عبدالرحمن جاسم - داور قطری

نگاهی به کارنامه داور دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و فلسطین مشخص می‌کند این داور اهل گرفتن پنالتی و اخراج است.

سرویس ورزش مشرق - طبق اعلام کمیته داوران برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا عبدالرحمان جاسم داور ۳۶ ساله قطری برای قضاوت دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و فلسطین انتخاب شد.

این داور پیش از این ۵ بار برای ایرانی‌ها سوت زده است که از این تعداد ۳ بار قضاوت تیم‌های ملی فوتبال کشورمان را بر عهده داشته است و دو بار تیم های باشگاهی.

عبدالرحمان جاسم آخرین بار در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و دیدار تیم‌های ایران و لبنان را قضاوت کرد که ما در آن بازی با نتیجه دو بر یک برنده شدیم.

مصاف تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ که با پیروزی ۳ بر۰ ایران به پایان رسید نیز یکی دیگر از قضاوت‌های جاسم برای تیم ملی فوتبال کشورمان بوده است.

این داور در رده باشگاهی هم برای تیم‌های ایرانی سوت زده است که آخرین سوتش به مسابقه سپاهان و نیروی هوایی عراق در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا برمی‌گردد. مسابقه‌ای که چندی قبل با پیروزی یک بر صفر سپاهان در استادیوم آزادی مقابل تیم نیروی هوایی عراق به پایان رسید.

قاضی دیدار فردا شب تیم‌های ملی ایران و فلسطین بازی پرسپولیس و اولسان کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را نیز سوت زد. مسابقه‌ای که با شکست نماینده کشورمان و نایب قهرمانی پرسپولیسی‌ها در آسیا به پایان رسید.

خاطره تلخ پرسپولیسی‌ها از داور بازی ایران – فلسطین

نگاهی به مقالات مربوط به داوری در کنفدراسیون فوتبال آسیا مربوط به این قاضی قطری مشخص می‌کند او خیلی راحت در مسابقات پنالتی می‌گیرد. این داور در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های اولسان و پرسپولیس نیز یک پنالتی به سود تیم کره‌ای گرفت که در دقیقه ۵۵ «جونیور نگرائو» برزیلی گل دوم و برتری تیم اولسان را وارد دروازه حامد لک کرد و خاطره تلخ شکست در فینال را برای شاگردان یحیی گل محمدی برجا گذاشت.

وی همچنین نسبت به خطاهای شدید بی‌تعارف است و بلافاصله کارت قرمز را از جیبش خارج می‌کند. قطعاً کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان در این ارتباط نکات لازم را به اعضای تیم ملی تذکر خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس