کد خبر 1570138
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
جدال لفظی بایدن و ترامپ بر سر موضوع مهاجران

جو بایدن و دونالد ترامپ به خاطر افزایش ورود مهاجران از مکزیک به ایالات متحده، با هم جدال لفظی داشتند و یکدیگر را به ناکارآمدی متهم کردند.

به گزارش مشرق، جو بایدن و دونالد ترامپ روز شنبه بر سر یک طرح دو حزبی در راستای اصلاحات مرزی با هدف جلوگیری از افزایش ورود مهاجران از مکزیک به ایالات متحده، با هم جدال لفظی داشتند.

با توجه به اینکه مهاجرت یکی از داغ‌ترین مسائل انتخاباتی در ایالات متحده است که به طور فزاینده‌ای رقابت مجدد ترامپ و بایدن برای کاخ سفید در سال جاری را داغ می‌کند، سرنوشت این لایحه در حال مذاکره توسط سنا به میدان نبرد پر خطر برای هر دو نفر تبدیل شده است.

ترامپ، نامزد انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان، مهاجرت را در اولویت کارزار انتخاباتی خود قرار داده است و هشدارهای هولناکی درباره ماهیت متخلخل مرزهای ایالات متحده ارائه می‌کند؛

بایدن نیز روز شنبه از لایحه پیشنهادی به سنا حمایت کرد و تاکید کرد که این لایحه «سخت‌ترین» اصلاحات مرزی را آغاز می‌کند.

بایدن در یک سخنرانی در کارولینای جنوبی گفت: «این لایحه به من به عنوان رییس جمهور این اختیار را می‌دهد که مرزها را تا زمانی که دوباره تحت کنترل درآید، ببندم. اگر این لایحه امروز قانون بود، همین الان مرز را می‌بستم و سریع شرایط را درست می‌کردم.»

ترامپ در عوض به انتقاد از بایدن به خاطر «مرزهای باز» ادامه می‌دهد و معتقد است هجوم مهاجران سیاست داخلی ایالات متحده را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

به دنبال لابی‌های گسترده ترامپ، مایک جانسون، رییس مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان، روز جمعه در نامه‌ای سرگشاده گفت که هر گونه لایحه‌ای که توسط سنا تصویب شود «مرده در آب» خواهد بود و هرگز به تصویب مجلس نخواهد رسید.

در حالی که «گرگ ابوت» فرماندار جمهوریخواه تگزاس و دولت فدرال درگیر کنترل مرز هستند، ترامپ گفت که از این ایالت «حمایت کامل» خواهد کرد و «تمام منابع لازم نظامی و اجرای قانون را برای بستن بخش نهایی مرز مستقر خواهد کرد.»

رییس‌جمهور سابق، مطابق با لفاظی‌های خود در مورد مهاجرت، گفت: «به احتمال ۱۰۰ درصد یک حمله تروریستی بزرگ در ایالات متحده رخ خواهد داد» که توسط افرادی که از مرز عبور می‌کنند انجام می‌شود.

او گفت: «بزرگترین عملیات اخراج مهاجران داخلی در آمریکا را آغاز خواهیم کرد.»

اولیویا دالتون، معاون سخنگوی کاخ سفید، روز پنجشنبه گفت که دولت بایدن با حسن نیت با جمهوری‌خواهان برای دستیابی به توافق کار کرده و امیدوار است که آنها «در میز مذاکره بمانند تا بتوانیم این کار را انجام دهیم».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    مشت آهنین چاره کار مهاجران هست ،چه در آمریکا، چه در ایران و چه در هر جای دیگه،مهاجر غیر قانونی یعنی تروریست،فساد ،فقر،بیکاری جوانان ،کمبود زیر ساخت و منبع ،گران شدن مسکن و مواد غذایی و کمبود اب،آموزش و بهداشت،همه این جماعت مهاجر باید اخراج بشوند.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    تو امریکا فقط همین دو نفر تایید صلاحیت شدن که هر سال میان
  • DE ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    رگه های نژادپرستانه شو داره نشون میده ! حالا خوبه ترامپ! جدو ابادش همه شون مهاجر بودند کاسه داغ تر از آش شده ! بابابزرگ آلمانی ، مادربزرگ آلمانی ، مادرش اسکاتلند! پس با این حساب یکی هم باید پیدا بشه تو و جدو ابادت رو بندازه بیرون!
  • DE ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    درامریکا داره یک سیستم اپارتاید سفید پوستی بدست ترامپ داره ساخته میشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس