کمپین فلسطینی‌ها برای اخراج اسرائیل از المپیک پاریس

باشگاه‌های ورزشی فلسطین با راه‌اندازی کمپین از کمیته بین‌المللی المپیک خواستند اسرائیل را از المپیک پاریس حذف کند.

به گزارش مشرق، بیش از ۳۰۰ باشگاه ورزشی فلسطینی و تعدادی از سازمان‌های جامعه مدنی کمپینی را آغاز کرده و از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خواسته‌اند تا اسرائیل را از بازی‌های المپیک پاریس حذف کند.

این کمپین توسط تیم‌های فلسطینی در فوتبال، بسکتبال و والیبال با کشتن بیش از ۲۴ هزار فلسطینی توسط اسرائیل در غزه، که کارشناسان سازمان ملل آن را یک نسل‌کشی توصیف کرده‌اند، آغاز شد.

تخریب دفتر کمیته المپیک فلسطین در غزه و کشته شدن هانی المصدر مربی تیم فوتبال المپیک فلسطین از جمله مواردی بود که به این درخواست‌ها دامن زد. این کمپین در حالی انجام می‌شود که اسرائیل در دادگاه بین‌المللی به دلیل اتهامات نسل کشی، با پرونده‌ای که توسط آفریقای جنوبی مطرح شده و توسط نهادهای بین‌المللی مختلف حمایت می‌شود، با چالش‌های قانونی مواجه است.

درخواست فلسطینی‌ها با توجه به اقدامات قبلی کمیته بین المللی المپیک علیه روسیه مطرح شد و آنها خواستار اجرای مداوم استانداردها شدند. کشتار ورزشکاران فلسطینی از جمله سعید عوده بازیکن ۱۶ ساله نیز توسط باشگاه‌های ورزشی فلسطین به عنوان بخشی از فراخوان اقدام خود با هدف اعمال فشار بر اسرائیل از طریق دیپلماسی ورزشی مورد تاکید قرار گرفته است.

بیش از ۲۰۰ ورزشکار ایرلندی به این گروه ملحق شده و خواستار تحقیق در مورد تبعیت اسرائیل از منشور المپیک شدند. فدراسیون جهانی هاکی نیز اخیراً اعلام کرد که اسرائیل از مسابقات قهرمانی به دلایل امنیتی حذف شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    فلسطین کرانه باختری بی عرضه ترسو .....به جای حذف المپیک به کمپینگ بزنید موجودیت اسراییل حذف کنید ...خدایا ما واسه کیا داریم شهید میدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس