کد خبر 15710
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: جمهوري اسلامي ايران توليد سوخت هسته اي را افزايش مي دهد و نياز خود را در اين زمينه تامين مي کند.

به گزارش مشرق، اسماعيل کوثري در گفتگو با مهر در خصوص مذاکرات ايران با 1+5 گفت: ايران در سياست کلان خود چارچوب هاي اين مذاکرات را مشخص کرده است و اين چارچوب ها نيز از پيش توسط مواضع مختلف ايران به اطلاع رسيده است.
وي با بيان اينکه ايران هيچ گاه از اصل موضوع مذاکرات هراسان نبوده است گفت: اما جمهوري اسلامي نمي پذيرد که موضوع مذاکرات در چارچوب هايي که غرب تعيين مي کند و صرف مسائل هسته اي باشد.
کوثري تاکيد کرد: از نظر جمهوري اسلامي ايران مباحث هسته اي تمام شده است و مطرح کردن آن در اين مذاکرات معنا ندارد چرا که ايران به صورت قانوني و بر اساس تعهدات خود نسبت به آژانس فعاليت هاي هسته اي خود را انجام مي دهد.
نماينده تهران درباره تبادل سوخت هسته اي گفت: ايران هيچ گاه تبادل سوخت را رد نکرده است اما غرب به گونه اي عمل کرده که همواره اين تبادلات را به تاخير مي اندازد.
وي ادامه داد: ايران توليد سوخت هسته اي را افزايش مي دهد و نياز خود را نيز تامين مي کند.
کوثري همچنين تاکيد کرد: در رابطه با تبادل سوخت نيز ايران بحث هاي منطقي را بررسي مي کند و پاسخ مناسب به آن مي دهد در غير اين صورت در مقابل زورگويي ها و يکجانبه گرايي غرب مي ايستد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس