کد خبر 1569636
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی بررسی‌های کریا نوشت:

پیروزی! پیروزی بزرگ!

دیوان بین‌الملل دادگستری رای اولیه خود را به نفع آفریقای جنوبی و به ضرر اسرائیل داد. با ۱۶ رای مثبت برابر یک رای منفی.

حالا اسرائیل به جرم نسل‌کشی محاکمه خواهد شد. این یک خبر بسیار امیدوارکننده برای دو میلیون کودک و زن و مردم در حال مرگ در غزه است و می‌تواند ماشین نسل‌کشی اسراییل را متوقف یا حداقل سرعتش را کم کند. این خبر همینطور یک پیروزی بسیار بزرگ برای همه ملتهای جنوب جهانی است که از اوایل قرن شانزدهم تا همین امروز از استعمار غربی شلاق خوردند، بمب خوردند، به بردگی برده شدند، از سرزمین‌شان اخراج شدند، در سرزمینهای خودشان نوکر صاحب‌های سفیدپوست شدند، اشغال شدند، مورد حمله نظامی قرار گرفتند و تحریم اقتصادی شدند. و این شکست برای اسرائیل و همه حامیان غربیش است.

شکستی برای چهارصد سال استعمار وطن خوار و وطن‌دزد غربی. از کاناداییهای که دست خودشان تا آرنج به نسل‌کشی بومیان آلوده است تا آلمانی که همیشه در سمت غلط تاریخ بوده، چه آن موقع که یهودیان را در جنگ دوم جهانی نسل‌کشی کرد و چه امروز که نسل‌کشی‌ به دست صهیونیستها را تطهیر میکند. و البته آمریکایی که اسمش یکبار دیگر به عنوان همدست ردیف اول نسل‌کشی ثبت شد. و یک بازنده حقیر و ترحم‌برانگیز و متعفن هم آن دسته ایرانیانی بودند که کنار اسرائیل ایستاند. یا مثل اپوزیسیون برانداز مستقیم یا انها که با سکوتشان همدستی کردند. جنوب جهانی به شما کولابراتورهای سفیدپرست بی‌هویت به عنوان نوکران دست سوم یک حکومت آپارتاید نسل کش نگاه میکند. ایمان دارم تاریخ ایران از حضور شما در یک برهه‌ از حیاتش شرمسار خواهد بود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 4
    مثل داروئه براشون اولش تلخه ولی گروگانهاازادوبساط تعدی بهشون قطع میشه
  • FR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 4
    عالی بود واقعا کولابراتورهای حقیر غربی های مستکبر بی رحم نفرت انگیز تر از ارباباشون هستند
  • DE ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 4
    خوشحال شدم که از اول و بدون درنگ مطمعن بودم حق با فلسطینیان است
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    45 5
    می دونید لازمه بعدها نه الان یک حالتی بگذارید که در مثلا مجلس یا بعضی بخشها باید کم کم یک فکری برای این زنهای بی حجاب و ... داشته باشید
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      2 12
      چشم ولی ربطش به این خبر چیه؟
  • دانشجوی حقوق IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    23 4
    این پایان نظمی است که از جنگ دوم به این سو بر جهان حاکم کردند ، 1.یا دادگاه حکم به توقف نسل کشی میدهد و رژیم صهیونیستی عمل نمیکنید (تایید مترسک بودن دادگاه بین المللی) 2. دادگاه رای نمی دهد (بیهوده بودن قوانین بین الملل) ... به هر صورت پایان اهمیت حقوق بین الملل و تایید نظریه ای است که میگوید حقوق بین الملل تنها یک تشریفات است نه حقوق
    • نوید IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      1 52
      و اگر، دادگاه لاهه به نفع فبگلسطینی‌ها رای بدهد .و اسرائیل و آمریکا قبول کنند. و حکم دادگاه لاهه را، اجرا کنند. آن وقت، چه نتیجه‌ای باید بگیریم؟!! این قوانین، ارزش‌های انسانی، همه‌ی ملت‌ها است(منشور کورش، گات‌های زردتشت، تعلیمات کنفسیوس و بودا، ادیان سامی و ...) و ربطی به، نظم نوین جهانی، ندارند. هرچند، با تاسف باید گفت که، در اکثر موارد همه‌ی طرف‌ها، آنر را نادیده می‌گیرند.
    • دنشجوی حقوق IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 0
      نوید ، خودت در متن پاسخ خودت رو دادی :) در مورد گاتها و آموزه های زرتشت توصیه میکنم کمی بیشتر مطالعه کنی
  • بررسی احتمال انجام تصمیم گیری‌ DE ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    8 5
    رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری در ادامه توضیح داد: "این دادگاه فعلا درباره وقوع یا عدم وقوع نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ غزه تصمیم نمی‌گیرد بلکه احتمال انجام آن را بررسی می‌کند."
  • طاهری IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 2
    ... و برای اصلاح طلبان !
  • اشنا IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    4 5
    ازلحاظ سیاسی صدهاقطع نامه علیه اسراییل صادرشده نتیجه ای جزکشتاروقتل عام کودکان وزنان نداشته انهانماینده غرب دردل خاورمیانه هستندتاهمیشه رعب ووحشت رامیان مسلمانان ایجادتامایه تفرقه انان وچپاول منابعشان بدست غرب باشندوهیچگاه ازهدفشان جزبازوربرنمی گردندوارزش این مجکومیت هاموقتی است!
  • فرهنگ IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    15 4
    با توجه به اینکه دیوان لاهه درخواست آتش بس نکرده نشانه اینه که یک نقشه دارند غربی‌ها؛ حالا که آبروی اسرائیل رفته، فقط اعلام نسل کشی کنند و همه چیز رو گردن نتانیاهو بندازند و برکنارش کنند. مثل ماجرای نسل کشی صربها که فقط یکی دو نفر رو متهم کردند.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    7 3
    رای داده که باید دو طرف گروگان ها را یا اسرا ازاد کنند . این یعنی حماس اسرا را ازاد کند ولی چه تضمینی هست که صهیونیست ها اسرای فلسطینی را ازاد کنند ؟
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    19 3
    واقعاً این حکم چه جای خوشهالی دارد؟ دادگاه گفته اسرائیل کمتر آدم بکشه، یعنی بکشه ولی یه کم کمتر!!!!!!! حتی حکم به آتش بس هم نداد هر چند که اگر هم رای می داد ضمانت اجرایی نداشت زود دست همان هایی که باید مجری رای این دادگاه باشند
  • نصر IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    دادگاه لاهه هم در اختیار صهیونیست ها است .باید یک دادگاه بی طرف با مشارکت کشور های مستقل وعدم تعهد تشکیل و حکم دهد و کشورهای تعیین کننده داددگاه با زور اسراییل را سر جای خود بنشانند و فلسطین اشغالی را از چنگ انها خارج کنند.اسرائئل دفتر کار صهیونیزم جهانی است .سران جنایتکار صهیونیست در کشور های امریکا و اروپایی و نقاط امن جهان، جا خوش کرده و خون مردم دنیا را میریزند.از نظر انها جهان فقط جای انهاست وپنج میلیارد مردم جهان زیادی و باید نابود شود و بقیه هم که میمانند باید کارگر و نوکر جمعیت کمتر از بیست میلیون نفر صهیونیست ها باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس