کد خبر 1563621
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: سرکوب شرکت های چینی در صنعت نیمه رسانا توسط ایالات متحده صد درصد مصداق قلدری اقتصادی است.

به گزارش مشرق به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه ۸ ژانویه در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره تقویت کنترل صادرات تراشه به چین و سرکوب شرکت های فعال در صنعت مواد نیمه رسانا توسط آمریکا گفت: آمریکا به دلایل به اصطلاح "امنیت ملی"، با افزایش پیوسته اقدامات کنترلی خود بر صادرات تراشه به چین، شرکت های چینی فعال در صنعت مواد نیمه رسانا را به طور غیرمنطقی سرکوب می کند که مصداق صد در صد قلدری اقتصادی است.

اقدامات آمریکا در جهت کنترل صادرات مواد نیمه رسانا به چین یک رویکرد تبعیض آمیز علیه چین است و اصل دولت کامله الوداد در ماده ۱ موافقت نامه عمومی تعرفه و تجارت(GATT) را نقض کرده است.

ایالات متحده شرکت‌های مرتبط با تجهیزات مخابراتی چین را به این دلیل که امنیت اطلاعات شبکه را تهدید می‌کنند در فهرست سیاه خود قرار داده و ورود تجهیزات مخابراتی ساخت چین به بازار ایالات متحده را ممنوع کرد که اصل قانون حذف کلی محدودیت های کمی در ماده یازدهم موافقت نامه عمومی تعرفه و تجارت را نقض کرده است.

در عین حال، اعمال ممنوعیت های ایالات متحده همچنین مفاد مربوط به پرتکل موانع فنی تجارت را نیز نقض کرده است. ایالات متحده اغلب در مورد "قوانین بین المللی" صحبت می کند، اما آنچه واقعاً انجام می دهد نادیده گرفتن قوانین و نقض آنهاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس