صدور برگ تشخیص مالیاتی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: از ابتدای این دولت بیش از ۱۱۰۰ بازرسی مالیاتی انجام دادیم که منجر به صدور برگ تشخیص حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی شده و حدود ۶۵ هزار میلیارد ریال آن قطعی شده است.

به گزارش مشرق از سازمان مالیاتی، سید محمد هادی سبحانیان در اولین جشنواره کشوری هشت فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی، رسالت اصلی نظام مالیاتی را رفع تبعیض، ایجاد عدالت و مبارزه با فساد دانست و گفت: برای اولین بار بیش از ۵۰ درصد منابع بودجه دولت را از محل درآمدهای مالیاتی تامین می کنیم.

سبحانیان تصریح کرد: امروز بسیاری از گلایه های مردم از میزان پرداخت مالیات نیست بلکه ناشی از تبعیضی است که بعضا وجود دارد. می گویند پرداخت مالیاتشان عادلانه باشد یعنی بین همه فعالان اقتصادی به صورت عادلانه توزیع و دریافت شود.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف، باید عاملان و بانیان این تبعیض را شناسایی کنیم. یکی از ریشه ها و مجاری این بی عدالتی ها، بسترها و ابزارهای فسادزا است که جهت شناسایی و ریشه کنی آن از دو مسیر ورود کردیم؛ یکی برخوردهای موردی و موضعی است.

وی افزود: مسیر دوم در امر مبارزه با مفاسد، سیستمی است. سامانه ای کردن نظام مالیاتی ما را از برخوردها و تشخیص های سلیقه ای دور می کند. رسالت خودمان را بر کم کردن مداخلات افراد و بسترسازی برمبنای سیستمی قرار دادیم.

سبحانیان گفت: ظرفیت خوب قانونی در مبارزه با فساد از جمله سامانه سوت زنی وجود دارد که یک درصد از مالیاتی که وصول می شود به گزارش دهنده آن فرار مالیاتی پاداش داده می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در همین زمینه برای اولین بار به یک گزارش دهنده فرار مالیاتی از محل سوت زنی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان پاداش علی الحساب داده شد، که امکان افزایش این مبلغ هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار گزارش از طریق سامانه سوت زنی دریافت کرده ایم و این عزم جدی را نظام مالیاتی از این منظر دنبال می کند، گفت: به ۱۲۰ نفر از گزارش دهندگان سامانه سوت زنی پاداش با رقم های مختلف متناسب با میزان فرار گزارش پرداخت شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه پارادایم نظام مالیاتی باید بر مبنای اصالت ادعای مودی باشد که این امر به کمک نظام مالیاتی هوشمند مبتنی بر حاکمیت داده قابل تحقق است، گفت: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، محمل اصالت بخشیدن به اظهارات مودیان است.

سبحانیان افزود: از ابتدای این دولت بیش از ۱۱۰۰ بازرسی مالیاتی انجام دادیم که منجر به صدور برگ تشخیص حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی شده و حدود ۶۵ هزار میلیارد ریال آن قطعی شده است.

سازمان امور مالیاتی برگزیده اولین جشنواره کشوری هشت فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی شد.

اولین جشنواره کشوری هشت فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار شد و از سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان مدیر برتر در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی تجلیل شد.

در این مراسم که حجت الاسلام درویشیان رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد، و جمعی از مسئولین و فعالین حوزه مبارزه با فساد حضور داشتند، عملکرد سازمان امور مالیاتی در مبارزه با فساد و شناسایی فرار مالیاتی در دوره تحولی جدید به عنوان دستاوردی مهم در این حوزه معرفی شد.

در اختتامیه اولین جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی که ۲۸ دی ماه با حضور مسئولین کشوری، فعالان مردمی و دانشجویی و اصحاب رسانه برگزار شد، علاوه بر تقدیر از آثار علمی و هنری برگزیده، از مدیران، فعالان دانشجویی، مردمی و رسانه ای موفق در عرصه مبارزه با پدیده فساد نیز تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد پلاس IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    1 0
    پول رو که از مردم میگیرد ، خب ... ثم ماذا؟؟؟ کجا خرجش میکنید اینو بگو اگه خیلی درستی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس