دیدار نمایندگان سعودی، اردنی، مصری و تشکیلات خودگردان درباره آینده غزه

منابع صهیونیست روز دوشنبه از دیدار مخفیانه نمایندگان مصر، عربستان سعودی، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف تصمیم‌گیری بر سر آینده نوار غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع صهیونیست امروز (دوشنبه) از دیدار مخفیانه نمایندگان مصر، عربستان سعودی، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف تصمیم‌گیری بر سر آینده نوار غزه خبر دادند.

روزنامه «جروزالم پست» به نقل از چند منبع مطلع نوشت که این دیدار مخفیانه حدود یک هفته قبل در ریاض برگزار شد و درباره طرح‌هایی برای اداره نوار غزه در دوران پس از جنگ کنونی بود.

در این گزارش آمده است که شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین درباره راه‌هایی که می‌توان از طریق آن یک «تشکیلات خودگردان جدید» بخشی از مدیریت نوار غزه را برعهده بگیرد، صحبت کردند.

جروزالم‌پست ادامه داد: «این نشست نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان و کشورهای عربی در حال دستیابی به پیشرفت‌هایی در طراحی اقدامات برای فردای پس از اتمام جنگ کنونی غزه هستند».

این منابع همچنین گفتند که در کابینه رژیم صهیونیستی نیز گفتگوهای مشابهی با موضوع اداره نوار غزه پس از جنگ در حال انجام شدن است ولی هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

این روزنامه با بیان اینکه نشست ریاض توسط «مساعد بن محمد العیبان» مشاور امنیت ملی عربستان سعودی سازمان‌دهی شده بود، نوشت که «ماجد فرج» رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین، «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر و «احمد حسنی» همتای اردنی او نیز در این نشست شرکت داشتند.

منابع مطلع با بیان اینکه تل‌آویو نیز در جریان برگزاری این نشست قرار گرفته بود، توضیح دادند که نمایندگان سعودی، مصر و اردن صراحتاً به تشکیلات خودگردان گفتند که باید اصلاحاتی جدی در این نهاد انجام شود تا دوباره قدرت مدیریت را به دست بیاورد.

در این گزارش همچنین آمده است که سعودی‌ها در این نشست تاکید کردند که هنوز هم مایل به حرکت در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند اما در ازای انجام گام‌های عملی و غیرقابل برگشت توسط اسرائیل و جامعه جهانی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته بود که دیدگاه این کشور با اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره آینده غزه تفاوت دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    اقدامات عربستان، مصر و اردن، در واقع مکمل اقدامات صهیونیست‌ها ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس