مرزبندی گروه‌های سیاسی تغییر نکرده فقط اسامی عوض شده

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تغییر محسوسی در مرزبندی گروه های سیاسی دیده نمی شود، اگر هم بعضی صحبت هایی می کنند در واقع توجیهی است برای آنکه تن به ائتلاف ندهند.

به گزارش مشرق، تحلیل های سیاسی درباره معادلات صحنه انتخابات مجلس دوازدهم متنوع است. از جمله این تحلیل ها آن است که آرایش سیاسی کشور از اصولگرایی و اصلاح طلبی عبور کرده و مجموعه های سیاسی مرزبندی جدیدی را در رقابت ۱۰ اسفند رقم می زنند که نقطه عطفی برای خلق آرایش سیاسی جدید خواهد بود.

عباس سلیمی نمین درباره تغییرات مرزبندی گروه های سیاسی در قیاس با گذشته گفت: تغییر محسوسی دیده نمی شود، اگر هم بعضی صحبت هایی می کنند در واقع توجیهی است برای آنکه تن به ائتلاف ندهند چون آنها فکر می کنند می توانند مستقلا کرسی های بیشتری را از مجلس آینده کسب کنند.

وی با بیان اینکه صف بندی های سیاسی هنوز آن طور که برخی می گویند شکسته نشده است، افزود: قطعا همچنان صف بندی اصولگرا-اصلاح طلب را در انتخابات مجلس آینده خواهیم داشت. البته برخی نیروها هنوز در انتخابات حضور مستقیم ندارند و در این میانه قرار می گیرند، با این وجود در این انتخابات یک جریان مستقلی را به وجود نخواهند آورد و در آینده نیز بعید می دانم این کار صورت بگیرد چون ظرفیت این کار را ندارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: برخی می گویند آقای لاریجانی یک جریان جدیدی را به وجود می آورد یا با اصلاح طلبان ائتلاف می کند اما دیدگاه آنها منطبق با واقعیت نیست.

وی درباره تغییر مرزبندی گروه های حاضر در جناح های سیاسی افزود: اینجا نیز تغییر چندانی مشاهده نمی شود چون مرزبندی ها خیلی ریشه و اساسی به لحاظ تفکری ندارد، در واقع اسم ها تغییر کرده اما تفکر عوض نشده است. کسانی که ائتلاف اصولگرایان را به چالش می کشند قبلا هم همین کار را می کردند، فقط انگیزه شان نیز سهم خواهی بیشتر بوده است نه آنکه گفتمان قوی داشته باشند. حتی به نظر من گفتمان شان نیز در بین اصولگرایان به تمسخر گرفته شد مثلا کسی بیاید شاخص اصولگرایی شود که زندگی اقتصادی اش محل ایراد جدی است.

سلمی نمین گفت: اگر اصولگرایان بتوانند مسیر ائتلاف را دنبال کنند قطعا این جریان شانس بیشتری برای انتخابات این دوره خواهد داشت. جبهه پایداری و جریانات جدید تصور اشتباهی از خودشان دارند. آنها گرچه در این دولت توانستند موقعیت اقتصادی و سیاسی خودشان را تقویت کنند اما گفتمان برتری را ندارند و نمی توانند شاخص باشند.

منبع: فردا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس