سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: ایران کشور برادر است و به تمامیت آن احترام می‌گذاریم + فیلم

سخنگوی امور خارجه پاکستان بر تلاش‌های این‌ کشور برای همکاری با ایران در مقابله با چالش‌ تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران کشور برادر ما است و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می گذاریم.

به گزارش مشرق و به نقل از وزارت امور خارجه پاکستان، ممتاز زهرا طی کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد طی پاسخ به پرسشی اظهار داشت: ایران کشوری برادر ما است و مردم پاکستان برای ملت ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند.

وی افزود: ما هیچ تمایلی به تشدید تنش‌ها نداریم و با توجه به روابط برادرانه میان دو کشور انتظار می‌رود هیچ اقدامی برای تحت تاثیر قرار گرفتن صلح و امنیت در منطقه انجام نخواهد شد.

ممتاز زهرا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور بسیار نزدیک و همسایه ما است و معتقدیم که کانال‌های ارتباطی میان دو کشور می‌تواند راهکار رسیدگی به مسائل مشترک باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما همواره بر گفت‌وگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

آمادگی چین برای ایفای نقش سازنده در روابط ایران و پاکستان

ممتاز زهرا افزود: پاکستان به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین المللی، از اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد از جمله تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای عضو حمایت می کند.

وی به زعم خود گفت که پاکستان با پیروی از اصول بین المللی و با استفاده از حقوق مشروع خود در چارچوب قوانین بین المللی، هرگز اجازه نخواهد داد که حاکمیت و تمامیت ارضی خود تحت هیچ شرایطی به چالش کشیده شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که این کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام کامل می گذارد و تنها هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.

وی گفت که طی یکسال اخیر شاهد دستاوردهای امیدبخشی در همکاری‌های دوجانبه پاکستان و ایران بودیم از جمله گام‌های مهمی در توسعه مرزها برای اهداف اقتصادی، لذا اسلام‌آباد تمایل به تداوم تعاملات دوجانبه با تهران در همه زمینه‌ها دارد.

پیش از این علیرضا مرحمتی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داد.

مرحمتی روز پنجشنبه گفت: ساعت چهار و پنج دقیقه صبح امروز پنجشنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شدند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: یک انفجار نیز نزدیک سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشتیم.

سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    56 6
    پدافند هوايي مون كجا بود پس؟ چججوري با موشك زدن و پدافند ما كه هزاران كيلومتر اون ورتر را مانيتور ميكنه متوجه نشده؟ پس با هماهنگي بود
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      2 6
      تو چقدر دانایی نادان! هنوز هیچ کس هیچ چیز نگفته تو دوختی و پوشیدی!
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      3 0
      با هماهنگی یعنی که بیاید شما هم موشک بزنید و ما هم از گروهای تروریستی شما حمایت کرده ایم و به آنها را دادایم
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      12 3
      اتباع غیر ایرانی بی اهمیت هستند؟پاکستان هم ۹ انسان بی گناه را کشت و هم حریم ایران رو نقض کرد حتما دوباره سکوت می‌کنند به این کشور تروریستی می‌گوید برادر ! همینطور که در شهادت مرزبانان ایران توسط طالبان سکوت کردید #شهدای‌_مرزبان#سراوان
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    55 19
    اشتباه از ما بود.با حمله به پاکستان هم افکار عمومی مسلمان اون رو علیه خودمون تحریک کردیم هم بعد از جنگ تحمیلی برای اولین بار به خاکمون تجاوز نظامی شد و هژمون حمله به خاک ایران شکست.له نظرتون الان جیش العدل از بین رفته؟؟قطعا خیر.ما نلاید حمله میکردیم.این یک تله از سوی آمریکا و اسراییل بود و ما توی اون افتادیم‌متاسفانه.مردم پاکستان و در کل این کشور کم ترین تنش رو با ایران بین همسایه هامون داشتن و محبوبیت ایران اونجا بالا بود و حتی ما رزمندگان زینبیون رو در پاکستان داریم که عضوی از محور مقاومت هستن.الان هم افکار عمومی رو باختیم هم به خاکمون تعرض شد.حداقل نیروهوایی و پدافند هوایی رو مستقر میکردید تا حمله پاکستان دفع بشه و این ماجرا تموم بشه نا بیان بمباران کنن و برگردن.ای خدا.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      21 4
      افکار عمومی مسلمان اون رو علیه خودمون تحریک کردیم ؟ مگه ما کافریم که افکار عمومی مسلمان رو تحریک کردیم؟ امریکا اونجا عملیات پهپادی انجام میده افکارعمومی مسلمانشون تحریک نمیشه؟ جیش الظلم میاد میزنه و بعد فرار میکنه میره پاکستان این موشوگربه بازی باید تمام میشد ومیفهمید اگه بره اونور مرز بازم امنیت نداره. دولت پاکستان رو با شیعیان اونجا قاطی نکن دولت پاکستان یک دولت مزدور هست- همین حمله احمقانه نشون میده چقدر بیشرف و پست فطرت هستن که فقط خواستن به هر قیمتی عقده گشایی کنن.
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      8 0
      تا دیروز چیز دیگه میگفتی و حالا
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      10 1
      ببینید درسته که دولت پاکستان مزدوره و این حمله به خاک ایرانش یعنی حمایت از تروریست ها علیه امنیت ایران اما ما غیر حرفه ای عمل کردم.میتونستیم با پهباد های موشک انداز بزنیم مثل آمریکا و اصلا گردن نگیریم.در مورد افکار عمومی هم بله آمریکا دنبال اهریمن نمایی از ایران در کشورهای اسلامیه اونم وقتی که آمریکا و انگلیس و اسراییل به خوبی در جهان رسوا شدن.این یک نوع انحراف افکار کشورهای اسلامی علیه ایرانه.دولت پاکستان با حمله به خهک ایران نشون داد حامی جیش اظلمه.
  • ایرانی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    7 5
    پاکستان دست پیش را گرفته تاپس نیفتد اما گلوی او را ه ترانزیت از راه ایران است که با کشورهای ترکیه و آذربایجان دارد که باید بحال تعلیق در اورد
  • کارمند ساده IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 9
    این هم وضعیت پیشرفت نظامی مان و تکنولوژی های آن، که از آسمان و زمین از دشمن دوست نما باید ضربه بخوریم، مار تو آستینتان پرورانده اید، و تو خود بخوان از مانور این روزهای جنوب کشور خنده یا گریه را....
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    5 2
    غیر ایرانی بودن نبودن اصلا اهمیتی نداره اینکه در خاک ایران کشته شدن مهمه
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    11 8
    پاکستان از جیش اظلم حمایت کرد.حمله به ایران به جای پاکسازی کشور خودش یعنی حمایت ار جیش اظلم.سپاه باید دوباره پاکستان دو بزنه ولی این بار نیروی هوایی و پدافتد ایران مستقر بشه تا در صورت حمله دفع کنیم و آبروی این گرسنه های پاپتی رو ببریم.این تنها راه بازیابی هژمون و آبرومونه.میبینید این تله اسراییل رو‌؟؟حالا میدونیم چرا اسراییل نسل کشی انداخت تو غزه.چون آبرو و هژمون خیلی مهمه.و ما توی تله اسراییل افتادیم‌.اسراییل چیزی برای از دست دادن نداشت.آبروش توی دنیا رفت به خاکش تجاوز شد و....ما در امنیت و آرامش-بودیم و باید اینو حفظ میکردیم اما متاسفانه نکردیم.
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      20 6
      کم جوگیر بشین همه چیزو بندازین گردن اسراییل،سپاه اولا خیلی جوگیر شده،فکر کرده پاکستان هم مثل سوریه و اربیل بی صاحب هست که بزنی و هیچی به هیچی،نه بیاید بگید تو محاسباتتون اشتباه کردین ،الکی شلوغش نکنید ،پاکستان مشخصه بهش برمیخوره ،اول هم ایران زده ،هر اتفاقی بیافته ایران محکوم میشه
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      10 5
      احتمالا حضرتعالی خواب تشریف داشتید وقتی سالهای قبل ترکیه به بهانه مبارزه با کردها بارها خاک ایران را بمباران نمود و ما حتی جواب هم ندادیم بیدار نشدید. آسوده بخوابید
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      3 2
      چرت نگو لطفا، شاید شما شخصا در آرامش بودید ولی ما نه چون بسیاری از عزیزان ما چه شهری چه روستایی، چه شیعه و چه سنی، چه سپاهی چه انتظامی، چه کشاورز و چه راننده و ... بارها و بارها از طرف اشرار مستقر در پاکی جونت به شهادت رسیدند یا زخمی شدند. بارها کاروان قاچاق اسلحه و مواد مخدر از اونجا وارد ایران شد. امنیت و آرامش پیش مرز نشینان نباشه پیش پایتخت نشینان هم نخواهد بود
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    5 4
    شما چیزی جز مزدور امریکا نیستید و الانم دستور اربابتون رو اجرا کردین
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 3
    به جای حمله به پاکستان و این آبروریزی میتونستیم اون منطقه دیوار کشی انجام بدیم.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 0
    از نوع هابیل و قابیل
  • ... IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    2 0
    پاکستان اگه مکان گروهگ هارو شناسایی کرده بود باید به ایران میگفت خودمون میزدیم ایران حضور تروریست را تحمل نمیکنه حتی داخل کشور خودمون معلومه پاکستان تلافی بی عقلانه کرده
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 1
    معلوم شد پاکستانیهای کثافت منافق که به دروغ ادعای برادری دارند مشتی گدا گشنه اند که با دریوزگی بدنبال گدایی از عربستان و امارات و آمریکا هستند
  • مسئولین بخوانند IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    5 1
    فرصت خوبی دست داده استفاده کنید یک بار برای همیشه داستان پاکستان را حل کنید از دهه هشتاد تروریست ها از خاک پاکستان رفت و آمد دارند در ماجرای مهسا ژینا امینی رسما از خودروهای زرهی رونمایی کردند حالا هم مشخص شده زاد و ولد کرده و برای خود قلمرویی درست کرده اند مرز پاکستان در سالهای اخیر یعنی امدن تروریست یعنی قاچاق بنزین یعنی قاچاق کالا یعنی نا امنی این برای ماست برای آنها یعنی : امنیت امنیت امنیت اتفاقات اخیر یک فرصت است با عادی سازی روابط بین دو کشور به شکلی که به تداوم وضعِ موجود منجر شود خرابش نکنید. باید یک بار برای همیشه مسئله تروریست ها که در خاک پاکستان زندگی تعریف کرده ، میکشند و به خاک پاکستان پناه میبرند و در امان می مانند را حل کرد.
  • GB ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    50 5
    هنوز دارم فکر میکنم در این شرایط که تمرکز همه دنیا روی موضوع غزه هست این چه حرکت نسنجیده ای بود که ایران انجام داد؟!! انگار کاری کرد کانون بحران رو از اسراییل به مرزهای شرقی خودش منتقل کنه! ما با پاکستان چه مشکلی داشتیم و داریم که دست به این کار زدیم؟ موضوع جیش العدل هم با یک طرح مشترک و اقدامی هماهنگ و البته بدون حمله موشکی که کلی سر و صدا داره قابل حل اساسی بود. برنامه این اقدام بماند برای همان روز. پاکستان با هند سرشاخ ست و هر اقدامی اینچنین هند رو نسبت به پاکستان جری تر میکنه. دیدیم که وزارت امورخارجه هند بعد از حمله ایران چه بیانیه ای داد! اظهر من الشمس بود که پاکستان چاره ای بجز اقدام متقابل نداره.برای اقناع جو داخلی خود باید حرکتی می کرد. البته حدس میزنم که با هماهنگی ایران انجام شده. ایران هم اگه تو بوغ و کرنا نکرده بود و هماهنگی بیشتری با پاکستان کرده تا این حمله به جیش العدل اونطور علنی نشه که فشار افکار عمومی این کشور بالا نگیره احتمالا چنین اتفاقی هم نمیافتاد. اما همه اینها او جمله اول رو نقض نمیکنه، پاکستان دشمن ما نیستذ. نه دولتش و نه ملتش. کسی یا کسانی که چنین مشورتی دادند یا بسیار نادان بوده اند و یا باید در حسن نیتشان تردیدی اساسی کرد!
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    10 3
    بنظرم وضعیت مرز امنیتی بمونه بهتره حداقل قاچاق سوختمون به پاکستان متوقف میشه
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    33 8
    هیچ برادری با شما نداریم تنها کشوری که تو منطقه برادر ماست ارمنستان، از کشورهای مسلمان هیچ خیری ندیدیم
    • آراز IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      2 7
      بگو ارمنیم دیگه این همه توضیح نمی‌خواد صلیبی.
  • هادی FR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    5 0
    استان خاکستان که سال هاست به مهد تربیت مغز های زنگ زده و کانون تروریست ها و پادوهای حروم خورده ای همچون عبدالحمید (یوگی) و دوستان تبدیل شده
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    5 1
    خطوط قرمز پاکستان مشخص شد که جیش العدل یکی از آنهاست.کی این حرف ها مسئول پاکستان را باور می کند؟
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    10 1
    گور پدر برادري و دوستيتون.شما منافقا با عربستان و تركيه و آذربايجان خائن به ايران دوستي مي كنيد و به ايران به دروغ ابراز برادري مي كنيد؟ منافقين از كفار بدترند.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    2 0
    پاکستان کشور فقیری است . وزرات نفت فورا" ضمانت نامه خرید گاز این کشور را از ایران به اجرا بگذارید و هیچ گذشت نکند .
  • رض IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    3 0
    از فرصت به دست اومده استفاده کنید، منافع اونها از ایران بیشتر از منافع ما از کشور پاکستان هست باید به اونها فهموند اگر دنبال این منافع هستند باید بزارند بیایم تروریست هایی مثل امثال ریگی ها و جیش عدل ها رو تعقیب بکنیم
  • ناشناس IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    5 2
    تف به روی دروغگو ‌ت.ما برادر تو نیستیم .
  • محمد DE ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    13 2
    خوب گذاشتن تو کاستون هم از اسراعیل خوردیم هم از پاکستان دیگ حناتون رنگی نداره قدرت منطقه ای هستیم این بود؟! پدافند داریم این بود؟! ارتش آمادس این بود؟
  • سیدمهدی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 1
    راست میگه هااا فقط این وسط هابیل و قابیل هم برادر بودند
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 1
    ما برادر وهابیت نیستیم
  • GB ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 1
    این زنیکه شکر میخوره , پاکی ها گوش به زنگ امریکا هستند ,به خودشان رحم نمیکنند,
  • مهدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    20 2
    آقا وقتی نمیتونید از تنها دارایی این روزای کشورمون که همون اقتدار هست دفاع کنید پس چرا حمله میکنید؟ حالا که کردیم چرا وقتی اونا جواب دادن همه مقامات دارن ماله کشب میکنن؟؟ چرا جواب درخور بهشون نمیدید ؟؟؟ چرا وقتی میدونستید اونا احتمال داره حواب بدن خودتون و آماده نکردید؟ و فقط دنبال واژه هایی هستید که واسه پاکستان ماله کشی کنید و این موضوع که بهمون حمله شده رو با اراجیف و حرف های الکی مثل همین تیتر این خبر تمیز کمقد؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    3 0
    پس فطرت اگر همسایه هستیم و برادر چرا کشور ما را هدف قرار دادی هیچ موقع تروریسم در کشور ما نبوده که به پاکستان حمله کند ولی بیش از چهل سال است از کشور شما به ما حمله میشود اگر شما دست ندارید و ما خودمان داریم آنها را تنبیه میکنیم به ما حمله ور شدید
  • رضا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 2
    بهترین روش اینه که یک گروهی رو مسلح کنیم و مقابله به مثل کنیم و از مرزبانان اونا کشته بشه و داخل ایران نگهش داریم و مثل خودشون پشتیبانی کنیم
  • فال روزانه IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    3 0
    ایران جیش العدل رو زده.اونا کیا رو زدن .داخل ایران گروهی تروریستی نیست که برعلیه پاکستان اقدام کنه
  • علی رغم IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    3 0
    شما با آمریکا بده بسون دارید.برادر شما آمریکا س
  • مهدی US ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 0
    جواب این ‌وحوش را باید داد. بهترین کار اول بستن مرزها و اجازه ندادن عبور کالا و نفت و بنزین است. بعدقطع روابط دیپلماتیک تا پاکستان بفهمد نمی تواند تروریست تو خاکش برای ضربه زدندبه ایران با پول امارات و عربستان پرورش دهد.
  • مهرداد IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 2
    دو کشور با هم هماهنگ کردن برای از بین بردن نیروهای مخالف یکدیگر در کشورهای خود چون مسائل در حد قبیله ای است و باید طوری حل می شد که شائبه خیانت نیز از هر طرف رفع گردد ، بنابر این فکر کنید هیچ اتفاقی نیفتاده و پاکستان نیروهای ضد ایرانی را از بین برده و و ایران نیروهای ضد پاکستانی رو ، هر دو اینجا برای منافع ملی خود سود برده اند ، بیخودی خودتان را درگیر هیاهوی رسانه ای نکنید
  • مسعود دیپلمات IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    5 1
    باید بررسی شود که آیا پاکستان قبلا در رابطه با این گروه مورد ادعا که فقط چند نفر زن و بچه و دو مرد بوده اند با ایران مذاکره و درخواست تحویل آنها را داشته است یا خیر. اگر نداشته است ، باید به شدت هرچه تمام تر با رژیم دست نشانده انگیسی آمریکائی پاکستان برخورد جدی و قهرآمیز بشود تا دیگر از این غلط ها نکنند.
  • US ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    2 0
    ما برادرانه مردم بیدفاع رو میکشیم!
  • مسعود دیپلمات IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 1
    It should be checked whether Pakistan has previously negotiated with Iran regarding this alleged group, which consisted of only a few women, children and two men, and requested their handover. If it hasn't, then the British-American puppet regime of Pakistan should be dealt with seriously and forcefully so that they don't make these mistakes again
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    1 4
    یعنی پاکستان هم واسه ما آدم شده... مسیولین اگه کمی شهامت به خرج بدن به راحتی و با همین توان موشکی میتونند بخشهایی از پاکستان رو ضمیمه خاکمان کنند، مگر ما چیزی از روسیه کم داریم؟ نباید این فرصتهایی طلایی رو از دست داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس