ایران - هنگ کنگ

با نگاهی به اسامی گلزنان تیم ملی فوتبال کشور ما مقابل هنگ کنگ در دو دهه اخیر مشخص می‌شود تاکنون ۸ فوتبالیست کشور ما موفق به گشودن دروازه این تیم شده‌اند

سرویس ورزش مشرق - در بین شاگردان امیر قلعه‌نویی سردار آزمون با به ثمر رساندن سه گل مقابل تیم هنگ کنگ بهترین گلزن حال حاضر تیم ملی فوتبال کشورمان در تقابل در دو دهه اخیر با این تیم شرق آسیایی به شمار می‌رود.

سردار آزمون در دیدار بیست و پنجم آبان ماه سال جاری در چهارچوب دیدار رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در دقایق ۱۳ و ۱۵ دو بار دروازه این حریف را گشود تا تیم ملی در نهایت با ۴ گل این تیم را در هم بشکند.

مهاجم تیم آ.اس.رم همچنین در دیدار رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ در دقیقه بیست و سوم بازی اولین گل تیم ملی را به ثمر رساند. مسابقه‌ای که در پایان دو بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

پس از آزمون کریم انصاری‌فرد با به ثمر رساندن دو گل بهترین گلزن ایران مقابل هنگ کنگ به شمار می‌رود. این بازیکن در دیدار برگشت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ زننده سومین گل تیم ایران به هنگ کنگ در دقیقه ۸۴ بود. او همچنین در بازی رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز در دقیقه ۵۴ زننده گل دوم تیم کشورمان مقابل هنگ کنگ بود دیداری که با نتیجه دو بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

پرسپولیسی ها خوب به هنگ کنگ گل می‌زنند/ آمار امیدوارکننده تیم ملی در مصاف حریف شرقی
بازیهای آسیایی 2006 دوحه

اما دیگر بازیکنانی که در طول سال‌های ۱۳۸۵ تا آبان ماه سال جاری در ۴ رویارویی مقابل هنگ کنگ دروازه این تیم را گشودند عبارتند از مازیار زارع و آرش برهانی که در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه (دوازدهم آذر ماه سال ۸۵) به این تیم گل زدند. همچنین علی قلی‌زاده، وحید امیری همراه با مهدی طارمی و رامین رضاییان دیگر بازیکنانی بودند که تاکنون موفق شده‌اند مقابل هنگ کنگ دروازه این تیم را باز کنند.

در این بین مهدی طارمی، رامین رضاییان، وحید امیری، کریم انصاری‌فر و مازیار زارع سابقه بازی در تیم پرسپولیس را دارند و تنها آرش برهانی از جمله بازیکنان استقلالی بودند که به این تیم گل زده‌اند.

علاوه بر این آمار در بحث گلزنی؛ دیدار تیم‌های ایران و هنگ کنگ پنجمین مصاف این دو تیم در تقابل‌های رودرروی دو تیم از سال ۱۳۸۵ تاکنون خواهد بود.

***

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی خود را آماده دیدار مقابل تیم هنگ کنگ می‌کند که پیش از این چهار بار مقابل این تیم به میدان رفته است.

شاگردان امیر قلعه نویی که در دیدار اول جام ملت‌های آسیا موفق به عبور چهار بر یک از سد تیم فلسطین شدند فردا (جمعه شب) در دومین دیدار خود باید به مصاف تیمی از شرق آسیا بروند.

این دو تیم طی دو دهه اخیر در چارچوب رقابتهای رسمی ۴ بار به مصاف هم رفته اند که حاصل این رویارویی ها چیزی جز برد تیم ملی فوتبال ایران نبوده است.

پرسپولیسی ها خوب به هنگ کنگ گل می‌زنند/ آمار امیدوارکننده تیم ملی در مصاف حریف شرقی

اولین دیدار تیم‌های ملی ایران و هنگ کنگ در ۱۲ آذر سال ۱۳۸۵ در چارچوب بازیهای آسیایی ۲۰۰۶ دوحه قطر برگزار شد که با نتیجه ۲ بر یک به سود تیم ملی فوتبال کشورمان به پایان رسید.

دومین دیدار تیم ملی کشورمان مقابل هنگ کنگ نیز در نوزدهم شهریور ماه سال ۹۸ و در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بود که با نتیجه ۲ بر ۰ به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

سومین تقابل تیم ملی کشورمان نیز در چهارچوب دیدارهای برگشت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حساب سه بر یک به سود تیم کشورمان در سیزدهم خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

آخرین رویارویی تیم ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ هم در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در آبان ماه سال جاری برگزار شد که ملی‌پوشان کشور با نتیجه ۴ بر صفر ملی پوشان هنگ کنگ را در هم کوبیدند.

ناگفته نماند؛ دیدار پیش روی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌ها که جمعه ۲۹ دی و از ساعت ۲۱ آغاز می‌شود در استادیوم بین‌المللی خلیفه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 1
    فقط عربستان
  • وحید IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 0
    به امید قهرمانی
  • حمید IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 0
    طارمی ایران را قهرمان جام ملتهای آسیا خواهد کرد. ژاپن عربستان کره جنوبی قطر بسیار ضعیف شده اند.
  • رضا IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    فعلا که تنها گل بازی را استقلالی ها به ثمر رسانده اند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس