کد خبر 1563947
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
اعتراضات گسترده در آلمان/ مدودف: نتیجه ریخت‌وپاش برای کی‌یف است

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعتصابات گسترده در آلمان در اعتراض سیاست‌های اقتصادی دولت، می‌تواند به برکناری صدر اعظم این کشور منجر شود.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه بر این باور است که اعتصابات گسترده در کشور آلمان در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و تصمیم دولت مبنی بر قطع یارانه‌ سوخت و برداشتن معافیت مالیاتی برای بخش کشاورزی، می‌تواند به سرنگونی اولاف شولتز، صدراعظم این کشور منجر شود.

اعتصابات یک هفته‌ای سراسری از روز دوشنبه در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا آغاز شده است. کشاورزان آلمانی می‌گویند که تصمیم دولت مبنی بر قطع یارانه سوخت و همچنین برداشتن معافیت مالیاتی بخش کشاورزی بسیاری از آنها را بیکار خواهد کرد.

مدودف در پستی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) نوشت: کسری بودجه برلین نتیجه مستقیم هزینه‌های «نجومی» برای اوکراین است.

وی ادامه داد: برلین حالا با «اسلحه‌ای» که اوکراینی‌ها در قالب تظاهرات ضددولتی از آن استفاده می‌کنند، روبه‌رو شده است؛ اسلحه‌ای که این ظرفیت را دارد تا شولتز را عزل کند. در سوی مقابل، مقامات در مسکو این تحولات را با اشتیاقی توام با کینه دنبال می‌کند.

پس از آنکه آمریکا و متحدانش، اوکراین را به‌جای کنار آمدن با رویای دست نیافتنی پیوستن به ناتو، به سمت پیروزی در میدان نبرد سوق دادند، آلمان به یکی از حامیان و کمک‌کنندگان اصلی کی‌یف در جنگ با مسکو بدل شد.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان هفته گذشته گفت که بودجه تخصیصی آلمان به اوکراین، هم‌اکنون معادل نیمی از کمک تمام اعضای اتحادیه اروپا به کی‌یف است. مرکز اقتصاد جهانی کیِل کمک دوجانبه آلمان به اوکراین شامل هزینه میزبانی از پناهجویان را ۲۳ میلیارد دلار برآورد کرده است.

ناکامی کی‌یف در دستیابی به پیشرفت چشمگیر در جبهه جنگ در یک سال گذشته، تداوم کمک طولانی‌مدت به اوکراین را تحت‌الشعاع قرارداده است. قانونگذاران در آمریکا نیز از تخصیص بودجه بیشتر به اوکراین خودداری و آن را به موافقت کاخ سفید با تقویت امنیت مرز این کشور با مکزیک منوط کرده‌اند.

در اتحادیه اروپا نیز مجارستان طرح کمیسیون اروپا برای افزایش کمک به دولت اوکراین را وتو کرد. این در حالی است که در آلمان، میزان رضایت از عملکرد شولتز روند نزولی داشته است به طوری که براساس یک نظرسنجی، ۶۴ درصد رای‌دهندگان آلمانی معتقدند که شولتز باید استعفا کند.

تلاش‌ها و طرح‌های پیشنهادی شولتز برای پر کردن کسری ۱۷ میلیون یورویی بودجه ۲۰۲۴، به اعتراضات کشاورزان منجر شده است. معترضان سوار بر تراکتورهای خود و پاشیدن یونجه و غذای دام و کود در جاده‌ها، سیاست‌های دولت را به سخره گرفتند و همچنین صدها دستگاه تراکتور نیز بیرون دروازه براندنبرگ در برلین تجمع و اعتصاب کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    2 5
    دخالت در امور سایر کشورها است و بسیار ناپسندیده است. مدودف فکر ریزش موهای سرش را بکند.
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      2 2
      اگه بلدی به اون اربابهای یانکی همجنس باز آدمکشت بگو تو مامور داخلی کشورهای دیگه از جمله ایران دخالت نکنن و مواظب اون رئیس جمهور مشنگشون باشن!!!!
    • عمیر IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      حق با توعه دوست
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      0 0
      اگه تو بلدی به اربابهای خرس بچه باز آدمکشت بگو تو ملعون بیرونی را ببرن تو حیاط پشتی
  • AT ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    2 5
    تو آلمان بخاطر خلف وعده اقتصادی صدر اعظم برکنار میکنند ولی تو ایران!!!
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      3 3
      ولی تو ایران با دشمنان مملکت هم پیمان شده میخان براندازی کنند و البته که شتر در خواب بیند پنبه دانه. ضمنا هنوز صدراعظم شما برکنار نشده و با قدرت سر کارش هست
    • عمیر IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 0
      یه چایی دبش معذرت روسوفیل
  • عمیر IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    جناب پوتین خوب سیاستی رو پیش گرفت، اروپایی ها رو انداخت در مسیری که خواسته و ناخواسته دارند تمام منافع و هست و نیس خود را به پای ارباب سنتی شان امریکا فدا می کنند
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    3 2
    فدای سر منافع آمریکا و ناتو، مگه نمیخای مقابل روسیه بایستی، باید هزینه اش رو هم بدی، نوش جان آلمان جان
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    3 0
    آلمان یه روزی چه ابهتی داشت حالا به پادویی آمریکا افتاده
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    علاف شوت چه به سر المان اورد
  • عمیر IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    2 0
    مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    می خواهند کشاورزی المان را از بین ببرند با جای آن اوکراین منبع کشاورزی اروپا می شود بدون یارانه جایگاه را در اقتصاد اروپا بدست بیاره اقتصاد به هم پیوسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس