خانه های لوکس لواسان

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از برنامه نظام مالیاتی برای شناسایی یک درصد از ثروتمندان جامعه و بررسی عملکرد مالیاتی آنها خبر داد.

به گزارش مشرق، سید محمد هادی سبحانیان در جمع فعالان رسانه از برنامه نظام مالیاتی برای شناسایی یک درصد از ثروتمندان جامعه و بررسی عملکرد مالیاتی آنها خبر داد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را یکی از مهمترین و پیچیده ترین پروژه های تحولی اقتصادی کشور دانست و گفت: اجرای این طرح بزرگ نیازمند هماهنگی و همراهی همه حاکمیت است.

سبحانیان کمک رسانه ها برای به ثمر رسیدن این طرح تحولی را بسیار مهم دانست و بیان داشت: معتقد هستم هر کار تحولی بخواهد در کشور صورت بگیرد، حتما به کمک رسانه نیازمند است.

امتناع شهرداری لواسان از دادن اطلاعات خانه‌های لوکس

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر لزوم همراهی رسانه ها با روابط عمومی سازمان امور مالیاتی جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مالیات در جامعه، گفت: بعضی از مسیرها و گلوگاه هایی که در فرآیندهای بروکراتیک و اداری بسته است را حضور رسانه ها باز خواهد کرد.

وی به عنوان نمونه از امتناع شهرداری لواسان برای دادن اطلاعات خانه های لوکس به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: نظام مالیاتی بدون اشراف اطلاعاتی نمی تواند وظیفه اش را به خوبی انجام دهد، مطالبه‌گری رسانه ها می تواند هموار کننده این مسیر باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه، تأمین مالی دولت یکی از رسالت های اصلی سازمان امور مالیاتی است که نقش آن در جلوگیری از کسری بودجه، کنترل تورم و رشد اقتصادی کشور بسیار با اهمیت است، گفت: مالیات می تواند به یک ظرفیت امیدآفرین برای دولت تبدیل شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، اتمسفر حاکم بر نظام مالیاتی را مبتنی بر دو هدف کلان، اول، تأمین مالی پایدار و غیر تورمی منابع مالی دولت و دوم، تسهیل فرآیندها و تکریم مودیان عنوان کرد و گفت: ذات سازمان امور مالیاتی، گرفتن مالیات است، اما مودیان را شریک راهبردی خود می دانیم و تلاش ما این است که اخذ مالیات با تکریم و رضایت مردم و مودیان همراه باشد.

امتناع شهرداری لواسان از دادن اطلاعات خانه‌های لوکس

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، سنگر اول مواجهه مردم با حاکمیت را سازمان امور مالیاتی دانست و گفت: اگر تصویر نظام مالیاتی مخدوش شود، نگاه مردم به حاکمیت و دولت نیز دچار مشکل می شود. شناسنامه دار کردن محل مصرف درآمدهای مالیاتی در بودجه کشور یکی از موارد مهم برای افزایش تمکین و رضایت خاطر مودیان در پرداخت مالیات است.

سبحانیان، اشراف اطلاعاتی، تعیین تکلیف پرونده های رسوب شده در محاکم دادرسی، پیگیری پرونده های بزرگ ادارات کل، تولید اظهارنامه های برآوردی، قطعی سازی پرونده های ارزش افزوده، تمرکز بر شرکت‌های صوری، مبارزه با فرار مالیاتی، واحدیابی سیستماتیک، تمرکز بر بساز بفروشی‌ها و پیگیری اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و خودروهای لوکس را از مهمترین اقدامات تحولی برای وصول مالیات و تأمین مالی دولت در دو سال گذشته دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    7 3
    همدستی با دزدان مجرم
    • تک تیرانداز ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      0 0
      وقتی امام جمعه لواسان رو برکنار کردید باید منتظر این موارد هم باشید. مقصر ریس ستاد نماز جمعه هست.
  • ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    زاکانی چیکار داری میکنی بهت امیدوار شده بودیم
  • ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    مگر اینها سند ندارند وسندشان در اداره ثبت موجود نیست
    • ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      0 0
      اکثر مال مسئولین هست نمیشه گفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس