی در بین صنایع کشور است.

به گزارش مشرق، طبق آمار رسمی اعلامی از سوی دو خودروساز بزرگ کشور (آمار ارائه‌شده در صورت‌های مالی ۹ ماه امسال) آنها روی‌هم‌رفته کمی بیش از ۳۳‌هزار نفر پرسنل (اعم از تولیدی و ستادی) دارند. این آمار بدون در نظر گرفتن نیروی انسانی شاغل در پارس‌خودرو (زیرمجموعه سایپا)، خودروسازان بخش خصوصی و البته قطعه‌سازان است. بر اساس آنچه ایران‌خودرو و سایپا به بورس اعلام کرده‌اند، آنها در ۹ ماه امسال در مجموع بالغ بر ۱۴‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد به ۳۳‌هزار نفر نیروی انسانی خود اعم از کارگران بخش تولید و پرسنل ستادی پرداخت کرده‌اند. با احتساب رقمی که در تنها فصل باقی‌مانده از سال پرداخت خواهد شد (بیش از ۶‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان)، کل حقوق و دستمزد پرداختی ایران‌خودرو و سایپا به کارگران و کارکنان‌شان در سال‌جاری به حدود ۲۱‌هزار میلیارد تومان می‌رسد.

حقوق پرسنل سایپا و ایران‌خودرو چقدر است؟

در مقایسه با هزینه حقوق و دستمزد پرسنل دو خودروساز بزرگ کشور در سال گذشته (حدود ۱۵‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان) هزینه آنها در این بخش حدود ۳۷ ‌درصد رشد خواهد کرد. این دو خودروساز همچنین در مجموع حدود ۱۷‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه‌های سربار خود تا پایان آذر امسال کرده‌اند. طبق برآورد ایران‌خودرو و سایپا، آنها در کل سال‌جاری (با احتساب هزینه فصل انتهایی سال) بالغ بر ۲۵‌هزار میلیارد تومان هزینه سربار خواهند داشت. همچنین جمع هزینه دو خودروساز بزرگ کشور در بخش اداری، عمومی و فروش نیز به نزدیکی‌های ۱۷‌هزار میلیارد تومان می‌رسد. در مقایسه با سال گذشته، هزینه اداری، عمومی و فروش دو خودروساز بزرگ کشور بالغ بر ۱۰۰ ‌درصد بالاتر خواهد رفت. اما با در نظر گرفتن آمار ۳۳‌هزار نفری مربوط به پرسنل دو خودروساز بزرگ کشور، در کل سال‌جاری به طور متوسط حدود ۶۳۷ میلیون تومان به هر یک نفر نیروی انسانی ایران‌خودرو و سایپا پرداخت می‌شود. همچنین متوسط حقوق پرداختی ماهانه به پرسنل دو خودروساز بزرگ کشور در سال‌جاری، حدود ۵۳ میلیون تومان است.

این ارقام البته نسبی و میانگین به شمار می‌روند، چه آنکه میزان حقوق پرداختی به پرسنل بخش اصلی صنعت خودروی کشور بسته به اینکه جزو ایران‌خودرو باشند یا سایپا و همچنین در چه سطحی و با چه مدرک و سابقه‌ای مشغول فعالیت هستند، متفاوت است. متوسط حقوقی که به کارگران و کارمندان خودروسازی ایران پرداخت می‌شود، در مقایسه با بسیاری از خودروسازان دنیا کمتر است. در واقع نیروی کار نسبتا ارزان یکی از مزیت‌های خودروسازی کشور به شمار می‌رود، اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که برخی کارشناسان و فعالان صنعت خودرو می‌گویند دو خودروساز بزرگ کشور با مازاد نیروی انسانی مواجه هستند.

آمار ارائه‌شده بورس نشان می‌دهد بیشترین حقوق پرداختی (از جنبه کل هزینه‌ای که صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود) به ایران‌خودرو تعلق دارد، زیرا این شرکت بیش از دو برابر سایپا نیروی انسانی دارد. پرسنل ایران‌خودرو به‌ طور متوسط سالانه حدودد ۶۵۵ میلیون تومان و ماهانه نزدیک به ۵۵ میلیون تومان دریافتی دارند. در سایپا اما متوسط حقوق و دستمزد سالانه و ماهانه برای هر نفر نیروی انسانی، متفاوت است. طبق آمار و ارقامی که سایپا به بورس ارائه داده، نیروی انسانی این شرکت به ‌طور متوسط سالانه بیش از ۷۱۵ میلیون تومان و ماهانه حدود ۶۰ میلیون تومان دریافتی دارند.

ریز فیش حقوقی خودروسازان

اما نگاهی بیندازیم به جزئیات هزینه‌های خودروسازان در بخش سربار، اداری، عمومی و فروش که حقوق و دستمزد نیز جزو آنها به حساب می‌آید.

ابتدا از ایران‌خودرو شروع کنیم؛ بزرگ‌ترین خودروساز ایران که بیشترین نیروی انسانی در صنعت خودروی کشور را در خود جای داده است. طبق صورت‌های مالی ارائه‌شده به بورس توسط ایران‌خودرو، این شرکت در ۹ ماه امسال حدود ۱۰‌هزار و ۹۰۰ ‌میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان خود پرداخت کرده است. طبق برآورد ایران‌خودرو، این شرکت باید در فصل چهارم سال نیز بالغ بر چهارهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر به عنوان حقوق و دستمزد پرداخت کند. بنابراین در مجموع کل حقوق و دستمزدی که خودروساز بزرگ ایران در سال‌جاری پرداخت خواهد کرد، چیزی حدود ۱۵‌هزار و ۶۰۰ ‌میلیارد تومان برآورد می‌شود.

این در حالی است که ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۱۱‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد به کارگران و کارمندان خود پرداخته بود. بنابراین هزینه امسال (۹ ماهه) این شرکت در بخش حقوق و دستمزد، حدود ۳۷ ‌درصد بالا می‌رود. طبعا بخش قابل ‌توجهی از این رشد به دلیل افزایش پایه حقوق کارگران در سال‌جاری نسبت به ۱۴۰۱ است. البته طبق اعلام ایران‌خودرو به بورس، این شرکت اندکی استخدام جدید نیز طی امسال خواهد داشت و این موضوع نیز به نوبه خود در رشد هزینه حقوق و دستمزد آبی‌های جاده تاثیرگذار خواهد بود.

در گزارش ارسالی ایران‌خودرو به بورس آمده که این شرکت تا پایان آذر امسال ۲۳‌هزار و ۲۷۶ نفر نیروی انسانی داشته است اما در پایان سال، به ۲۳‌هزار و ۸۳۸ نفر خواهد رسید. بنابراین ایران‌خودرو طی سه ماه پایانی امسال ۵۶۲ نفر نیروی انسانی جدید جذب خواهد کرد. از جمع کل نیروی انسانی ایران‌خودرو، ، ۱۶‌هزار و ۱۳۴ نفر پرسنل تولیدی این شرکت به حساب می‌آیند و هفت‌هزار و ۷۰۴ نفر دیگر نیز نیروهای غیرتولیدی هستند.

از ایران‌خودرو بگذریم و به سایپا برویم؛ دومین خودروساز ایران که کمتر از همسایه آبی‌پوش‌اش تولید دارد و طبعا نیروی انسانی کمتری را نیز در خود جای داده است. طبق صورت‌های مالی ارائه‌شده به بورس توسط سایپا، این شرکت در ۹ ماه امسال بیش از سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بابت حقوق و دستمزد کارگران خود پرداخت کرده است. طبق برآورد سایپا، این شرکت در فصل آخر سال نیز بالغ بر دوهزار میلیارد تومان دیگر باید به عنوان حقوق و دستمزد پرداخت کند. بنابراین در مجموع کل حقوق و دستمزدی که دومین خودروساز بزرگ ایران در سال‌جاری پرداخت خواهد کرد، افزون بر پنج‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. این در حالی است که سایپا در سال ۱۴۰۱ کمتر از چهارهزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد به کارگران خود پرداخته بود. با این حساب، در سال‌جاری هزینه نارنجی‌های جاده مخصوص در بخش حقوق و دستمزد، حدود ۳۴ ‌درصد بالا خواهد رفت.

سایپا اما در ۹ ماه امسال (تا پایان آذر) حدود چهارهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه‌های سربار کرده است. برآورد سایپایی‌ها این است که در سه ماه پایانی سال نیز حدود ۲‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر در این بخش هزینه خواهد شد. بنابراین جمع کل هزینه سربار سایپا در سال‌جاری به حدود ۶‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۳۹ درصدی دارد. دومین خودروساز بزرگ ایران در بخش «اداری، عمومی و فروش» نیز حدود سه‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تا پایان آذر امسال هزینه کرده است. برآورد سایپا نشان می‌دهد این شرکت در فصل پایانی سال نیز حدود دوهزار میلیارد تومان دیگر در این بخش هزینه خواهد کرد. بنابراین جمع کل هزینه اداری، عمومی و فروش نارنجی‌های جاده مخصوص طی امسال، به پنج‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. در مقایسه با سال گذشته، هزینه سایپا در بخش موردنظر حدود ۳۷‌درصد بالا خواهد رفت.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    44 9
    حروم شون باشه -خودروی اشغال میدن دست ملت حقوق هنگفت هم میگیرن
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      7 13
      هزينه كارگر به معناي دريافتي كارگر نيست دوست عزيز و شامل هزينه هاي پرداختي شركت براي كارگر از جمله : بيمه ، سرويس اياب و ذهاب ، بيمه تكميلي ، غذا ، البسه و ملزومات ايمني و .... ميشه
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      7 1
      کیفیت ماشین ها به کارگران ارتباطی ندارد. مهندسان و طراحان و مدیران باید پاسخگوی کیفیت کار باشند
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      14 5
      میانگین حقوق مدیران بسیار بالاست که میانگین کل را بالا آورده است و گرنه کارگر همون 10-15 تومن را میگیرد
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      7 0
      پول بی‌زبان مردم رو میریزن تو حلقوم یه عده تابوت ساز
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    30 1
    والا معاون وزیر ما چنین حقوقی نمیگیره.... مدارک دکترا و فوق لیسانس با سابقه و رتبه بالا هم در حدود 15 میلیون
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      21 1
      نمیدونم اینا اشتباه حساب کردن یا واقعا اینقدر حقوق میدن!!! البته حقوق کارگران که پایینه، احتمالا حقوق مدیران اینقدر بالاست که میانگین رو برده بالا. حالا حقوق بالای مدیران برای چی؟ برای تولید پژو و پراید!!!
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      12 2
      نه درست حساب کردن دوست خودم که تو سایپا کار می کنه سال گذشته می گفت کمترین حقوق برای کارگر ساده 35 میلیون تومنه حالا افزایش امسال بماند
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      6 0
      ما که دکترا داریم زیر ۱۰ میلیون حقوق داریم البته توبخش خصوصی هرچی هم درمیاریم بابت اجاره خانه و..میره اینطور که دولت ومجلس دارن تورم وگرانی رو به ما هدیه میکنن قطعا فقط با فتوسنتز میشه زنده موند
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    22 0
    مقایسه کنید با ما کارمندای بخش خصوصی . قرارداد سه ماه... تعدیل نیرو هر شیش ماه..کارکردن در حد ماکروسافت.. حقوق در حد تشتک سازی...پرداخت مالیات سر ثانیه... دریافت مطالبات شرکت هر یک قرن یک بار...واقعا مظلوم ترین بخش کارمندای بخش خصوصی هستن. خداقوت به همگی که سالم و سلامت کار می کنید.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    23 5
    همه شون خودرو صفر خارجی سوار میشوند حقوقاشون خیلی خوبه
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      2 2
      خدا آدم دروغگو رو لعنت کنه.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    21 1
    10برابر ما کارمندان فنی و حرفه ای حقوق میگیرند
    • امیر IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 4
      یعنی حقوق شما شش میلیونه؟؟
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    7 6
    ایران خودرو با 23276 هزار نفر بیش از 15600میلیارد تومان حقوق می دهد ان هم اکثرا کارگر هستند اما صدا و سیما با 40 هزار کارمند و 20 هزار بازنشسته حدود 12 هزار میلیارد حقوق می دهد ان وقت می گویند صدا و سیما زیاد هزینه می کند!!!
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      20 2
      صداوسیما چیکار کرده دقیقا؟؟؟؟؟؟
  • امیر IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 38
    هر چی میگیرن نوش جونشون صنعت خودرو یه صنعت پر استرسه و بعد نفت دوم صنعته ایرانه کمتر کسی در اون دوام میاره
    • نوریان IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      21 1
      من پزشک هستم بیمارستان کار میکنم حقوقم 13400000 است با کارانه روی هم 16900000 میشود جان انسان را نجات میدم چون وظیفم است ووقتی مریضم خوب میشه شادبودن خودم وان مریض که خوب شده با کل ایران خودرو عوضش نمیکنم .ایران خودر وسایپا با ان کیفیت خودرو روزانه جوانان و مردم ما را بکام مرگ میفرستند حوق بالای انهابرای کشتن مردم ..............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      14 0
      استرس چی؟ از کشته شدن مردم بدبخت تو جاده ها به خاطر یه مشت خودروی اشغال استرس میگیرن ؟ یا بخاطر اینکه سر پرست و نون اور یه خانواده تو تصادف فوت میکنه؟حروم ترین لقمه ست این پولها
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      9 0
      چی باید گفت !!!!!!
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      8 5
      ایشالله سرطان بشه سرگلوی خود و خونوادشون
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      11 1
      دیگه به حرومخوری عادت کردن!
    • امیر IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      2 14
      در جواب اون دوست پزشک اولا حقوقت راست نگفتی دوما چرا باید یه پزشک توقع داشته باشه درامدش از یه صنعت گر بیشتر باشه المان درامد پزشکان با مهندسان مقایسه کن در جواب دوستی که گفت استرس چی استرس اینکه هر دو دقیقه یه خودرو تولید بشه من یه کارخانه خصوصی تولید خودرو کار میکنم حقوق ما از سایپایی ها بیشتره دو سالی یه سهمیه خودرو داریم چهل درصد زیر قیمت ولی کار کردن در جایی که هر دقیقه اش چند صد میلیونه ارزش نداره بعد یکبار شد حقوق پتروشیمی آریا ساسول ببینن زیر 180میلیون نیس
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      2 1
      من هم پزشک عمومی هستم پایان ماه نصف درامدم بابت اجاره مطب میرفت پول منشی اب برق گاز و....هم به کنارکار پراسترس که با جان بیمار سروکارداریم اخر ماه به اندازه حداقل حقوق یک کارمند هم نمیمونه مدتی هست که مثل خیلی ازهمکاران مطب را تعطیل کردیم فقط یک فکردارم وان هم مهاجرت ازایران هست اما یک لحظه هم باعث وبانی این شرایط اقتصادی را نمی بخشم
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      2 2
      من پزشکی ندیدم زیر 50 تومن حقوقش باشه چجوری شما 17 تومن میگیری ؟؟؟ مشرق جان یه برسی حقوق بزار ببینیم هر شغل وضعش چیه 17 باشه که دیگه کسی نمیره پزشکی بخونه
    • پرهام IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      4 1
      کی بتو اجازه داده که فکر کنی چون پزشک عمومی هستی ۱۰۰ میلیون درآمد برات کمه؟تو درمانگاه و بیمارستان و اورژانس هم شیفت میزنید تا۳۰۰ می‌ره تو تمام دنیا پزشکان مثل پزشکان ایرانی درآمد ندارند هرکس هم رفته خارج از کشور انقد مالیات داده برگشته اومده یا با درآمد داخل ایران میرم خارج میمونم ینی پول از ایران میبرن کانادا زندگی کنن سالی شش ماه برمی‌گردن ایران پول جمع میکنن میرن !بهشت پزشکان ایرانه از وقتی یه پزشک با تعارض منافع کردن وزیر بهداشت درامدتون چندین برابر هم شده البته با افزایش تعداد دانشجویان پزشکی انحصارتون هم ازبین داره می‌ره کم کم پس حرف نا حساب نزن الان از تولیدات ایران یکیش پزشکه یک توقع بیجا که دارید فک میکنید چون پزشک شدی مثل بیل گیتس باید درآمد داشته باشی با کلی ویلا و جزیره نخیر این خیال باطل که بخاطر غرب زدگی کردن تو مختون باید خدمت کنی
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 1
      مشخصه که شما تجربه ناچیزی دارید نمیدونم چطور اظهار نظر هم می کنید.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      2 0
      امثال توکه پرهام هستی تا فردا صبح هم اگرواقعیتها را ببینی انکارمیکنی چون شغلت همینه روز راشب وشب راروز شهادت میدهی واقعا نمیدانی وضع اقتضادی چطوره درضمن پزشک به اندازه ۲۰تا۲۵سال فقط تحصیل میکنه ازسخت ترین امتحانات میگذره میدونی ۱۵شب کشیک ماهیانه درزمان رزیدنتی یعنی چه هرشبش استرس جانکاه وبیخوابی و....خودتو چقدر درس خوانده ای ازکدام دانشگاه که خودت رادرحد اظهار نظر ندانسته میدانی حداقل برو قبل از حرف زدن ۴کلمه درمورد رشته پزشکی مطالعه کن اگر هم ازاین به بعد به پزشکان احتیاج نداری خودت دربیماریها خودت رامعالجه کن اگرچه بحث باامثال تو مثل اب درهاون کوبیدنه اما فکر نکن که میتونی هرحرف نسنجیده ای رابزنی
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    7 3
    لعنت بهتون بیشرفا خون مردم رو تو شیشه کردین
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    طبعا ؟؟؟؟؟؟؟!!!!! طبعا !!!؟ 👺
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    8 0
    پول علف خرسه . واسه همینه که ورشکست شدن.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    7 0
    مملکت بی صاحاب!!!
    • Mesam IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      1 0
      عدالت موج میزنه تو مملکت ما دست راستشان روی سر معلم ها
  • جواد IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    6 2
    این حقوق ها نوش جانشان چون پارتی داشتن و توانستند به این شرکت ها وارد بشوند. این زحمت کش ها ، همگی سفارش شده هستند و سر جیب ملت نشسته اند
    • فرهاد DE ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      عزیز نیاز پارتی نیست استخدام سایپا بزن ثبتنام کن نیرو بر میدارن
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 1
    چرابقیه سازمانهاونهادهایک لیسانس با۳۰سال خدمت کمتراز۲۰میلیون حقوق میگیرداماوزارت صمت نظارت نمیکندوحقوق کارکنان سایپاوایران خودرو۲الی ۳برابراست
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    4 1
    والا حقوق یک کارگر و معلم ۱۰ تومنم نیست ، وقتی میگن ضرر تولید داریم ینی اینکه می‌خوایم حقوق کارکنان رو زیاد کنیم پول نداریم
  • azadeh IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    4 0
    باید این آشغالشون گرون بفروشن تا بتونن حقوق ماهیانه 55 میلیونی به پرسنل شون بدن . تازه ایرانخودرو 7 هزار کارمند اداری و غیر تولید داره یعنی چی این تعداد! باید بریم خدا رو شکر کنیم که همش 23 هزار کارمند و پرسنل داره فک کن اگه مثلا 35 هزارتا داشت چقدر باید پول میدادی تا ماشیناشونو بخری
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    7 0
    انقدر هست که نفری دو تا خونه بخرن و چند تا ماشین زیر پاشون ودر حال فروختن حواله سهمیه ای خودشون نگران نباشید خدا را شکر پولشون برکت داره.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 0
    خیلی ممنون.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    6 3
    اقا دروغه حتما مدیران رده بالا میگیرن و گر نه پرسنل نمگیرن اکه اینجوریه چرا سایپا و ایران خودرو الان مشکل نیرو دارن هرکی چند روز میاد کار میکنه فرار میکنه این خبرا نیست همش دروغه شاید درامد مدیرانه که سرشکن شده وگر نه کارگران و کارمندان رقم یک چهارم که با اضافه کاری بالا بشه یک سوم این رقم میگیرن
  • مولا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 0
    هزینه تولید خودرو در کشور چه از نظر حقوق پرسنل و چه از نظر هزینه های انرژی و سایر هزینه های دیگر تا یک سوم کمتر از یک کشورهای پیشرفته تولید کننده خودرو هستش حالا چرا باید قیمت خودروهای ما که نه از لحاظ کیفیت و از لحاظ تکنولوژی قابل مقایسه با تولیدات انها نیست گران تر یا برابر با قیمت خودروهای روز دنیا باشه؟
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    4 1
    اصلی ترین دلیلی که مدام فرغون سازها میگن تو ضرریم و هزینه هامون کمرشکنه همین حقوق های نجومی و پاداشهای مدیریتی سرسام آوره . ای همه این پولهای حروم بشه درد و مرض و بلا
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 0
    کشور بخدا صاحب نداره
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    4 0
    یعنی الان اگه دو شرکت را تعطیل کنیم حساب کن حدود ۶۰ نفر بی کا بشن ولی حالا سود تعطیل کردن دو کارخانه رو بگم: کم شدت آلودگی هوا و طبیعت ایران و وارد کردن ماشین های روز دنيا، کاهش تلفات جانی در تصادفات به یک دهم و برگشت هزاران ملیارد برای دیه، کم شدن مصرف بنزین و صادر کردن آن، سرسبز شدن ایران و شادشدن مردم.فقط با پول صادر کردن بنزین میشه حقوق کارگران دو کارخانه رو داد. به والله تعطیل کردن این دو شرکت هزاران سود برای ایران داره اگه مسؤلین فکر کنند
  • جمال IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 0
    این ماشینهای آشغال با قیمت خدا تومن رو میدید به ما مردم و بعد حقوق خودتون و کارمند اتون رو از جیب ما میگیرید خدا به حق امام زمان ذلیل و خوارتون کنه
  • محمدی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 5
    چرا آخه آمار دروغ میدن من خودم پرسنل شرکت خودروسازی هستم در ماه کل حقوقم 15میلیون هست با بیست ویک سال سابقه ا
    • امیر IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      4 2
      خودرو سازی جز مشاغل سخته روی 20سال بازنشسته میشی چطور21سال موندی
    • رضا IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      0 1
      من خودم پرسنل شرکت های خودرو سازی هستم به خدا اگه اضافه کار نمونم حقوقم ده تومنه
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    8 2
    باجناق من درایران خودرو آذربایجان کار می کنهو در واحد آی تی شاغله حقوقش 13 میلونه اما اونقدر خواربار رایگان میدن بهشون که نیازی به حقوق نداره. گوشت برنج و ... اقلام ضروری که می مونه رو دستشون و ما رو مهمون دعوت می کنه واسه خوردن اقلام مفتی اهدایی. ایشون یه کارمند جزء در آن مجموعه است
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 0
    صداو سیما که بودجه اش ۶۰ درصد زیاد شده کارمندان و مجریانی چقدر می گیرند؟؟
  • - IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 1
    +++++++++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ خدا لعنت كنه اين دو شركت را كسري و اختلاس را به حساب كارمندان سايپا و ايران خودرو آوردن +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++++++++++++
  • ایرانی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    6 1
    گوینده دیوونه است شنونده بایدعاقل باشه.اینقدرخبردروغ والکی دیدم که باورنمیکنم
  • تهرانی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    5 3
    همسایه ما در تهران ،مهندس ایرانخودرو هست.در تهران دو تا آپارتمان بزرگ خریده و یک ویلا تو شمال.میلیاردر شده.هر چند مدت یکبار یک ماشین صفر میاره توپارکینگ مجتمع پارک میکنه و بعد چند روز همونجا میفروشه.ازش میپرسیم چطور این ماشینها را به شما می دهند و مردم بدبخت نمیتونند ثبت نام کنند جواب میده ما سهمیه داریم .عجب مافیا و رانتی وجود دارد.شرکت هم در اکثر شهر های ایران ،هتل و مهمانسرا و ویلا دارد و هرسال سهمیه مسافرت دارند و انواع بن های خرید...آخرشم افتخارشون تولید این ماشینهای به درد نخور هست.
  • کریم IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 0
    ۵۵یا ۶۰ میلیون با تورم لحظه ای که تو مملکت ما هست زیاد نیست . فقط حقوق و درآمد ماها اینقدر کمه که این حقوقها را زیاد می بینیم . و اینکه هی میگن این دو خودروساز فلان هزار میلیارد تومان بدهی دارن از همچین حقوقهایی ناشی میشه . به قول سردار راهنمایی و رانندگی اگه این دو شرکت تعطیل بشن از محل صرفه جویی بنزین میشه خودروهای باکیفیت خارجی وارد کرد و حقوق کارمندای این دو شرکت را نیز داد .
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 0
    سازمان بازرسی و مجلس ورود کند. البته نه با شاسی بلند
  • محمود IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 2
    بعضی ها ازحسادت چشم دیدن هیچی رو برای دیگران ندارن مخصوصا ماشین خوب خونه خوب حقوق خوب به امید اینکه همه کارمندان و کارگران حقوق واقعی خودشون روبگیرن وهمه هم وطنان دررفاه واسایش باشند
    • حسین IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      1 0
      انصاف داری؟ بحث تبعیضه چه ربطی به چشم داره طرف میگه اون توی این کشور و واسه این سیستم کار میکنه منم همینطور نه کارش از کار من سخت تره نه زحمتش بیشتر چرا باید 4 برابر من بگیره؟
  • حسین IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    5 1
    تو مملکتی که مهندسش و نعلمش و سرهنگش در کل ماهی ۳۰ ملیون درآمد ندارند بعد کارگر خودرو ساز ۵۵ باید گل گرفت به اقتصادش
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 0
    اینا خودروهای بی‌کیفیت میسازن با قیمت چندین برابر میفروشند .وسط راه خراب بشه زنگ بزنی امداد یه هزینه بگیره ببری. تعمیرگاه یه هزینه کنی فروشگاه راننده و ....هم تو تعمیر سهیم باشن بدبخت به مصرف کننده این کارا نکنند که اقتصاد کشور مون نمیچرخه
  • ناصری IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 0
    لعنت به هرچی مفت خور انحصارطلبه با تمام حامیانشون . ارایه مرگ دست مردم می دهند با قیمت بنز و بی ام و ، خرج مریضی هاشون بشه به امید خدا.
  • پرهام IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 1
    این دروغ چیه تحویل مردم میدی ؟ من کارگر خط تولید سایپا هستم حقوقی ماهی هست میلیون و پانصد هستش اگه۱۲۰ ساعت اضافه کار وایستیم تو شیفت های دوتا ۸ ینی ۱۶ ساعتهه میشه ده تومن شرف ندارید فیش حقوقی میدم نشون بدید
    • یه بنده خدا FR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      1 0
      اون دروغ میگه یا تو؟ با اضافه کار ده تومان! دروغ که حناق نیست بگیره گلوتو پس راحت باش
  • ‌پرهام IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 1
    این حقوق ها به کارگر ها نمی‌رسه یا حداقل ماهایی که تو کارخانه های سایپا و ایران خودرو که خارج از تهران هستن کار میکنیم نمی‌رسه والله من کارگر سایپا هستم با هشت و پانصد حقوق فیش حقوقی نشون میدم
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 2
    این صورتهای مالی تماما دروغ هستش ،اگ یه کارگر ماهی پنجاه میگرفت لااقل وضعش خوب بود نه این ک همون ماشینو قسطی سوار باشه دولت و ح ک میت دروغگو
  • محسن IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    3 2
    حرومشون باشه حقوق کارگر الان 7تا10 تومنه تو بازار با پارتی بازی و هزار .... رفتن اونجا دارن 55 تومن میانگین میگیرن آقای رئیسی میخواست نظام پرداخت حقوق دولت رو انجام بده فعلا نشده اگه شده بود الان حساب کار دست بانکی ها و شرکت گازی ها امده بود البته اینا خصوصین... خدا لعنتشون کنه ولی حقوق بالای اینا علتش عدم واردات خودرو ارزان قیمت و رانتهاشونه همین که وارد بشه خودرو با نصف قیمت 10برابر بهتر از این اهن پاره هست البته من موافق تولید ملی هستم ولی نه با بخور بخور یه جماعت مفت خور!!!
  • ایرج IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 0
    ما اگه نتونیم نظام پرداخت حقوق یکسان رو در کل کشور پیاده کنیم پس چیکار میتونیم بکنیم واقعا زشت نیست با این همه شهید و جانباز و ایثارگر و از خودگذشتگی مردممون حتی نمیتونیم حقوق یه مشت مفت خور رو بیاریم پایین بدیم اقشار مستضعف امروز قسم میخورم اگه همه این ادمهای حقوق بالارو در یک روز دولت اخراج کنه هیچ تغییری در کشور ما پیش نمیاد جماعتی که الان حقوق کمتر میگره حلال خوره و از کشور طلب نداره و خاصیتش بیشتره باید به اینا رسید
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 0
    حال دیدین چرا نقدماشیناشون گرانه وباز دارن ضرر میدن
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    کسانی که هزینه های تولید را بالا میبرند و میگویند خودرو گران تمام می شود به یک ملت خیانت می کنند . کسانی که بی وجدانی میکنند و قطعات را میخرند با گرفتن پورسانت قطعه را گران تر می خرند . به یک ملت خیانت می کنند . کسانی که نظارت صحیح نمی کنند و مسئولیت خود را درست انجام نمی دهند به یک ملت خیانت می کنند . و بدانند کمترین عاقبت خیانت به ملت نتیجه اش فرزندانی است که معتاد میشوند ، فرزندانی است که جوان مرگ میشوند. فرزندانی است که نافرمان میشوند و...وای به حال انها در آخرت
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 3
    آقا این دروغها چیه بنده پرسنل سایپا هستم و با 20سال سابقه و 70ساعت اضافه کار 20تومن حقوق میگیرم این عددها رو از کجا میارن
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 1
    من سایپا تبریز کار میکنم . حقوقم 12 میلیون هست . تازه مسئول خط هستم ... کارگر ساده کمتر از این عدد میگیره ... این میانگین بخاطر حقوق بالای مدیران و کارمندان این شرکتهاست
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 1
    من سایپا تبریز کار میکنم . حقوقم 12 میلیون هست . تازه مسئول خط هستم ... کارگر ساده کمتر از این عدد میگیره ... این میانگین بخاطر حقوق بالای مدیران و کارمندان این شرکتهاست
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    نصف کمتر از این نیروها هم می تونن باشند از طرفی چرا باید این همه حقوق بگیرند و مردم زیربار فشار گرانی خودرو بروند
  • هادی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 1
    اکثر کسانی که طرف خودرو سازها را گرفته اند کارمندان و کارگران همان دو خود رو ساز هستند.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 3
    بنده شاغل ایران خودرو و کارمند هستم حقوقم با پاداش و مزایا حدوده12 میلیون تومانه. نمیدونم 55 میلیون تومان در ماه رو از کجا آوردید!
  • US ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 0
    نخورن شالله
  • احمد IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 0
    اولاً امکان نداره این کارخانه های خونخوار آمار درست به کسی ارایه بدن ، دوما چرا یه کمیته ای تو مملکت نیست که مبلغ حقوق تمام اصناف رو مشخص کنه که حسینقلی خانی نباشه ،، سومآ درشو بگیرین گل ،، چهارمآ بردار من یه نظامی بازنشسته است که دو ساله بازنشسته شده و جوانیش رو تو مرزها با سختترین و مخاطره آمیز تربن کارها سروکار داشته الان حدود ده میلیون میگیره خودشم نمیدونه چیکارش کنه ،، یعنی ارزش یه نظامی ارشد کمتر از یه کارگر ساده محترم این کارخانه ها باید باشه
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    منظورش ریاله برا کارگرا بدبخت من خودم تاپارسال که اونجا بودم سه میلیون از ایرانخودرو میگرفتم
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    اولا فارسی را پاس بداریم. کارکنان و کارنکنان ایران خودرو و سایپا چون در این 2 کارخانه بدون حد و مرز کارمند و کار گر دارند که بعضی از آنها اگر ماه‌ها غایب باشند نه مدیران بالا دستی متوجه عدم حضور می شوند و نه خلل و مشکلی ایجاد می کند. پس قبل از بررسی میزان حقوق به جدول (چارت تشکیلاتی) این 2 کارخانه بایستی ورود نمود. و اصلاح کرد. که بنظر در هدر رفت هزینه ها و کاهش قیمت تولیداتشان موثر است.
  • سعید DE ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    سلام خدمت عزیزان،اینجانب،کارگر شرکت خودروسازی سایپا،با ۱۲ سال سابقه کار ،دریافتی حقوق دی ماه سال ۱۴۰۲___۱۲میلیون وهشتصد هزار تومان،با اضافه کار تازه😶😶،کی بقیشو میگیره خدا داند
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    حقوق نجومی می‌دهد بی حساب و کتاب بعد مطرح کرده زیان‌ده است وام کم سود میگیرد و خزانه را می‌دزدد و توجیه می‌کند صنعت داخلی و حمایت
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    واقعیته خودروی تویوتای لوکس کورولا ۲۰۲۳ چهارده هزار دلار قیمت داره که به لاستیکش به تمام ماشینای ایرانی میارزه
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    واقعیته خودروی تویوتای لوکس کورولا ۲۰۲۳ چهارده هزار دلار قیمت داره که به لاستیکش به تمام ماشینای ایرانی میارزه که میشه حدود ۷۰۰ ملیون تومن ما ملت بی درک دنای که مفت نمی ارزه رو ۹۰۰ ملیون با انتظار یک یا دو ساله میخریم و خوروساز آشغالی رو باارزش میکنیم که کارگر ماهی ۵۰ ملیونی داشته باشه و مدیر ۱۵۰ ملیونی ‌.دولت و تمام مسیولا از ماشین میخورن زیاد هم میخورن کاریم ندارن ملت چه جوری میخواد پول ۹۰۰ ملیونی برای به ماشین ۷۰ ملیونی رو تهیه کنه. از ماست که برماست
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    این خودروسازها ایرانی نیستند درواقع کشورانحصاری درداخل کشور ایرانند بازار انحصاری،مزایای انحصاری وحتی استخدام انحصاری چیزی مثل بانک ها به همین خاطر است که این تفاوت زیاد بین متوسط حقوق کارکنان آنها با اقشار ایران وجود دارد
  • وحید RU ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    در حالی که گروه بهمن یک خودروساز در حد همین دو مورد است ولی حقوق کارگر در بهمن بسیار پایین‌تر است و البته اختلافی وحشتناک وجود دارد.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    بخدا دروغه این حقوقا نمیدن سه سال یه بار یه سهمیه ماشینه اونم 10 درصد تخفیف داره نصفشم وامه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس