مقام امنیتی سابق تل‌آویو: ۱۵ هزار اسرائیلی در جنگ با حزب‌الله کشته می‌شوند

مشاور امنیت داخلی سابق رژیم اسرائیل «ایال هولاتا» به نقل از مقامات آمریکایی هشدار داد که جنگ بعدی با حزب‌الله مرگبارتر از جنگ سال ۲۰۰۶ علیه لبنان خواهد بود.

به گزارش مشرق، مشاور امنیت داخلی سابق رژیم اسرائیل امروز (دوشنبه، ۱۴ ژانویه) از قول مقامات آمریکایی به کسانی که در داخل این رژیم مشتاق جنگ علیه دو جبهه حزب الله و حماس هستند، درباره فشار عظیمی که «این سناریوی کابوس وار» ممکن است بر منابع و اقتصاد این رژیم تحمیل کند، هشدار داد.

وبگاه شبکه بلومبرگ به نقل از هولاتا نوشت؛ هر جنگی با حزب الله مرگبارتر از جنگ سال ۲۰۰۶ خواهد بود و ممکن است «تعداد کشته‌های اسرائیلی این بار به ۱۵۰۰۰ نفر برسد».

وی افزود: مقامات آمریکایی به ژنرال ها و وزرای اسرائیلی که مشتاق جنگ در دو جبهه حزب الله و حماس هستند، نسبت به فشار عظیمی که ممکن است چنین سناریویی بر منابع و اقتصاد اسرائیل تحمیل کند، هشدار داده‌اند و برخی آن را یک سناریوی کابوس‌بار توصیف می‌کنند.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی افزود که ارزش شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی)، در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۳ با وجود آنکه گفته می‌شد جنگ تا حد زیادی به غزه محدود می شود، دوباره شروع به تضعیف کرده است و به یکی از بدترین ارزهای جهان در سال جاری تبدیل کرد و ارزش آن در برابر دلا ۳.۵ درصد کاهش یافت.

هولاتا افزود که رئیس جمهور آمریکا جو بایدن از میزان تاثیر اندک واشنگتن بر کابینه تل‌آویو در مقایسه با جنگ‌های سابق ناراضی است.

سید حسن نصرالله روز یکشنبه (۱۴ ژانویه) به مناسبت بزرگداشت هفتمین روز شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله وسام حسن طویل با اشاره به این‌که حزب‌الله با افتخار از شهدای خود سخن می‌گوید اما تل‌آویو شمار تلفات خود را سانسور می‌کند، گفت: «ما را با لشکری شکست خورده در غزه تهدید می‌کنند..بیایید.. بدون هرگونه حد و مرز و ضابطه‌ای مبارزه خواهیم کرد..کسی که باید از جنگ بترسد اسرائیل و شهرک‌نشینانش است نه لبنان».

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود صهیونیست‌ها ابتدا اعلام کردند که در جریان جنگ غزه، ۴ هزار نظامی اسرائیلی مجروح و معلول شده‌اند تا اینکه آمار نهایی سر از ۳۰ هزار نفر درآورد.

روزنامه واشنگتن پست نیز هفته پیش در تحلیلی درباره دلیل هراس تل‌آویو از جنگ با حزب‌الله نوشت: «اسرائیل حزب‌الله را متفاوت از حماس می‌بیند، حزب‌الله را ارتشی با آموزش‌های پیشرفته و زرادخانه‌ای مجهز به ۱۵۰،۰۰۰ موشک می‌داند و اسرائیلی‌ها می‌ترسند دولتشان بار دیگر تهدید مرگباری را که این حزب ایجاد می‌کند، دست کم بگیرد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 0
    همتون بمیرید به درک.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس