جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی با چه هدفی برگزار شد؟

با توجه به اشراف سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی بر تحرکات گروهک تروریستی جیش‌الظلم، اطلاعات متقن حاکی از اجرای برنامه‌هایی از سوی این گروهک برای انجام عملیات بزرگ تروریستی در ایران بوده است‌.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه شورای عالی امنیت ملی، روز پنج شنبه شورای عالی امنیت ملی طی دو جلسه فوق العاده به ریاست رئیس‌جمهور در صبح و عصر، رخدادهای مرتبط با عملیات انجام شده علیه مواضع گروه تروریستی جیش الظلم و واکنش پاکستان به این عملیات را بررسی کرد.

جلسات این شورا معمولاً در روزهای ابتدایی هفته برگزار می‌شود و از این رو تشکیل جلسه در روز پنج شنبه و آن هم در دو نوبت صبح و عصر نشان دهنده اهمیت ویژه ای است که نهاد امنیت ملی برای رخداد اخیر و روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان قائل است.

گروه تروریستی جیش الظم در مناطق غیرمسکونی کوه‌های عمق پاکستان اقدام به تأسیس پادگان نظامی و آموزشی کرده و ضمن جذب و آموزش عوامل تروریست، تحرکات تروریستی متعددی را در داخل خاک ایران انجام داده که با شهادت تعدادی از نیروهای نظامی و انتظامی و شهروندان عادی همراه بوده است.

با توجه به اشراف سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان بر تحرکات این گروه تروریستی، اطلاعات متقن حاکی از اجرای برنامه‌هایی از سوی این گروه برای انجام عملیات بزرگ تروریستی در مناطق شرقی ایران بوده است.

بر این اساس نیروهای مسلح کشورمان با انجام اقدام پیش‌دستانه این گروه تروریستی را زیر ضربه عملیاتی بردند و بخش قابل توجهی از تأسیسات، تجهیزات و نیروهای این گروه را نابود کردند.

با توجه به اقدام تقابلی پاکستان به عملیات پیش‌دستانه ایران یک مقام آگاه با اشاره به اقدام تقابلی پاکستان در واکنش به این عملیات گفت بر خلاف اخبار منتشر شده در رسانه‌ها این واکنش در جدار مرزی ایران و توسط چند پهپاد کوچک انفجاری صورت گرفته و بر خلاف عملیات ایران، بخشی از اتباع عادی پاکستانی ساکن در جدار مرزی در این حادثه مورد هدف قرار گرفته‌اند.

این مقام آگاه با توجه به برگزاری جلسه روز پنج شنبه شورای عالی امنیت ملی افزود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی صیانت از چارچوب امنیت ملی کشور با همه ابزارهای موجود است و بر این اساس در آینده نیز هرگونه تحرکات و تدارک عملیات تروریستی از این دست، تحمل نخواهد شد.

در همین رابطه وزرای خارجه ایران و پاکستان نیز امروز جمعه به صورت تلفنی گفت‌گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفت‌وگو، آمادگی این کشور را برای همکاری با ایران در تمامی موضوعات بر اساس اعتماد و همکاری متقابل اعلام و بر لزوم همکاری نزدیک‌تر در زمینه مسائل امنیتی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    9 10
    بهترین راه حل باتوجه به شرایط موجود منطقه والویت مسئله فلسطین ؛ شتر دیدی ندیدی
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      5 4
      شما؟
    • عبدالله IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      6 3
      حماس خودش صریحاً اعلام کرده هیچ ربطی به جمهوری اسلامی ایران ندارد. شما هم اگر خائن نیستی، نباید سرنوشت مملکت امام زمان عج را به تروریزم جهادی گره بزنی! و السلام
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      7 2
      ایران در حمله به تروریستها کار بسیار درستی انجام داده ولی اینطور مواقع باید آماده اقدام متقابل طرف هم بود
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    10 19
    بعید میدونم نظامیان امنیتی ما شهامت دفاع کردن و انتقام گرفتن داشته باشن جلسه امنیت دفاعی هم برای سرهم کردن حمله و تجاوز پاکستان تشکیل شده و راه های ادامه حرکت انفعالی و ترس ایران ادامه دار باشد
    • BR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      8 2
      به نظرت تویه دنیا و حداقل دورو بر کی از ایران دل و جراتش بیشتره ؟ تو فقط یکی را نام ببر. البته نشون دادن اهل حماقت کردن نیستن و گول منافقین را نمی خورن
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      6 1
      نظر تو مهم نیست چون عاقل نیستی و از حرفهات معلومه که جزو خوارجی
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      3 1
      هندی هستی
    • ترابیان IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      خه شو بی سواد ایران از ابرقدرت های اتمی نمی ترسه پاکستان که جای خود داره
    • وطن پرست DE ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      ببین درازگوش خودتی. شهید علی وردی و شهید عجمیان یکی از چند صدهزار نیروی شجاع و دلیر این کشور هست. برو یکی دیگه رو تحریک کن.
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      اول از اینکه پاکستان با پهباد و موشک 4 کیلومتر دور تر از مرزهای ایران اقدام کرده و اینهایی که کشته شدن پاکستانی هستند خوده پاکستان هم میدونه ایران تعارف نداره بعدشم معلوم نیست کدوم شیر ناپاک خورده ای گفته پاکستان سیستان و بلوچستان رو به موشک زده هر چندملت ایران و پاکستان باید مراقب دنیای بی در و پیکر مجازی باشند تا دو ملت مسلمان و برادر به جان هم نیفتند در ضمن نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران هزاران بار به دولت پاکستان در مورد تروریستهای جیش الظلم و غیره هشدار داده بود
    • حمیدرضا IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      فکر کنم تو و اپوزوسیون که ماشالا پر دل و جرات هستید ، برای مبارزه مستقیم و تن به تن با داعش و جیش الظلم مناسب هستید. پس بجنبید و این کشور رو از خطر تروریسم نجات بدید. ما هم دعاتون می کنیم.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    1 2
    خیلی عمل گرایانه جلو نرید .
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    5 3
    دوستی و برادری بهترین کاره
    • عبدالله IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 0
      بله ولی پاکستان با واکنش اگر نه خصمانه، دستکم احساسی و عجولانه نشان داد که متأسفانه نه تنها دوست/ برادر نیست بلکه شهادت دهها مرزبان و صدها شهروند عادی ایران اسلامی برایش آنقدر اهمیت نداشته تا لا اقل فاجعه را محکوم کند و با کشور همسایه همکاری اطلاعاتی نماید. به‌هرحال، اقدام دفاعی ایران اسلامی بجا بود و در صورت لزوم باید تکرار شود حتیٰ اگر پاکستان بازهم نامسئولانه بروز نماید. فعلًا کمترین تنبیه توزرد جلوگیری از خروج ملیونها لیتر سوخت یارانه‌ای است. و السلام
  • محسن DE ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    5 1
    چرا سروان دفاع هوایی ندارد شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر باید دفاع هوایی داشته باشد
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    3 0
    شعار روحانی برای احیای صندوق رای خوبه البته مسئله بعدی واقعا روحانی می خواد چی بشه نه ترو خدا اصلا
    • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 2
      جمع کن عمو، سر و ته همه تان یه کرباس هستین
  • تک سوتر DE ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    چقدر دیر تشکیل جلسه دادن. خسته نباشن.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    جلسه شورای امنیت برگزار شد دیگه تمامه
  • ایرانی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    بهترین راه حل این موضوع کشیدن دیوار تمام مرز هاست ایران خونه ماست خونه ای که حیاطش دیوار نداشته باشه امنیت کمتره و تهدید بیشتر.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    3 0
    حتما پاکستان به امریکا قول داده از جیش ظلم محافظت کنه، برا همین زیاد بهشون برخورده بوده که اربابشونو ناامید کردند
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    حملات تروریستی آمریکا و اسراییل در ایران و ترور فرماندهان مقاومت دقیقا برای وادار کردن ایران به اقدام بود.حمله به عراق و پاکستان اونم به عنوان دو کشور دوست و البته مسلمان درست زمانی که آمریکا و اسراییل در حال جنایت و نسل کشی علیه فلسطین بودن و افکار عمومی جهان و همچنین جهان اسلام علیه آنها بود این اقدام ایران به منزله تحریک افکار عمومی مسلمان پاکستان علیه ایران و یا تحریک افکار عمومی جهان عرب علیه ایران بود.آمریکا به دنبال اهربمن نمایی از ایران در ذهن اعراب و یا حتی مسلمانان است.حمله نسنجیده ما دقیقا افتادن در تله آمریکا و اسراییل بود و در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد.من نمیدونم چرا هر حادثه ای که شد فورا شعار انتقام سخت میدیم.گاهی اقدام نظامی نکردن خود چاره کار و انتقام است.الان حمله به عراق و پاکستان و حمله پاکستان به خاک ایران و شکستن هژمون و پرستیژ و تجاوز به ما راضی مبکنه عده ای رو؟؟در مبدان جنگ اونم وقتی اسراییل از شمال و جنوب و داخل مورد تجاوز نظامی قرار گرفته و آبروش رفته و لد تر از اون با جنایت در غزه حیثیت بین المللی هم براش باقی نمونده بهترین چیز دقیقا همین اهریمن نمایی و بی آبرو کردن ایرانه مثل حمله خشن ایران به ۳ همسایه و از اون طرف تجاوز پاکستان به ایران برای اولین بار بعد از صدام.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 2
    جدال با پاکستان را تمام کنید عقلای ایران هم خرده نخواهند گرفت و افکار عمومی هم میفهمد جنگ در سمت شرق قوز بالا قوز است نه شر عبدالحمید را میکند و نه پاکستان سنی کشی در زاهدان خواهد کرد فقط بهانه ای برای حضور فوج فوج سنی تندرو میشود و قدرت دریایی ما را در تنگه به مخاطره می اندازد خنگهای پاکستانی نظر به ریاض دارند و ریاض سالهاست خرج سنیهای زاهدان را میدهد اگر واهمه از جمعیت اهل سنت بلوچ در ایران دارید مطمئن باشید جنگ با پاکستان بسمت خراسان با کمک افغانها کشیده خواهد شد که حاکمیت شیعه چنین چیزی نمیخواهد بمب افکن روس را ترکیه زد پوتین پدرسگ به ترکیه حمله کرد؟ نه تحریمش کرد تا به گوه خوردن بیفتد در هر حال ما چندان وابستگی به پاکستان نداریم شعور بخرج دهید عناصر مخل امنیت را به تیر معقول غیب گرفتار کنید پول موشک را پنهانی خرج آوردن سر آن افراد کنید بلوچها در بین طوایفشان کم مشاجره ندارند ازین باید بهره برد تا خودشان همچون گرگ یکدیگر را پاره کنند این متد موشک پرانی هم دیگر خیلی خز و کهنه شده باید تمام کرد سازمانهای اطلاعاتی ایران مختصات خیلی از دشمنان مشترک غرب و ایران را در پاکستان و افغانستان دارند بدهید امریکا با کمال میل میزند پاکستان و افغانستان هم هیچ گوهی نمیتوانند بخورند لو بدهید امریکا بزند امتیازش را محرمانه در جامعه ملل برای ملت بگیرید و با چشم خودتان ببینید رضایت ملت از حاکمیت بیشتر میشود
  • US ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 2
    این داستان و جنگ زرگری احتمالان داستانی برای مردم و گروهکهای ضد دو کشور ایران و پاکستان درست شده، و پاکستان و ایران علیرغم هارت و پورت و وانمود کردن به عصبانیت و سردادن شعارهای حماسی علیه همدیگه، در پشت پرده کاملا با هم هماهنگ بوده و خود، گرای اهداف را به همدیگر‌ می‌دهند. اینجوری دو طرف در یک سیاهبازی هوشمندانه نیروهای مضر که موجب فقر و عدم‌توسعه و ایجاد خسارات زیاد برای دو کشور هستن رو حذف میکنن بدون اینکه در خود گروه‌هایی که در خاکشان پراکنده هستن و یا در حامیان خارجیشون ایجاد حساسیت و واکنش کنن. اینجوری بنام دشمنی و انتقام از هم، از دو طرف تو سر این موجودات میزنن و ضعیفشون میکنن،‌که یواش یواش امکان توسعه و بهره‌برداری اقتصادی امن از این مناطق که در راستای نظم جدید چند قطبی در جهان هست و به اقتصاد دو کشور هم کمک میکنه فراهم بشه.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    گویا هر دو عملیات برای امنیت هر دو کشور دوست و برادر و همسایه لازم بوده،نیاز به نگرانی نیست.
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 2
    مشخصه آقایان تا لحظه موشک پرانی را بلدن و برای بعدش و‌ سناریوهای محتمل مثل پاسخ متقابل، برنامه ندارن
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 1
    با این حرکت نسنجیده دولت پاکستان ، ارزش این کشور از دید مردم ایران افتاد .ما چهل سال است از گداهای پاکستانی پذیرایی می کنیم .
    • US ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      این حرف تو از حب نبود، از بغض کس دیگه بود.
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    بازم جای شکر داره
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    شورای امنیت ملی کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس