کد خبر 1567726
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
خاتمی از پشت

اختلافات انتخاباتی در میان گروه های مختلف جریان اصلاحات و میان تحریمی ها و مشارکتی ها شدت گرفته است!

سرویس سیاست مشرق- یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به وجود اختلاف انتخاباتی میان دو حزب کارگزاران سازندگی و اتحاد ملتی‌ها تاکید دارد در رابطه به انتخابات حرف آخر را سیدمحمد خاتمی خواهد زد.

غلامعلی رجایی طی گفتگویی با اشاره به اختلافات کارگزاران و اتحاد ملت تاکید می کند، این اختلافات و دو دسته‌گی تازگی ندارد و در دو انتخابات قبلی نیز شاهدش بویدم.

رجایی در این‌باره گفته است: بالاخره جبهه سیاسی شامل سلایق گوناگون است و کار خود را ادامه می دهد. در نهایت حرف آخر را آقای خاتمی می زند، اصلا این نگرانی وجود ندارد که انشعابی در جبهه اصلاحات اتفاق بیفتد و بخشی از این جبهه جدا شود.

این فعال سیاسی اظهار کرد: کارگزاران چون واقعی‌تر به صحنه نگاه می‌کند، از نظر شکلی نمی‌خواهد عرصه رقابت را به همین راحتی واگذار کند، بنابراین می خواهد اگر محدود هم شود حتی با چند نامزد کار را پیش ببرد اما نظر غالب اصلاح طلبان این نیست. اکثریت اصلاح طلبان معتقدند تا کاندیداهایشان جور نباشد نمی توانیم مردم را پای صندوق رأی بیاوریم.

گفتنی است اظهارات رجایی بیش از هر چیز بیانگر آن است که:

1- اختلافات انتخاباتی در میان گروه های مختلف جریان اصلاحات و میان تحریمی ها و مشارکتی ها شدت گرفته است.

2- بخش تحریمی ها تلاش دارد با کلیدواژه مردم، راهبرد عدم مشارکت خود در انتخابات را به کلیت جبهه اصلاح طلبان تعمیم داده و عدم مشارکت را به عنوان راهبرد اصلی این جبهه هژمون سازد.

تاکید بر اینکه سیدمحمد خاتمی حرف آخر را در جبهه اصلاحات خواهد زد بیانگر آن است که دیدگاه نهایی جبهه اصلاحات که تلاش می شود کفه ترازو به سمت تحریمی‌ها باشد با مخالفت‌های داخلی روبروست، از سویی خاتمی با ورود خود عملا سامانه خرد جمعی را به چالش کشیده و دیدگاه کارگزارانی ها مبنی بر کانالیزه شدن خاتمی و انحصار طلبی در این جریان را تایید می‌کند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 4
    مردم یک هدف ودین دارند انشقاق مال کسانیست که ایمان ندارند وعدهای کهتسلیم جوسازی وفریب میشوند باید پلیس انتخابات ایجاد کرد تا جلوی مفسدین تخریبگر مردم فریب گرفته شود وبه اسم رقابت حرام مشروع نشود
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 1
    روانشناسی یه مبحثی هست میگه برای اینکه به بچه انگیزه بدی نگو اگه درس بخونی دکتر میشی و ... توی آینده این اتفاق خوشایند برات می افته به جای این باید موفقیت های گذشته بچه رو بهش یاداوری کرد که انگیزه بگیره الان توی انتخابات هم تا الان چنین بوده که برنامه های صدا و سیما می گن اگه رای بدیم در اینده این اتفاقات خواهد افتاد باید گفته بشه در گذشته که شما ملت رای دادین با تصویب مجلس این اتفاقات مثبت افتاد و شما هم باعث این اتفاقات مثبت بودن لذا باید اتفاقات مهمی که با مصوبات مجلس اتفاق افتاده تصویرسازی بشه بخصوص در سطح شهر و تبلیغات محیطی که همه مردم ان را می بینند مثلا از تصویب ممنوع بودن واردات یک کالا در فلان تاریخ در کنار عکس ایجاد کارخانه و اشتغال جوانان یا عکس مصوبه مجلس برای بودجه ساخت استادیوم+ تصاویر همان استادیوم یعنی مردم عملا ثمره شرکت در انتخابات را ببینند
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 1
    یک ماه مانده به انتخابات ولی گویا هنوز برنامه و تبلیغی برای مشارکت لحاظ نشده در حالیکه می شود با پررنگ کردن نقش مجلس در زندگی و سرنوشت اقشار مختلف مردم و الزام کاندیداها به گفتن نظر خود در بنرهای تبلیغی مردم را به استفاده از حق خود تشویق کرد مثلا برای دانش اموزان مجلس در تعیین نقش معدل در کنکور در سرنوشت انها نقش دارد و برای جوانان با ممنوع کردن واردات و ایجاد کارخانه و برای کارمندان با همسان سازی حقوق و سن بازنشستگی و ... می توان اینها را پررنگ کرد و با الزام کاندیداها به گفتن نظراتشان نسبت به این موارد در بنرهای تبلیغاتی شان حضور مردم در انتخابات را پررنگ کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس