تردید جمهوری‌خواهان در پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴

نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا در مورد این موضوع که جو بایدن بتواند به صورت قانونی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو پیروز شود، تردید دارند.

به گزارش مشرق، سه نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای ریاست‌جمهوری این کشور عنوان کرده‌اند مطمئن نیستند در صورت پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴، نتایج انتخابات را قطعی بپذیرند.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز» از هر سه نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا، «نیکی هیلی»، «ران‌دیسانتیس»، «ویواک راماسوامی» برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در باب پیروزی احتمالی بایدن در ماه نوامبر سوال پرسیده شد که آیا آن‌ها این پیروزی را می‌پذیرند. هر یک از سه نامزد پاسخ‌های متفاوت، اما نزدیک به یکدیگر را در این رابطه مطرح کردند.

از بین سه نامزد عنوان شده، دی‌سانتیس و راماسوامی بی‌میلی بیشتری را از خود برای پذیرش آسان این احتمال که بایدن بتواند به یک پیروزی مشروع در انتخابات دست پیدا کند را از خود نشان دادند. طبق گزارش ان‌بی‌سی نیوز حتی جمهوری‌خواهانی که اعتقاد ترامپ به پیروزی‌اش در سال ۲۰۲۰ را نمی‌پذیرند هم این موضوع را می‌دانند که بسیاری از رای‌دهندگان این حزب دیگر به سیستم اعتماد کامل را ندارند.

دی‌سانتیس در پاسخ به این سوال عنوان کرده است: اگر پیروزی بایدن در انتخابات کاملا شفاف باشد، آن را می‌پذیرد با این حال وی احتمال تقلب را هم مطرح کرد. وی در این رابطه گفته است: مشخص نیست دموکرات‌ها چه چیزی برای انتخابات در آستین دارند و اگر تقلبی در انتخابات وجود داشته باشد، من سکوت نمی‌کنم.

راماسوامی به طور مشابه نگرانی‌های دیگری را در این رابطه مطرح کرده است. وی در گفتگو با خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز گفته است: اگر انتخابات از طریق یک سیستم انتخاباتی آزاد و منصفانه برگزار شود، بدیهی است که من نتایج را می‌پذیرم، اما باید به شما این را هم بگویم که ما به یک روند انتخاباتی قابل اعتماد نیاز داریم.

در این میان نظر «نیکی هیلی» کاملا متفاوت از دو نامزد دیگر بود. وی با قطعیت عنوان کرد که نتایج را می‌پذیرد و افزود: من فرض می‌کنم که انتخاباتی عادلانه، قوی و مردمی داشته باشیم که می‌توان به آن افتخار کرد. با این حال هیلی به این موضوع نیز اشاره کرد که چند ایالت در آمریکا اقدامات لازم را برای حفاظت از یکپارچگی انتخابات انجام نمی‌دهند.

پیشتر نیز «دونالد ترامپ» در گفتگویی با سی‌ان‌ان عنوان کرده بود، نتایج انتخابات را در صورت پیروزی بایدن می‌پذیرد، اما یک بند «اگر» هم به آن اضافه کرده بود. ترامپ گفته بود اگر فکر کنم که انتخابات صادقانه برگزار شده است، قطعا نتایج آن را می‌پذیرم.

ترامپ از همین حالا، فرضیه احتمال تقلب در انتخابات را مطرح کرده است. حتی کمپین انتخاباتی وی دیسانتیس را به تلاش برای تقلب در انتخابات متهم کرده است. دی‌سانتیس در این گفتگو عنوان کرده است که شک دارد ترامپ در صورت شکست در انتخابات نتیجه انتخابات را بپذیرد و عنوان کرده اگر ترامپ در انتخابات پیروز نشود، همان رویه قبل در ماجرای انتخابات ۲۰۲۰ را دوباره از سر می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس