کد خبر 1566266
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
عبور کشتی‌های حامل گاز قطر از دریای سرخ به دنبال حملات آمریکا متوقف شد

خبرگزاری رویترز گزارش داد عبور کشتی‌های حامل گاز قطر از دریای سرخ از جمعه گذشته و در پی حملات آمریکا به یمن متوقف شده است.

به گزارش مشرق، «اگر عبور از دریای سرخ همچنان ناامن باشد، محموله‌های انرژی قطر از دماغه امید(جنوب قاره آفریقا) عبور خواهند کرد»، این را رویترز امروز به نقل از منبع آگاه گزارش داده است.

این خبرگزاری بریتانیایی گزارش داد که که شرکت انرژی قطر برای دریافت مشاوره امنیتی و نه توقف تولید گاز طبیعی مایع، حمل و نقل خود در دریای سرخ را متوقف کرد.

رویترز پیش از این نیز گزارش داده بود که عبور حداقل چهار کشتی حامل گاز طبیعی مایع طی دو سه روز گذشته به دلیل تشدید بیشتر اوضاع در منطقه پس از انجام ده‌ها حمله هوایی توسط نیروهای آمریکایی و بریتانیایی علیه نیروهای حوثی به حالت تعلیق درآمد.

این خبرگزاری افزود، داده‌های ردیابی از LSEG نشان داد که کشتی‌های الغاریه، «الحویله» و «النعمان» در راس لفان قطر بارگیری شده بودند و قرار بود به سمت کانال سوئز بروند، اما در ۱۴ ژانویه(دیروز یکشنبه) در سواحل عمان متوقف شدند و کشتی الرکیات نیز در ۱۳ ژانویه(شنبه گذشته) در مسیر خود در دریای سرخ توقف کرد.

بلومبرگ نیز گزارش داد که حداقل پنج کشتی حامل گاز طبیعی مایع تحت اداره قطر به سمت جنوب دریای سرخ در حرکت بودند، اما از جمعه گذشته از عبور از آن مسیر خودداری کردند از این پنج کشتی، سه کشتی در سواحل عمان، یکی در دریای سرخ و یک فروند در دریای مدیترانه نزدیک کانال سوئز از حرکت ایستادند.

دور شدن کشتی‌های حامل نفت و گاز از دریای سرخ در حالی صورت گرفته که پیش از حملات آمریکا و انگلیس به گزارش همین خبرگزاری رویترز عبور نفت‌کش‌ها از تنگه باب المندب باثبات بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 2
    نظری در مورد افزایش سن بازنشستگی و لیبرال ترین اقدام دولت و مجلس انقلابی نداری؟
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      بالاخره شاخص امید به زندگی نسبت به 40 سال قبل حداقل 10 سال بالا رفته و نمیشه با ان قانون ملت بازنشسته شوند
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    سلام خواهشن من را به یمن اعزام کنید تا در کنار رزمندگان عزیز یمن خاطرات مجنون و شلمچه را زندنگدارم
  • محمدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    مشرق خوب است قبل از گذاشتن پیام خودش ، اول اخبار را درست گوش کند تا سوء تفاهمی پیش نیاورد . از همان اول یمن اعلام کرد هر کشوری که برای اسرائیل جانفشانی کند اجازه عبور ندارد و هرگز یمن جلوی کشتی قطری را نگرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس