کد خبر 1567934
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
اسماعیل کوثری

اسرائیلی‌ها سعی دارند با هدف قراردادن شخصیت‌های برجسته حوزه مقاومت به‌ نحوی از انحا ناکامی‌های خود را در غزه جبران کرده و در ضمن اعلام کنند که قدرت آنها بالاست و توان نظامی قابل توجهی دارند.

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: چرایی مسئله مهندسی ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه مقاومت و مورد هدف قراردادن فرماندهان و شخصیت‌های اصلی جبهه ما تقریبا مشخص است. از آنجایی که رژیم اشغالگر قدس در طول مدت جنگ طوفان‌الاقصی پس از ۱۵مهر با نیروهای مقاومت در فلسطین و مناطق دیگر مثل عراق، سوریه، یمن و لبنان ناکام مانده و هنوز نتوانسته اهداف خودش را در راستای اشغال غزه و نابودی حماس محقق سازد، موجب غضب و انتقاد شدید جامعه جهانی واقع شده است. در همین راستا اسرائیلی‌ها سعی دارند با هدف قراردادن شخصیت‌های برجسته حوزه مقاومت به‌نحوی از انحا ناکامی‌های خود را در غزه جبران کرده و در ضمن اعلام کنند که قدرت آنها بالاست و توان نظامی قابل توجهی دارند لذا تاکتیک را بر ترور و ضربه زدن به فرماندهان و شخصیت‌های برجسته حوزه محور مقاومت متمرکز کرده‌اند.

البته محور مقاومت نیز در قبال این اقدامات جنایتکارانه ساکت نبوده و ضرباتی را بر پیکره آنان وارد ساخته است. بعد از پاسخ سختی که اخیرا ایران بابت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و ایادی تروریست‌ آن در منطقه اعمال کرد، این رژیم خواست با شهادت نیروها و مستشاران نظامی ایرانی چنین القا کند که مثلا کار ما را تلافی کرده است. در قبال جنایت جدید صهیونیست‌ها هم شکی نیست که جمهوری اسلامی پاسخ درخور و محکمی خواهد داد، اما در زمان و مکانی که خودش تعیین می‌کند. نظام جمهوری اسلامی نشان داده است از لحاظ قدرت نظامی و موشکی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و از این جهت توان پاسخگویی به اسرائیل را دارد و برد موشک‌های ایران می‌تواند مواضع آنان را هدف قرار دهد.

در اینجا شاید شبهه‌ای ایجاد شود و آن عبارت باشد از اینکه ترورهای اخیر و شهادت فرماندهان مهم جبهه مقاومت حکایت از ضعف نکات و امور امنیتی و اطلاعاتی ما دارد. در پاسخ به چنین القائاتی که از سوی رسانه‌های بیگانه دائماً مطرح می‌شود باید بگویم کافی است به وضعیت نگاه کرد تا دید دست بالای منطقه در ضربه‌زدن با چه گروه و جناحی است. اگر کمک‌های آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان نبود اسرائیل قطعاً نمی‌توانست خود را سرپا نگه دارد و در حال حاضر ادامه حیاتش را مدیون کمک این دولت‌هاست. همین مسئله به خوبی نمایانگر این است که جبهه مقاومت ضربات خود را وارد ساخته و کارش را به خوبی انجام می‌دهد.

کسی که درحال غرق‌شدن است، به هرچیز و هرکسی دست‌می‌اندازد و متوسل می‌شود تا خود را از این منجلاب و سختی نجات دهد یا بقیه را هم مثل خود مغروق سازد. امروزه رژیم اشغالگر صهیونیستی در چنین وضعیتی قرار دارد. اسرائیل درحال حاضر سعی دارد با گسترش جنگ بقیه کشورهای متحد و همسو با خودش را به منطقه بکشاند که یا او را نجات دهند یا آنان هم در این میدان خساراتی را متحمل شوند. اینکه با توجه به اتفاقات اخیر یمن و نوع اقدام مقاومت در دریای سرخ در قبال آمریکا و انگلستان و همچنین ناکامی اسرائیل در قبال محاصره غزه، آیا کار به جایی می‌رسد که کشورهای دیگر به‌خاطر اسرائیل در جنگ با مقاومت وارد خاورمیانه شوند یا خیر به درک و فهم آنان بستگی دارد و الا مقاومت توانایی پاسخگویی و مقابله با آنها را خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    16 2
    چرا چرت میگه از لحاظ اطلاعاتی بسیار قوی هستند
    • میم IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 8
      بله از ۷ اکتبر معلومه که چقدر از لحاظ اطلاعاتی بسیار قوی هستند!!!!!
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 5
    اسرائیل بد است
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 4
    به حساب خودشون بانیان ۷ اکتبر را دارند خذف میکنند
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    حرف شما درست از لحاظ نظامی و موشکی قوی هستید ولی انگار ساده ترین اصول اطلاعاتی هم بلد نیستید...من از اسراییل متنفرم ولی باید قبول کنیم از لحاظ اطلاعاتی و جاسوسی و امنیتی از ما خیلی قوی تر هستند.وقتی ضعفتون قبول ندارید و قدرت دشمن نمی خواهید ببینید متاسفانه نتیجه اش میشه شهادت فرمانده اطلاعات و جانشینش و جانشین جانشینش همزمان فقط و فقط با شلیک یک موشک.
    • حجت IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 5
      یه کم مرگ بر آمریکا بذار تنگش کمتر تابلو باشه، خلقی منافق
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 3
    فواد معصوم وزیر امور خارجه عراق عقیده دارد که ایران توانایی مقابله با اسرائیل را ندارد. اگر پاسخ مناسب و سریعی به این اعمال اسرائیل داده نشود، همگان به این عقیده خواهند رسیدو ضربه بزرگی برای حیثیت ایران خواهد بود.
  • سعید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 0
    مسئولان عزیز نمیخواهند حرکتی کنند؟ دیگه به راحتی آب خوردن دارن سردارامونو میزنن ؟ صبر استراتژیک ؟ خجالت بکشید....
  • US ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    وقتی که‌ ترامپ از برجام خارج شد گفته شد ما آتش می‌زنیم!نزدیم ترورهای داخل ایران بی پاسخ ماند. دانشمندان رو زدن بی پاسخ.. تأسیسات هسته‌ای رو خرابکاری کردند بی پاسخ سردار شهید سليماني رو شهید کردند بی پاسخ و انتقام سخت رفت و قصه ها و... بختک هسته‌ای هم هیچ خیری جز تحریم ها نداشت و بهترین بهانه برای فلج کردن اقتصاد ایران شد و ملت مظلوم زیر فشارهای آن قرار گرفتند و ...این هم از امروز...
  • US ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    وقتی که‌ ترامپ از برجام خارج شد گفته شد ما آتش می‌زنیم!نزدیم ترورهای داخل ایران بی پاسخ ماند. دانشمندان رو زدن بی پاسخ.. تأسیسات هسته‌ای رو خرابکاری کردند بی پاسخ سردار شهید سليماني رو شهید کردند بی پاسخ و انتقام سخت رفت و قصه ها و... بختک هسته‌ای هم هیچ خیری جز تحریم ها نداشت و بهترین بهانه برای فلج کردن اقتصاد ایران شد و ملت مظلوم زیر فشارهای آن قرار گرفتند و ...این هم از امروز...
  • ژپو از توابع IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 0
    برای اینکه شما به نیروهای نظامی آموزش ندادید که بجای قرارگیری در آپارتمان و مجتمع مسکونی در شرایط جنگی باید تونلی مجهز به امکانات زیر مجتمع ها احداث کنن.تا از حملات به دور باشنخ..محل استقرار زیرزمین باس باشه
  • سعید IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    4 1
    جناب کوثری برنامه داره. شماها هم دیوانه وار ترور نیروهای مهمش را انجام بدید.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 0
    به نظرم دیگه نبایدشخصیتها یه جا ساکن باشن وگرنه درجا لومیره جاشون
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    چونکه به ته خط رسیدند و جنگ شان برای بقا است نه پیروزی. دست به هر کاری میزنند.
  • مهراد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    4 1
    بخاطر اینکه شما فقط بلدید بشدت محکوم کنید
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    خوب نتانیاهو میگه جمهوری اسلامی سر مار است و باید باهاش بجنگیم. جمهوری اسلامی عرضه رویارویی با اسرائیل ندارد و دم از نابودی اسرائیل می زند. وقتی اصل کار را ول می کند نتیجه اش همینه که به جای اینکه مستقیم طرف اسرائیل بره یه روز میزنه اربیل میگه مقر موساد زدم. و روز بعد میزنه پاکستان و ۲۴ ساعت بعد پاکستان جوابشون را داخل خاک جمهوری اسلامی کف دستشان می گذاره. جمهوری اسلامی توجیه میکنه که اتباع کشته شده ایرانی نیستند. و عاقبت ۲ روز بعد اسرائیل به بهترین شکل ممکن جوابتان را در سوریه می دهر.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 1
    ایران عمرا جواب نخواهد داد
    • محمد قزل IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 2
      به کوری چشم غربگداها و دشمنان داخلی و خارجی جواب دندان شکنی خواهیم داد
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      جوابی دندان شکن تر از چند صد هزار هشتگ حریفت منم و اعلام آمادگی چند میلیون نفر برای اعزام به جنگ با اسرائیل !!!!!!!
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 3
    یک جواب دندان شکن به آنها بدهید
    • ضیا IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 0
      گناه دارن- هزینه های دندان÷زشکی خیلی بالاست
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 0
    اگهجواب محکم ندیم قطعا کل سرداران توی سوریه رو ترور خواهد کرد . حتی بعد از پایان جنگ بازم ترور میکنه همشونو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس