کد خبر 1569295
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
‌

در دی ماه سال جاری ۵.۴ تن شمش طلا به ارزش ۳۵۲ میلیون دلار وارد کشور شده و در مجموع در سال جاری ۱.۶ میلیارد دلار شمش طلا وارد شده است.

به گزارش مشرق، از روابط عمومی گمرک ایران، محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان واردات شمش طلا در دی ماه سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۷۶ کیلوگرم و به ارزش ۹ میلیون دلار بود.
رضوانی فر در خصوص میزان واردات شمش طلا در ۱۰ ماهه سال جاری افزود: در این مدت ۲۴.۵ تن شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار وارد کشور شد که ۲.۹۰ درصد از ارزش کل واردات را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، عمده واردات شمش طلا از نظر وزن در ۱۰ ماهه سال جاری از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) انجام گرفته است که با ۷۱.۲۸ درصد بیشترین میزان واردات این محصول را در بین گمرکات کشور دارا بود.
رضوانی فر اظهار داشت: گمرک باشماق و تبریز نیز به ترتیب با اختصاص ۱۸.۶۸ درصد و ۷.۵۳ درصد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
هیئت دولت در آذرماه سال گذشته مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

بر اساس تصمیم دولت و بانک مرکزی، صادرکنندگان خرد می‌توانند برای رفع تعهد ارزی، به جای عرضه ارز، شمش طلا وارد کنند. این شمش‌ها باید در مرکز مبادله ارز و طلا عرضه شود تا رفع تعهد انجام شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس