منافقین

محمد سادات خوانساری متهم ردیف ۴۷ دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین در ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی، بنا به درخواست کشور سوئیس، به اتهام پولشویی و کلاهبرداری در بلژیک بازداشت می شود.

به گزارش مشرق، محمد سادات خوانساری متهم ردیف ۴۷ دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

نامبرده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی جذب منافقین شده بود، ضمن فعالیت در بخش تبلیغات گروهک، در روز ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰، به عنوان مسئول تیم عملیاتی، اقدام به درگیری با نیروهای انقلاب می نماید. در ادامه، وی که با توجه به اقداماتش، در ابتدای دهه ۶۰ بازداشت و به حبس محکوم شده بود، پس از اتمام محکومیت خود و آزادی از زندان، در سال ۱۳۶۳، از کشور متواری شده و به آلمان پناهنده می‌گردد. متعاقباً نامبرده در سال ۱۳۶۵ به عراق اعزام و به عنوان مسئول زندان گروهک منصوب ‌گردیده و سپس در سال ۱۳۷۰، در بخش حفاظت تشکیلات تروریستی منافقین، سازماندهی می شود. البته پس از مدتی، وی مجدداً به اروپا اعزام گردیده و در بخش مالی- انتفاعی (در حوزه ی فعالیتهای تجاری) به کارگیری می شود. گرچه که نامبرده برای شرکت در نشستهای سالیانه ی این گروهک تروریستی، همچنان تردداتی به مقر اشرف داشته است.

گفتنی است وی پس از دستگیری مریم رجوی در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۳ میلادی، با نام مستعار «آلفرد روبرت کلر»، در فوریه ی سال ۲۰۰۸، به اتهام شرکت در یک سازمان جنایی (منافقین)، تامین مالی تروریسم، پولشویی، کلاهبرداری و جعل مدارک، از سوی پلیس قضایی فرانسه، تحت پیگرد قرار گرفته و بر همین اساس در ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی، بنا به درخواست کشور سوئیس، در بلژیک بازداشت می شود که پس از آزادی از زندان، در حال حاضر در اروپا مستقر بوده و کماکان به فعالیتهای مجرمانه ی خود اشتغال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس