1

اصلاح‌طلبان رادیکال به دنبال جهت دهی خشم عمومی با هدف بازگشت به خیابان هستند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز دوشنبه دهم اردیبهشت در حالی چاپ و منتشر شد که ایران پادشاه فوتسال آسیا، «نتانیاهو» در هزارتوی بحران‌ها، خاک تشنه سیستان و حوتشی شورای شهر حین سخنرانی شهردار تهران و زمزمه استیضاح در بهشت در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

تاملی بر کنش های سیاسی- رسانه ای اصلاح طلبان در خصوص طرح «نور» بیانگر آن است که آنان این طرح را به عنوان یکی از فرصت های کنشگری خود در فضای سیاسی- اجتماعی تفسیر کرده و بر این باورند قطبی سازی در این حوزه سیاست‌ورزی از دریچه اجتماعی هستند.

روزنامه آرمان ملی در گفتگو با حسین انصاری راد نماینده تندرو در مجلس ششم مسئله حجاب و گفتگو با آمریکا را به طرز عجیبی به یکدیگر پیوند داده و نوشته است:

در شرایط کنونی این هسته چهار خط قرمز برای خود ترسیم کرده است. مسأله اول مذاکره با آمریکاست. دوم موضوع حجاب است. سوم مسأله محبوسین و چهارم موضوع نظارت استصوابی است. در واقع اگر قرار است تغییر مثبتی در آینده صورت بگیرد باید تغییری در نگرش های موجود صورت بگیرد. هسته مرکزی قدرت باید تلاش کند در این چهار موضوع تجدید نظر کند. این تجدید نظر نیز می بایست در راستای منافع ملی و خواسته های مردم صورت بگیرد. بدون تردید در شرایط کنونی یکی از چالش های مهم کشور در عرصه بین المللی است. این در حالی است که مذاکره با آمریکا و کاهش تنش با این کشور تا حدودی می تواند این چالش ها را کاهش بدهد!

خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!

روزنامه هم‌میهن نیز به نقل تقی آزاد ارمکی جامعه شناس اصلاح‌طلب به طرح مسئله عبور زنان از قواعد حجاب پرداخته و می‌نویسد:

اعتراضات در ایران ابتدا مستقیم و رودررو نیست، اعتراضات به شکل دیگر انجام می‌شود، مثلا به جای اینکه زنان به پوشش بیشتر ترغیب شوند به سمت تغییر الگوهای پوشش می‌روند، اتفاقی که در دوسال اخیر افتاده است.

آزاد ارمکی با بیان ان ادعا که عبور زنان از قواعد جمهوری اسلامی الان در تمام ایران حتی شهرهای مذهبی و شهرهای کوچک هم دیده می‌شود، افزود: این موضوع در حال گسترش است. زنان به جای اینکه درگیر شوند، افراد دیگر را هم به عبور از حجاب دعوت می‌کنند. این اتفاق عجیبی است که گشت ارشاد ناخواسته باعث آن می‌شود. از سوی دیگر نارضایتی که در خیابان ایجاد می‌شود، به خانواده انتقال می‌یابد و خانواده‌ها در گروه‌های اجتماعی دچار تغییر رفتار می‌شوند، که اگر این بگیر و ببندها باعث اتفاق دیگری شبیه به مرگ مهسا شوند، آنوقت دیگر نمی‌توان آن را کنترل کرد. اتفاقی شبیه به مسمومیت دختران در مدارس می‌تواند تبدیل به جریان خطرناکی شود و اعتراض اجتماعی را به سمت خشونت آمیز و غیر قابل کنترلی ببرد.

خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!

روند کنشگری اصلاح طلبان در این رابطه با ایجاد خشونت در خیابان و تئوری پردازی برای آن چند نکته قابل توجه دارد، این جریان تلاش دارد همچنان از کلیدواژه «گشت ارشاد» به جای طرح «نور» در فضای رسانه ای استفاده کرده و به نوعی تصویر گذشته را بر طرح نور غالب سازد.

اصلاح طلبان طی این جهت دهی می کوشند تا جامعه را جامعه معترض، ناراضی و بدبین تعریف کنند که با طرح نور عصبانی تر می شوند. نکته قابل توجه اینکه اصلاح طلبان در حال جهت دهی به این موضوع هستند که مخالفان باید دو اقدام را انجام دهند یکی بروز خشم در صحنه و دیگری بروز خشم خود در حوزه هایی که قدرت دارند!

این جریان در راستای ایجاد جبهه مخالفان و دگرسازی از نیروی انتظامی به عنوان مجری قانون تلاش می کنند که این نیرو را درصدد کنترل شهر بازنمایی کنند.

عباس عبدی نیز در روزنامه شرق توصیه ویژه به مسئولان کرده و نوشته است:

اینکه کسانی خود را دانا به دستورات خدا دانسته و از این منظر بخواهند به مردم امر و نهی کنند، جوابگوی نسل جدید نیست. این استدلال‌های درون دینی شاید برای گروه‌های حوزوی مناسب باشد. برای مقابله با بی‌حجابی همه اصول و قواعد شرعی، حقوقی، سیاسی و نیز اجرایی و انتظامی را دچار اختلال جدی می‌کنند تا این پدیده رخ ندهد در حالی که اندکی تامل نشان می‌دهد که احتمال چندانی برای تحقق این هدف، نه تنها وجود ندارد، بلکه بسیار پرهزینه خواهد بود!

خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!

برخی اصلاح طلبان ضمن تجویز نافرمانی مدنی بر عبور از قواعد حجاب و نیز تغییر الگوهای پوشش در سطح جامعه تاکید دارند.

بررسی این مطالب اما بیانگر آن است که اصلاح طلبان تلاش دارند تا در راستای راهبرد امر اجتماعی خود و ارتباط گیری با طیف جوانان و زنان بر روی مساله حجاب و پوشش متمرکز شده و به تعبیر خود اعتراض به حاکمیت را در این عرصه دنبال نمایند.

این طیف بر این باور است با صید با تولید سوژه های لازم امکان به عقب راندن تصمیمات حاکمیتی در موضوع حجاب و در نتیجه شکستن تابوی اقتدار نظام فراهم می آید، از جانب دیگر باید به این نکته نیز اشاره داشت که اصلاح طلبان به بهانه مبارزه خود با حاکمیت علاوه بر ایجاد تنش اجتماعی در خلال یک اقدام قانونی عملا می کوشند بخشی از مردم را هزینه منافع جریانی و سیاسی خود نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    5 2
    ربطی به گشت ارشاد ندارد برنامه شونه گشت و بگدارید اگر مهم نبود انقدر روش مانور نمی دادند ...
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    13 0
    اینا اصلا کی هستند نتانیاهو ، مارال ، پوتین ، ترامپ ،بایدن چی میگی تو اصلا ؟!
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    11 0
    اینا اصلا کی هستند نتانیاهو ، مارال ، پوتین ، ترامپ ،بایدن چی میگی تو اصلا ؟!
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    13 1
    انشالله هر چخ زودتر این حماقت کنید به خیابان بیایید تا حسابمون باهاتون تسویه بشه دیگه نه قاضی نه وکیل کسی جلومون نمیگیره یکبار برا همیشه باید تمام بشه کارمون با فواحش
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      1 16
      زر نزن مزدور روسی
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      1 28
      چرا می خواهید با جنگ و دعوا و زور حرفتان را پیش ببرید ما انسانیم می تونیم حرف بزنیم می تونیم همدیگر را متقاعد کنیم می تونیم رفراندوم برگزار کنیم پس چرا خشونت ؟
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    18 0
    ازنظرجامعه شناسی هر۳۳سال که گذشت نسل تغییرمیکند.سال۵۷ انقلاب شدوهمون نسلی که انقلاب کردواردجنگ شد.چطورنسل انقلاب رانسل اول،نسل جنگ رانسل دوم ونسل فرزندانشان رانسل سوم گفتندوهمه سکوت کردند؟هدف فقط سوءاستفاده ازخامی نوجوانان بودتابین بچه هاباوالدینشان فاصله بیندازندوبه خواسته خودشان برسند،که البته موفق هم شدند.راهی که عباس عبدی وادامه اصلاح طلبان انتخاب کردندهمان تئوری نسل سوم است باروشی دیگر.اینکه جلوگیرندارندکه تازنده اندبه نسلهای ایرانی صدمه بزنند،جای تعجب دارد
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    72 4
    اصلاحطلب عشق بیناموسی و ناموس فروشی اینها در ذات این جماعته واقعا عجیبه
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      1 4
      لعنت به اصلاح طلب و تو اجمعین
    • SE ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 2
      سلیطه ها و بی غیرتها هم از میان همین اصحالاتی حماعت سر برآوردند
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      11 1
      به کار شهردار فعلی تهران کسانی ایراد می گیرند که سابقه زن کشی و دوچرخه سواری و ولگردی در پارک ها در ساعات اداری و هزاران فساد دیگر در زمان تصدی پست شهردار رو دارند وقاحت اگر زبان داشت از افسادطلبان اعلام برائت می کرد
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      16 1
      دقیقاً مانند مگس که روی زخم می نشیند، هرجا با دسیسه دشمنان و بیگانگان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توطئه ای می شود که نظام را به چالش بکشند، اصلاح طلبان تهوع آور به عنوان وکیل مدافع جماعت مزدور بیگانه و یا جاسوسان صهیونی ها و یانکی ها و یا الوات و چاقو کشان مخل امنیت مردم، پا به میدان می گذارند و همیشه هم ادعای اتفاقی بودن این هماهمگی را دارند!
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      10 1
      #اصلاح‌طلب_شرف_ندارد #سرطان_اصلاحات
  • عبدالله IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    15 1
    تکلیف حجاب را خدای متعال معین فرموده اند! اینها دنبال چه هستند؟!
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    8 1
    مهم مردم‌ ايران هستن بیش از نود صد موافق حجاب وعفاف هستن درمیان چندتا بی حجاب وهنجار شکن هم پیدا می شود که‌ بجایی نمی رسد
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    2 1
    اول بگذارند ثمرات مذاکرات قبلی رو ببینیم بعد بیان حرف از مذاکرات جدید بزنند.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    هشتاد و سومین جلسه رپ فارسی
  • طاهری IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    4 1
    «وعده صادق ۲،۳»حال اصلاحطلب جماعتو جا میاره .
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    5 0
    مرگ برمنافق
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    17 1
    صبر در برابر جماعت خائن اصلاح طلب دیگه جائز نیست
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    14 0
    فقط ده درصد اصلاح طلبان حجب و حیا رو قبول دارند ! بقیه مدل اون ور آب رو میپسندند!!!
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    15 1
    ما هنوز منتظر برخورد قوای سه گانه با وطن فروش ها و ناموس فروشها هستیم.به قول امام ره غلط میکنه کسی قانون و حجاب رو قبول نداره و پادوی آمریکا شیطان بزرگه
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 0
    می ایم به امریکا ولی خب بعدا
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    8 1
    ارمان ملی خیلی غلط اضافی کرده 8سال به مملکت گند زدین کافی نبود که حالا برای ما افاضات میفرمائین 😈🤮🦵
  • FI ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    11 1
    چرا وعده صادق در مورد ستون پنجم اسرائیل ( اصلاح طلبان )در داخل کشور عملیاتی نمیشود
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    11 2
    کاش دهن این اصطلاح طلبا بسته می شد
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      5 1
      موافقم
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    30 1
    بابا واضح گفتن ما بی ناموسیم و ما سلیطه ایم اونوقت این جماعت قدرت طلب تمامیت خواه دارن از اون شعارها دفاع میکنند و انتظار دارن مملکت رو هم بهشون بدن اداره کتن تا همه رو بی ناموس و سلیطه کنن خودشون بشن اژدهای هفت سر
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    27 0
    حداقل گاز طبقات بالای جامعه را اگر میتونی ازشون بگیر و پلکانی کردن گاز را انجام بده و بنزین این پورشه ها را ازاد و با دلار حساب کن اینها نه راننده کانیونتد نه اسنپ ...
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    0 0
    نتانیاهو چرا مظلوم بازی در می اورد یا شاید می خواهد درباره وطن چیزی گوید .
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    4 0
    مرگ بر منافقین داخلی و خائنین به وطن
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    1 0
    جالب بود
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    3 0
    باز هم اصلاح طلبها سخنوری کردند
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    30 1
    چرا با این خائنین برخورد قاطعی انجام نمی دهید
  • ایرانی اصیل IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    43 1
    بهتر نیست از این گروه به اصطلاح اصلاح طلب بنام گروه توالت پاک کن شیطان بزرگ و شدیدا غوطه ور در لجن صهیونیست جهانی و سنتکام غرب پست فطرت و حامیه قاتلان بچه کوش دنیای استکبار و استبداد ...خدا همه اینها را لعنت کند و مرگ بر همه اینها باد...
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    23 0
    اصلاح طلب ها فقط حرفهای خیانت کارانه می زنن
  • قرچک IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    19 0
    آنهایی که نمی دانند بدانند مسئله آمریکا و حجاب خیلی وقت است که حل شده خودت رو به بیشعوری نزن مسئله ما با آمریکا؟ انقلاب تکلیف را مشخص کرد حجاب هم کاملا مشخص است لطفا لجن پراکنی نکنید اسهال طلب ها خیانت که شاخ و دم ندارد همین که هر از چند گاهی مسئله آمریکا و حجاب مطرح می شود یعنی می خوام خیانت کنم
  • reza IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    25 0
    پلیس ایران هم باید مثل پلیس امریکا عمل کند
  • DE ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    23 0
    اصلاحاتچی های سرمایه اسقاطیلی ها جز راندخواری و فساد و اسیب به ایران و عامل افزایش تحریم ها هیچ غلطی نکردن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس