قدم زدن خرس قهوه‌ای و توله‌ اش در مراتع لرستان ؛ ببینید

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت و ضبط تصاویر یک خرس قهوه ای به همراه توله توسط یکی از همیاران طبیعت در شهرستان کوهدشت خبر داد.

به گزارش مشرق، علی سالاروند ۲۰ دی ماه با اشاره به ثبت تصاویر سومین خرس از ابتدای امسال تاکنون در طبیعت لرستان، افزود: پراکنش حیات‌وحش در همه زیستگاه‌های طبیعی استان از غنای بالایی برخوردار شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با تأکید به اینکه جمعیت خرس قهوه‌ای و پلنگ در سال‌های اخیر با فرهنگ سازی، آموزش، هوشمندسازی حفاظت و زحمت شبانه‌روزی همکاران محیط‌بان احیاء شده است، اضافه کرد: حفظ گونه‌های جانوری ارزشمند با استفاده از فناوری‌های جدید در دستور کار محیط زیست قرار دارد.

وی با اشاره به ثبت گونه‌های متنوع جانوری در زیستگاه‌های لرستان که دارای پوشش جنگلی، پناهگاه های مناسب و شرایط اقلیمی مناسب است، بیان کرد: ٣٠ درصد تنوع زیستی کشور در استان لرستان وجود دارد.

سالاروند با اشاره به مشاهده گونه ارزشمند پلنگ در سال گذشته در کوهدشت و مشاهده فعلی گونه خرس قهوه‌ای در این شهرستان، گفت: حفاظت نوین و مناسب و از آن مهمتر مشارکت مردم باعث پیدایش و زندگی جانوران وحشی در اغلب کوهستان‌ها و دشت‌های استان لرستان شده‌ است که عموما در اغلب این مناطق هیچ گونه مشاهده حیات وحش شاخصی در سال‌های قبل گزارش نشده بود.

این مسئول گفت: این ثبت تصاویر باعث زنده شدن امیدها برای روند احیاء گونه‌های شاخص حیات‌وحش خواهد شد که نشان دهنده تغییر موثر در این روند طی دو سال گذشته بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    1 1
    تا دویست سال پیش در لرستان گوزن قرمز ایرانی (گا سوره) و تا پنجاه سال پیش گوزن زرد ایرانی ( گا زرده ) زیست می کردن
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    تا دو روز دیگه مردم آنجا اینا را با سنگ میزنن و میکشن!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس