ترامپ: آمریکا راهش را گم کرده و دلیلش هم بایدن بی‌عرضه است

رییس جمهور سابق آمریکا در ادامه تنش‌های لفظی با رییس جمهوری کنونی این کشور بر سر تصمیم دوحزبی درباره اصلاحات مرزی، بار دیگر به او تاخت.

به گزارش مشرق، پس از اظهارات دیروز جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و درخواست از جمهوری‌خواهان برای موافقت با بودجه پیشنهادی وی و تعهد به بستن مرز جنوبی آمریکا بلافاصله پس از تایید بودجه پیشنهادی، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق این کشور بار دیگر به بایدن تاخت.

قانونگذاران جمهوری‌خواه از ماه اکتبر تلاش‌های دولت بایدن برای تصویب بسته امنیت ملی به مبلغ ۱۰۶ میلیارد دلار برای اوکراین و رژیم صهیونیستی را سد کرده‌اند. جمهوری‌خواهان خواستار اتخاذ تدابیر سختگیرانه‌تر در مرز جنوبی آمریکا شده و تایید این بودجه پیشنهادی را به این مساله منوط کردند.

بایدن درباره این موضوع گفته بود که «همه می‌دانیم مرز مدت‌هاست فروپاشیده و برای ترمیم آن زمان را از دست داده‌ایم. وی همچنین توافق مرزی که هم‌اکنون در سنا در حال بررسی است را سخت گیرانه‌ترین و عادلانه‌ترین مجموعه اصلاحات برای امنیت مرزی در تاریخ آمریکا توصیف کرد. این مساله برای من به عنوان رییس جمهور، یک اختیار اضطراری ایجاد می‌کند تا مرز را ببندم. و اگر این اختیار را به‌دست بیاورم، بلافاصله آن را تبدیل به قانون خواهم کرد.»

ترامپ اما در واکنش به اظهارات بایدن، گفته بود که مرز آمریکا به شکلی بی‌سابقه بازیچه منافع سیاسی شده است. به‌دنبال لابی گسترده ترامپ، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد که لایحه اصلاحات مرزی، از همین حالا مُرده است و مجلس هرگز آن را تصویب نخواهد کرد.

ترامپ در ادامه انتقادات تند علیه بایدن، افزود: آنها من را مقصر می‌دانند و من هم گفتم، مشکلی نیست، لطفا همه چیز را به گردن من بیندازید! ترجیح می‌دهم هیچ لایحه‌ای تصویب نشود تا اینکه یک لایحه بد تصویب شود.

گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس بر سر کنترل بخشی از مرز مشترک تگزاس و مکزیک، با دولت فدرال به شدت دچار اختلاف شده است. ترامپ گفته است که کاملا از تگزاس حمایت و تمام قوای نظامی و منابع مورد نیازش را برای مسدود کردن بخش اتنهایی مرز آمریکا به تگزاس اعزام خواهد کرد.

رییس جمهور سابق آمریکا در ادامه لحن اغلب خشمگینش در موضوع مهاجرت، همچنین گفته است که «۱۰۰ درصد احتمال وقوع یک حمله تروریستی بزرگ در آمریکا به دست افرادی که از مرز عبور می‌کنند، وجود دارد»!

وی در ادامه نیز گفت که «ما بزرگ‌ترین عملیات اخراج مهاجران از خاک آمریکا را آغاز خواهیم کرد»؛ جمله‌ای که حامیان دوآتشه او را به وجد آورد!

ترامپ همچنین با حمله دوباره به بایدن اضافه کرد: ما کشوری هستیم که به زبان ساده راه‌مان را گم کرده‌ایم. اما قرار نیست که اجازه دهیم این وحشت ادامه پیدا کند.

وی که پیش‌تر بایدن را به «متنفر بودن از آمریکا» متهم کرد و افزود: دولت بایدن در حال نابود کردن کشور ماست و بایدن تهدیدی برای دموکراسی ما است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    بایدن نادان هست اما اندازه تو احمق نیست. تو احمق تر بودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس