کد خبر 1570390
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۷

به گزارش مشرق، کانال محلل، در تلگرام خود نوشت:

از نظر صهیونیست‌ها برای اجرای کمربند آتشین یا به عبارتی اجرای carpet bombing (بمباران فرشی) در جنوب لبنان و تبدیل آن به زمین سوخته، چند الزام وجود دارد:

اول، تولید رعب در بیروت توسط رسانه‌ها و واسطه‌های سیاسی برای پذیرش قطعنامه ۱۷۰۱ و یا انتخاب رئیس جمهور مخالف حزب‌الله در لبنان به عنوان آخرین تلاش‌های پیش از جنگ.

دوم، تخلیه غیرنظامیان در جنوب تا حد امکان، از ترس معادله اعلامی سیدحسن نصرالله در خصوص هدف قرار دادن شهروندان.

سوم، ایجاد بهانه در داخل و خارج برای حمله گسترده که این نیز با یک عملیات پرچم ساختگی انجام شده که یا تعداد زیادی غیرنظامی اسرائیلی(عنوان اعلامی آنها وگرنه در هیچ پادگانی غیرنظامی وجود ندارد) کشته شوند و تل‌آویو هم با مظلوم‌نمایی و جنجال‌آفرینی رسانه‌ای در داخل و خارج یورش هوایی گسترده انجام دهد و یا رژیم با یک عملیاتی، حزب‌الله را تحریک به پاسخ گسترده کند و اینگونه حملات آغاز شود.

در این خصوص چالش آنها اولاً عدم توانایی محاسبه پاسخ سید حسن نصرالله است برای همین دائماً در حال ارسال تجهیزات برای آمادگی بیشتر هستند. ترس اصلی آنها نه از حملات موشکی حزب‌الله بلکه از خرد شدن ارتش رژیم صهیونیستی است.

وقتی حماس با ۲۰ درصد توان خود در غزه چنین جهنمی برایشان رقم زده و حزب‌الله هم شاید کمتر از ۵ درصد توانش را گذاشته و ۱۱۰ روز مرزهای شمالی را زیرآتش گرفته، قرار است در جنگی وسیع‌تر چه رخ دهد؟

ثانیاً مسئله کمبود مهمات نیروی هوایی جدی است و آمریکا باید هر چه سریع‌تر ذخایر را پُر کند که تاکنون کشتی‌های حامل سلاح در خلیج عدن هدف قرار گرفته‌اند.

ثالثاً در صورت حمله به لبنان، همانطور که حزب‌الله در حمایت از غزه وارد کارزار شد، سایر اضلاع مقاومت نیز آرایش جدیدی اتخاذ خواهند کرد(این حمایت مقاومت ظرافت و عقلانیت خاصی دارد و مثل فضای فانتزی برخی تحلیل‌ها نیست که می‌گویند اگر اسرائیل به لبنان حمله کرد آمریکا هم وارد می‌شود و بعد هم ایران وارد می‌شود و بعد هم کل منطقه وارد می‌شود و بعد هم جنگ جهانی سوم آغاز می‌شود!).

بنابراین لازم است تا مقاومت نیز درگیر نبردهای مقطعی داخلی شود. تاکنون از یک حمله گسترده داعش در شرق سوریه جلوگیری شده است. همچنین تلاش‌های مشترک آمریکا و امارات برای شعله‌ور کردن مجدد درگیری در چندین استان یمن برای مشغول کردن انصارالله به نبرد داخلی ادامه دارد.

در پایان ذکر یک نکته ضروری است:

یکی از پلن‌های دشمن صهیونیستی اکنون ایجاد ارعاب است. رژیم صهیونیستی در زمان اشغال عراق و افغانستان و در اوج قدرت آمریکا در منطقه و جهان و با کمترین مشکلات، در ۳۳ روز با نیروی هوایی‌اش تلاش کرد توان مقاومت را از بین ببرد و نتیجه را همگان دیدند. اکنون سنگین‌ترین بمباران‌ها در شرایط فعلی منطقه، جهان و داخل رژیم نه تنها دستاوردی نداشته که نتایج معکوس خواهد داشت. شاید این خطای صهیونیست‌ها فضایی فراهم کند تا شر تنها نقطه قوت نظامی رژیم یعنی نیروی هوایی‌اش برای همیشه از سر مقاومت رفع شود.

خود رژیم هم می‌داند زدن گسترده جنوب لبنان به معنای واقعی کلمه یک قمار بزرگ است و صرفاً راهی برای ساخت یک دستاورد برای نتانیاهو و فروش آن به شهرک‌نشینان آواره و ایجاد حس امنیت در آنان است. تل‌آویو امید دارد در صورت بمباران گسترده، اهرم نظامی را مکمل فشار سیاسی داخلی و خارجی برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ کند وگرنه خودشان بهتر می‌دانند که چه در انتظارشان است اما با ذلت شکست در غزه و ضربات پیاپی از مقاومت، چاره‌ای ندارند.

برای آنها، دست زدن به یک قمار بزرگ بهتر از بی‌عملی و شرایط فعلی است. حزب‌الله با درک این مسئله با رونمایی از تسلیحات جدید خود، چشمه‌ کوچکی از آینده را نشان داده است بنابراین اقتدار حزب‌الله در میدان باید در فضای رسانه‌ای نیز بازنمایی شود وگرنه تحرکات روی زمین نشانه ساعت صفر درگیری نیست بلکه دو طرف در حال افزایش آمادگی‌ها هستند.

فراموش نکنید، این جو رسانه‌ای در خصوص حمله به لبنان پس از شکست طرح اسرائیل برای ایجاد زمین درگیری سوم خارج از غزه و سپس شکست طرح یورش به رفح و محور فیلادلفیا مطرح شد. این نشان دهنده تشنگی کریا برای دستاوردسازی است. ابتکار عمل راهبردی در میدان با مقاومت است. با بازتاب خبرهای کوچک، به دشمن در فضای رسانه‌ای ابتکار عمل تاکتیکی ندهیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    7 1
    یاد اون تحلیلهاتون افتادم که میگفتید به این دلایل اسرائیل به غزه حمله زمینی نمیکنه.چرا تمام تحلیلهاتون غلطه؟ تا حالا نشده یه تحلیل درست انجام بدید این نشون میده درک درستی از حقایق ندارید.باید تجلیل رو بر اساس واقعیت انجام داد نه اون چیزی که خودتون دوست دارید.کل مملکت رو هم با همین تحلیل ها میگردونید که وضع هر روز بدتر میشه
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 1
    آمریکا قراره حمله کنه بایدم اعلام کرد ما از همون اول به شما این را گفتیم شما با ایستادن و کاری نکردن این فرصت را دادید الان تمام نیروهای بیرونی ایران از بین میروند دو جمهوری اسلامی نابود میشه سه آمریکا و اسرائیل ایران را می گیرند خوش به حالتون
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    2 1
    برای غزه همینها رو گفتید ولی اسرائیل که هدفش بازدارندگی بود بود اومد با 26 هزار کشته و تخریب کل غزه بازدارندگی کامل ایجاد کرد حالا هم میاد لبنان با تخریب جنوب لبنان و عقب کشاندن حزب الله به هدف بازدارندگی و عقب راندن حزب الله به مرزها میرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس