نیویورک‌تایمز: شناسایی مواضع صنعا دشوارتر از تصور است

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که حمله‌های آمریکا و انگلیس به یمن، توانایی این کشور در حمله به کشتیرانی در دریای سرخ را چندان کاهش نداده است.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرد که حمله های آمریکا و انگلیس به یمن، تنها یک سوم قوای انصارالله برای حمله پهپادی و موشکی به کشتی‌های عبوری از دریایی سرخ را کاهش داده است.

نیویورک‌تایمز به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد که حمله های واشنگتن و لندن به مواضع جنبش انصارالله یمن طب روزهای پنجشنبه و جمعه، هرچند به اهداف اصابت کرده اما توانمندی‌های تهاجمی این جنبش را چندان تحت‌تاثیر قرار نداده است زیرا عمده توانمندی و ادوات تهاجمی آنها قابل جابه‌جایی بوده و به‌راحتی می‌توان آنها را به مکان دیگری منتقل یا مخفی کرد.

به نوشته این روزنامه، به‌رغم اینکه سازمان‌های اطلاعای غرب در سال‌های اخیر زمان و منابع زیادی را برای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات درباره موقعیت‌ مکانی پدافند هوایی، مراکز فرماندهی، زرادخانه تسلیحاتی، انبارهای پهپادی و موشکی و تاسیسات تولیدی یمن کرده بوده‌اند، یافتن اهداف و مواضع موردنظر برای آمریکا و انگلیس از آنچه انتظارش می‌رفت، چالش‌برانگیزتر بود.

نیویورک‌تایمز نوشته است که در صورت صدور فرمان مناسب از سوی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، این کشور احتمالا از تاکتیک تخریب و انهدام اهداف به محض شناسایی موقعیت مکانی استفاده خواهد کرد.

به نوشته اسپوتینک، آمریکا و انگلیس در نخستین ساعات بامداد جمعه، ۲۳ حمله علیه مواضعی در چهار استان در مناطق مختلف یمن از جمله صنعا و شهرهای الحدیده، تعز و صعده انجام دادند. اواخر همان روز، مرکز فرماندهی نیروهای(تروریستی) آمریکایی مستقر در منطقه(سنتکام) با تدارک حمله ها علیه مواضع انصارلله در یمن، بیش از ۶۰ موضع در ۱۶ موقعیت مکانی را هدف قرار دادند.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن بعد از این حمله ها گفت که آمریکا و انگلیس ۷۳ حمله علیه یمن انجام دادند که در پی آن، پنج رزمنده شهید و ۶ تن دیگر زخمی شدند. محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن حمله های غرب را «تروریستی و وحشیانه» و «تجاوز عامدانه و غیرقابل توجیه» توصیف کرد.

سنتکام پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که یمن از نهم نوامبر(۱۸ آبان)، ۲۷ بار به کشتی‌های عبوری از دریای سرخ حمله کرده‌اند. ارتش ملی یمن پیش‌تر اعلام کرده بود که در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و در حمایت از مردم مظلوم این باریکه، به کشتی‌های متعلق یا وابسته به اسراییل که قصد عبور از دریای سرخ و آبراهه‌های حیاتی این دریا را دارند، حمله خواهد کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    فقط سه سال برای جلوگیری از یک‌تله جمعیتی وقت داریم ؛ کشورهایی که در تله جمعیتی افتاده اند تا صد سال هم نتوانستند جمعیتشان را دوباره جوان کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس