آمریکا شرکت‌های حمل‌ونقل را وادار به تعلیق عبور از دریای سرخ می‌کند

سخنگوی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد اقدام برخی از شرکت‌های دریانوردی در زمینه تعلیق عبور کشتی‌هایشان از دریای سرخ، تحت فشار و تهدیدات آمریکا انجام می‌گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های عربی، محمد عبدالسلام در این باره گفت: ادعاها درباره ناامن بودن دریای سرخ، عاری از صحت و در راستای تبلیغات مغرضانه واشنگتن است و روزانه صدها کشتی از تنگه باب المندب عبور می کنند.

سخنگوی انصارالله یمن تصریح کرد: بار دیگر تأکید می کنیم که ما فقط از عبور و مرور کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا به مقصد سرزمین های اشغالی فلسطین، جلوگیری می کنیم.

روز گذشته شبکه الجزیره به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور یک کشتی را که در حال حرکت به مقصد سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ بود، هدف قرار دادند.

این منبع اعلام کرد که این کشتی در پی نادیده گرفتن هشدارهای ارتش یمن هدف قرار گرفته است.

پیش از این سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه دریایی در نزدیکی سواحل شهر عدن در جنوب یمن دریافت کرده است.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    بهترین کار اینه که وارد سامانه گمرک یمن بشن و مجوز عبور بخرن...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس